Близо 22 милиона лева са вложени за туристическа реклама за миналата година. За тази година за целта са предвидени още 4 милиона лева. Страната ни привлича все повече големи ски състезания, което е най-добрата реклама за нас.
България предлага туризъм за всеки сезон, това е посланието на рекламна кампания, представена от министър Трайчо Трайков, цитиран от БНР.
Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.
През този зимен сезон курортът Пампорово бележи увеличение на туристите от 15-20%, а подобен ръст се очаква и за Банско, каза министър Трайков. По думите му очаква се добър сезон заради увеличените чартърни програми към морските курорти и безвизовия режим за всички притежатели на валидни шенгенски визи.
Председателят на Българската асоциация на туроператорите Донка Соколова прогнозира, че броят на туристите от тази година ще се запази на нивата от миналата.
Увеличение на проходите може да има само ако браншът успее да предложи достатъчно атрактивни допълнителни услуги.
Според Соколова неработещите съоръжения на Витоша са предпоставка за спад на нощувките в столичните хотели, които са предимно с бизнес насоченост.
Страната ни се очертава като една от най-конкурентните зимни дестинации на фона на общия спад в Европа, допълни Трайков. Тази и другата седмица предстоят четири старта от Световната купа по ски в Банско. Това се случва за първи път тук и безспорно е голямо признание на за България след успеха на Световната купа през 2011 г. отново в същия курорт. С 15-20% повече туристи посреща в момента и Пампорово този сезон, където миналата седмица се състояха стартовете за мъже от Европейската купа по ски алпийски дисциплини. С около 50% са повече скиорите по пистите на курорта. Министърът отбеляза и очакването за добър сезон и през лятото. Увеличават се чартърите до черноморските ни курорти. България вече ще прилага безвизов режим за притежателите на валидни шенгенски визи.
Министър Трайков акцентира в изказването си и върху богатото културно наследство и разнообразната природа на страната – над 40 000 паметника на културата от 7 исторически пласта, десетки манастири, огромно богатство от природни забележителности и минерални извори.
Вече присъстваме и в европейски, и в световни класации за голф туризъм като новооткрита дестинация, каза още Трайков. Той поздрави хората от бранша, които създават този уникален туристически продукт. Те именно посрещат гостите ни и ги карат да се връщат отново и отново, за да преоткриват изживяването България.
В рамките на първия ден от изложението заместник-министърът Иво Маринов участва в пресконференция за представянето на първия туристически пътеводител за Източните Родопи. Изданието на български и английски е финансирано от българско-холандския проект „Новото тракийско злато“.
В проявата се включи и заместник-посланикът на Кралство Холандия у нас Рени Бюс. Източните Родопи вече са номинирани за включване в програмата Rewilding Europe („Дива Европа“). Зам.-министър Маринов обяви, че инициативата ще стимулира трансграничния обмен на туристи и ще бъде представена на няколко туристически прояви тази година - „Зелените дни“ в София, изложението „Дестинейшънс нейшънс“ в Париж и Световния форум за екотуризъм в Лозана. Рени Бюс и Иво Маринов получиха първите копия на гида, който представя забележителностите на Източните Родопи.
Международното изложение „Ваканция и СПА експо-2012“ отвори врати за първи път в столичния „Интер експо център“. Акцент на борсата тази година е културният туризъм, включен е и нов раздел за детските ваканции.
Проявата е тридневна – от 16 до 18 февруари. Експозицията включва 280 щанда от 16 страни, на които участват над 300 изложители. На националния щанд на България, организиран върху 120 кв. м. площ МИЕТ представя 25 изложители - общини и общински туристически предприятия, културни институции, организации и др.
На борсата се представят и българските ЕДЕН дестинации (най-добрите туристически дестинации) по едноименния европроект на МИЕТ. Българските участници на експото са 225. Най-активно от чужденците е присъствието на турските и гръцките фирми. Унгарският национален туристически офис се представя за първи път. За първи път в българска борса участва и Министерството на туризма на Палестина.