Потребителите все повече използват Интернет чрез мобилни и „умни“ телефони и мигрират от персоналните си компютри към по- малките и все по-достъпни устройства. Расте броят на притежаваните смартфони, както и мобилния трафик. Интернет издателите и мобилните медии създават все повече нови проекти.
Българският пазар също следва световните тенденции. Затова и в стремежа си да развива уеб и интерактивния маркетинг и да информира потребителите за всички новости на дигиталния пазар, Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България) стартира днес информационен сайт за популяризиране на мобилните версии на съществуващи мобилни сайтове и мобилни портали на членове на асоциацията.
На адрес http://mobile.iabulgaria.bg/ потребителите ще могат да разберат какви са предимствата на мобилното съдържание, както и да научат кои са българските мобилни сайтове. Последните достигат до над 500 000 уникални потребители. Междувременно, проучването за медиа потреблението в Европа Mediascope, в което тази година за първи път участва и България показва, че над 500 000 души в страната осъществяват достъп до Интернет през мобилен телефон, а 19% от всички Интернет потребители използват повече от едно устройство за връзка с Интернет.
Информационният сайт обръща внимание и на мобилната реклама, която набира все повече скорост в световен мащаб и има огромен потенциал. Според публикувано проучване на Центъра за съвършенство на IAB за мобилна реклама, базиран в САЩ, IAB Европа и IHS Screen Digest пазарът на мобилна реклама на глобално ниво вече достига € 3,8 млрд. Евро. На сайта могат да бъдат намерени технически спецификации на мобилни рекламни единици, Насоки за мобилна реклама, както и Насоки за мултимедийна мобилна реклама.