През последните две десетилетия като барометър за състоянието на хранително-вкусовата промишленост в България и на Балканите се наложиха международните хранителни изложения Месомания, Светът на млякото, Булпек, Интерфуд & Дринк и Салон на виното, които тази година са от 29 септември до 2 октомври. Те ще представят, както моментното състояние на сектора, така и перспективите за 2022г.
Желание за развитие и връщане към параметрите преди COVID-кризата. Това към настоящия момент усещат организаторите на Месомания, Светът на млякото, Булпек, Интерфуд & Дринк и Салон на виното за бранша. Международните хранителни изложения в София се доказаха като професионални събития и като нужното и сигурно място за осъществяване и развитие на бизнеса дори и в преломен момент като настоящия.
Международен интерес и повече изложители
На какво всъщност се дължи усещането за положителните процеси в хранително-вкусовия бранш? От една страна, се наблюдава чувствителен ръст в броя на компаниите-участници. От друга – щандовите площи, които фирмите заявяват, спрямо 2020г., са чувствително по-големи. И на трето, но не на последно място – междунардният интерес към участие е повече от осезаем. Очертава се силно италианско участие. Голям е интересът на фирми от САЩ, Гръция, Румъния и Беларус. И тъй като кампанията за изложители е все още в ход, както българският, така и чуждестранният интерес е интензивен.
Разбира се, за отчитаните положителни трендове, ключовата роля е на браншовите организации във всички представени сектори: Асоциацията на месопреработвателите в България, Националният браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Асоциацията на млекопреработвателите в България, Националната лозаро-винарска камара и Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци.
Маратон на вкусове
Съвкупност от сетива ще предложи съпътстващата програма. През последните две години организаторите поставиха основите на единствени по рода си събития за България. Сред тях е Сетива без граници; едноименната платформа за събития сега ще предложи Маратон на вкусовете с разнообразие от знания, вкусове и аромати. Паралелно през дните на изложенията ще се организират майсторски класове, състезания, браншови събития – на които ще бъдат поставени на дискусия ключови за сегментите въпроси, продуктови лекции, презентации.
Развитие на бизнеса. Създаване на нови контакти. Придобиване на ноу-хау. Запознаване с всички технологични и производствени новости. Възможност за всичко това ни дават изложения Месомания, Светът на млякото, Булпек, Интерфуд & Дринк и Салон на виното. Компаниите, които искат да се включат като изложител с щанд, все още могат да направят това. Подробна информация за иновативни продукти, новости и акценти в Международните хранителни изложения, екипът ежедневно публикува в сайта food-exhibitions.bg.