Отидете към основна версия

15 659 36

Руснаците заляха с бира най-големия пазар в света

  • русия-
  • китай-
  • бира-
  • бизнес-
  • доставка

Приблизителният обем на потенциалните доставки на бира от Русия за Китай се оценява на 50 млн. USD

Снимка: ЕРА/БГНЕС

В края на 2021 г. Русия се превърна в седмия износител на бира за Китай, като изпрати продукти на стойност 26,4 млн. USD, потенциалът за доставки се оценява на 50 млн. USD, според материалите на Федералния център за развитие на износа на агропромишлени продукти (FGBU Agroexport) към Министерството на земеделието. „Приблизителният обем на потенциалните доставки на бира от Русия за Китай се оценява на 50 милиона долара“, се казва в доклада.

Според Agroexport през 2017–2021 г. лидери в износа на бира за китайския пазар в стойностно изражение са Германия (20,6%), Белгия (16,7%) и Мексико (11,3%). На свой ред Русия през 2021 г. стана седмият по големина износител на бира за Китай в стойностно изражение, доставяйки продукти на стойност 26,4 млн. USD.

Във физическо изражение Германия (32,8%), Белгия (9,7%) и Мексико (8,4%) заемат водещи позиции в структурата на вноса на бира от Китай през миналата година. „Русия е на пето място с показател от 36 300 тона през 2021 г., което съответства на дял от вноса от 6,8%. В същото време през 2017 г. доставките от Русия възлизат на 19,4 хил. тона, но през следващите години те се увеличават до 34 000 тона“, се посочва в материалите.

Като цяло вносните продукти представляват само около 1% от китайския пазар на бира: например през 2021 г. вносът на бира в Китай възлиза на 529 800 тона на стойност 710,5 млн. USD, което е минималната цифра през последните 5 години във физическо изражение. А пикът на вноса е отбелязан през 2018 г., когато са внесени 826 100 тона продукти на стойност 904,4 милиона.

Потреблението на бира в Китай през последните години е на ниво 44-46 милиона тона - с изключение на 2020 г., когато падна до 42,23 милиона тона поради затварянето на заведенията за обществено хранене. По това време ръстът на продажбите в канала за търговия на дребно и канала за електронна търговия позволи спадът да бъде донякъде смекчен. Но още през 2021 г. потреблението, както и производството, показаха положителна тенденция, добавяйки 5,2% на годишна база.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.

Свързани новини