Отидете към основна версия

24 Февруари, 2023 11:11, обновена 24 Февруари, 2023 11:11 2 167 2

Екзотични храни и напитки (СНИМКИ)

  • пловдив-
  • панаир-
  • фудтех-
  • винария-
  • продукти

Конска пастърма, вино от нар и веганско сирене с кашу на панаира в Пловдив

Конска пастърма, вино от нар и веганско сирене са само част от екзотичните храни и напитки, които може да вкусите и купите на изложенията Фудтех и Винария, които се провеждат до 25 февруари на територията на Пловдивския панаир.

Хранителните продукти, които се предлагат на изложението, са био. Интересна е тенденцията, че производителите се опитват да отговорят на търсенето на по-тясна група клиенти, като например веганите. Малка фирма е от няколко месеца на пазара. Насочена към производството на веган варианти на сирена. Предлагат „деликатес“, заместител на сиренето приготвено от бадеми или кашу. „Срокът на годност е до 6 месеца“, обясняват производителите пред ФАКТИ.

Конското месо е друг малко познат все още на българския пазар продукт. Фирма от Враца обаче се е наела през последните 2 години със задачата да популяризира този вид месо. Предлага пастърма, луканка, салам, пастет от конско месо. „С времето установихме, че пастърмата е най-любимия продукт на децата. Също така и пастетът“, споделя една от собственичките на фирмата. Отглеждат близо 500 коне във Врачанския Балкан, а конете са миксови. Не трябва да бъдат ездитни или за работа, тъй като се променя структурата, съответно и вкусът на месото. Отглеждат се изяло при пасищни условия. „Успяхме да затворим цикъла и съответно да предлагаме продуктите, които преди това бяха само на нашата трапеза. Най-дълго време отнема да се произведе пастърмата, защото е най-чистата част на месото. Обезжиляваме я по специален начин“, допълва собственичката.

Сред вината се откроява това направено от нар. Произвежда се в района на Каварна. Успехът му се дължи на факта, че е вкусът е избран от клиента. „Започнахме да правим мостри. Идват 100 души група и дегустират 10 вида мостри. От 10 избират 2 мостри. Процесът отне 2 години. В разработката участваха 5500 души от 68 държави. Така, че спокойно мога да кажа, че предлагаме продукт, който хората поискаха. В дегустациите участваха потребители от Австралия, Шри Ланка, Испания, Турция, Румъния, САЩ“, споделя винопроизводителят.

Той признава, че процесът на правене на вино от нар е бавен. Въпреки това успява да произведе между 300 000 и 500 000 бутилки на година. Нарът, който използват обаче не е турски, а испански. За съжаление, плодът при южната ни съседка, е с много химикали и пестициди. „През декември два турски производителя ни предложиха нар. От тогава до средата на февруари се опитвахме да направим вино, но не се получи. Лабораторните анализи показаха, че има много химия и торове“, признава производителят, който споделя, че купува екстрактът от нар от компания, чийто клиент е Кока Кола, Пепси, известни японски марки и други.

На изложенията може да опитате също така италиански и испански деликатеси, различни лакомства направени от шамфъстък, интересни миксове от билкови чайове. Голяма част от производителите вече предлагат и онлайн поръчка на продукцията им. За малкия производител е по-изгодно този начин на разпространение плюс реклама в социалните мрежи, отколкото разпространение в търговската мрежа.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 8 гласа.

Свързани новини

  • Ето кои са най-добрите вина

    Четири вина спечелиха приза „Златен ритон“ от международната специализирана изложба Винария 2023. Три от тях отидоха в колекциите на бълга ...
    23.02.2023
    3 133
    2