Отидете към основна версия

3 279 0

Олигарси купиха половината от „Калашников“

  • калашников-
  • руснаци

Близо 40% от продукцията на „Калашников“ се реализират в САЩ, а още толкова отиват за нуждите на руската армия

Кремъл одобри безпрецедентно решение да продаде един символите на руския оръжеен комплекс, предаде в. „Коммерсант“.

Срещу над € 30 млн. близките до властта руски инвеститори Андрей Бокарев и Алексей Криворучко купиха 49% от акциите на оръжейния концерн „Калашников“.

Алексей Криворучко минава за един от новото поколение на руските юпита. До 2006 г. той е бил главен консултант на офсетните програми в държавния монополист в оръжейния бизнес "Рособоронекспорт" преди да се впусне в частния бизнес.

„Транмашхолдинг“ е компанията, която свързва двамата нови собственици в „Калашников“. В нея Андрей Бокарев е съакционер, а Алексей Криворучко е член на борда на директорите. Дружеството работи по редица поръчки на Министерството на отбраната, доставя компоненти за зенитно-ракетни установки, както и поддържа железопътната мрежа в Русия.

Според сп. „Форбс“ Андрей Бокарев е бил 74-ят по богатство руснак с $1,35 млрд. Голяма част от богатството си той дължи на притежаваните в Сибир въглищни мини. Андрей Бокарев е председател на Федерацията по ски на Русия, а президентът Владимир Путин и премиерът Дмитрий Медведев са запалени скиори.

„Калашников“ е най-големият в Русия производител на стрелково оръжие. Основен акционер в него си остава държавната компания "Ростех". Съгласно условията за продажба инвестициите ще отидат за изплащане на задължения, кредити и откупуване на заложено имущество, твърди източник на в. „Коммерсант“.

„Ростех“ беше създадена през 2007 г. по нареждане на Владимир Путин. Тя стана шапка на руския военно-промишлен комплекс и е натоварена да привлича чужди инвестиции.

През последните години Китай и бившите социалистически страни усилено изместват Русия от пазара на леко стрелково оръжие.

Обявеният в понеделник бизнес план на „Калашников“ предвижда до 2020 г. четири пъти увеличение на печалбата до $770 млн. срещу $193 млн. за миналата година. Продажбите за периода трябва да скочат три пъти до 1,9 млн. оръжия годишно. Освен за нуждите за армията, от „Калашников“ ще се ориентират и към гражданския пазар.

Потенциалът в този сегмент е голям на фона, че САЩ е най-големият вносител на стрелково оръжие с оборот от $1,2 млрд. според данните от 2011 г., отбелязва в. „Ню Йорк таймс“.

В интервю от 2012 г. бившият директор на завода Максим Кузюк описва продажбите за американския пазар като неразделна част за бизнеса. Близо 40% от продукцията на „Калашников“ се реализират в САЩ, а още толкова отиват за нуждите на руската армия.

Продажбите на американския пазар помогнаха на руската компания да преоборудва фабриката си за производството на новия модел на легендарния автомат, който ще се появи на пазара следващата година под името АК-12.

Освен това в плановете на новите собственици влизат и намеренията за увеличаване на продажбите на пистолети и други модели леко стрелково оръжие, отбелязва АП.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини