Ръководителят на Асоциацията на германската автомобилна индустрия (VDA) Хилдегард Мюлер смята, че до 2035 г. около 190 000 работни места може да са застрашени. Тя изрази това мнение, докато говори в шоуто Hart aber fair („Трудно, но справедливо“), пише вестник Bild.
Според Мюлер, това се отнася не само за затруднения германски автомобилен производител Volkswagen (VW), но и за много други компании доставчици. Преходът към електрическа мобилност води до промяна в работните профили. „Преходът към електромобилност променя работните места. Възможността за създаване на нови работни места тук зависи от местните условия. Вече не можем да се крием от това“, каза президентът на VDA.
"Енергийните ни разходи са твърде високи. Прекалено сме скъпи като бюрократични и трудови разходи. Ако не вземем тези проблеми под контрол, автомобилната индустрия ще върви по своя път, но не и с растеж, добавена стойност и създаване на работни места в Германия“, каза Мюлер.
Тя отбеляза, че Германия е вторият по големина производител на електрически превозни средства в света. „Все още продаваме 100 пъти повече коли в Китай, отколкото обратното“, обясни Мюлер. Въпреки това, забраната на двигателите с вътрешно горене и липсата на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, според нея, е проблем както за потребителите, така и за производителите.
В понеделник агенция DPA, цитирайки ръководителя на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало, съобщи, че концернът планира да затвори три фабрики в Германия и да съкрати десетки хиляди работни места. Заводът в Оснабрюк, който наскоро загуби дългоочакваната допълнителна поръчка от Porsche, е изложен на особен риск. Цели отдели трябва да бъдат закрити или преместени в чужбина. Тези планове, според Кавало, засягат всички заводи на Volkswagen в Германия.
Самият Volkswagen отбеляза, че преструктурирането е единственият начин да останете конкурентоспособни в дългосрочен план. Германското правителство, както заяви неговият представител Волфганг Бюхнер, смята, че предприятието трябва да запази работните места. В настоящия кръг на колективно договаряне синдикатът IG Metall настоява за увеличение на заплатите със 7% и увеличение от 170 евро за стажантите. В Германия около 120 000 души работят във фабриките на VW, около половината от които във Волфсбург. Марката VW управлява общо 10 завода в Германия.