30 Октомври, 2024 20:50 1 306 16

Огромни съкращения в германската автомобилна индустрия

  • германия-
  • работни места-
  • автомобили-
  • служители

Близо 190 000 души могат да бъдат освободени от работа в сектора до 2035 година

Огромни съкращения в германската автомобилна индустрия - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Ръководителят на Асоциацията на германската автомобилна индустрия (VDA) Хилдегард Мюлер смята, че до 2035 г. около 190 000 работни места може да са застрашени. Тя изрази това мнение, докато говори в шоуто Hart aber fair („Трудно, но справедливо“), пише вестник Bild.

Според Мюлер, това се отнася не само за затруднения германски автомобилен производител Volkswagen (VW), но и за много други компании доставчици. Преходът към електрическа мобилност води до промяна в работните профили. „Преходът към електромобилност променя работните места. Възможността за създаване на нови работни места тук зависи от местните условия. Вече не можем да се крием от това“, каза президентът на VDA.

"Енергийните ни разходи са твърде високи. Прекалено сме скъпи като бюрократични и трудови разходи. Ако не вземем тези проблеми под контрол, автомобилната индустрия ще върви по своя път, но не и с растеж, добавена стойност и създаване на работни места в Германия“, каза Мюлер.

Тя отбеляза, че Германия е вторият по големина производител на електрически превозни средства в света. „Все още продаваме 100 пъти повече коли в Китай, отколкото обратното“, обясни Мюлер. Въпреки това, забраната на двигателите с вътрешно горене и липсата на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, според нея, е проблем както за потребителите, така и за производителите.

В понеделник агенция DPA, цитирайки ръководителя на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало, съобщи, че концернът планира да затвори три фабрики в Германия и да съкрати десетки хиляди работни места. Заводът в Оснабрюк, който наскоро загуби дългоочакваната допълнителна поръчка от Porsche, е изложен на особен риск. Цели отдели трябва да бъдат закрити или преместени в чужбина. Тези планове, според Кавало, засягат всички заводи на Volkswagen в Германия.

Самият Volkswagen отбеляза, че преструктурирането е единственият начин да останете конкурентоспособни в дългосрочен план. Германското правителство, както заяви неговият представител Волфганг Бюхнер, смята, че предприятието трябва да запази работните места. В настоящия кръг на колективно договаряне синдикатът IG Metall настоява за увеличение на заплатите със 7% и увеличение от 170 евро за стажантите. В Германия около 120 000 души работят във фабриките на VW, около половината от които във Волфсбург. Марката VW управлява общо 10 завода в Германия.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бойкот на алчните от О.Л.Х.

    39 1 Отговор
    Така ще е, щом слушат хАмериканците и изпълняват заповедите им...

    Коментиран от #4

  • 2 Урсула

    45 0 Отговор
    Санкциите работят!
  • 3 си дзън

    19 3 Отговор
    Тези хиляди да почват да правят ракети, оръдия, снаряди, БТР-и и други такива.
    Ще има нужда

    Коментиран от #12

  • 4 Последния Софиянец

    30 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бойкот на алчните от О.Л.Х.":

    Тръмп каза че чакат заводите на Фолксваген,БМВ и Мерцедес да фалират и ще ги преместят в САЩ.

    Коментиран от #13

  • 5 Отец Гагарин

    19 0 Отговор
    Тъкмо мислех да сменя старата Вектра с ФВ но ....фалит.
  • 6 Миризлив пор

    21 0 Отговор
    Последните 20 години произвеждат коли с ниско качество и високи цени. Просто пазара ги наказа това е. Живота на един пасат от 500 000 км и нагоре падна до 250-350 000 в зависимост от това бензин или дизел.
  • 7 Урсула Бялата бродница

    21 0 Отговор
    Санкциите работят!
  • 8 Kaлпазанин

    19 0 Отговор
    На съкратените щели да им дават униформи и да ги пращат в укрия и Палестина да защитават краварски каузи
  • 9 име

    6 0 Отговор
    Да наемат нлот на кyкy фepкел любимците дето ги покани в Германистан.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Мхм

    9 0 Отговор
    Всичките немски марки правят електрички с най-смотаните батерии. Дори не са открили още литиево желязо фосфатни батерии, а китайците произвеждат вече хибридни твърдотелни с голяма енергиина плътност. Е кой ще си купи възпламенима батерия, която се продава с доплащане за термопомпа, за да не се усеща че е толкова куца, но пак може да изгориш като факла.
  • 12 име

    14 0 Отговор

    До коментар #3 от "си дзън":

    Руснаците отново са пред Берлин и призовават по мегафона: Немци, предайте се! А в града Али и Салех се вайкат: От къде ще намерим сега германец, че да го пратим да се предаде!?
  • 13 Име

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "Последния Софиянец":

    За кво са му немски баклютси като имат Тесла ГМ форд Тойота Хюндай Киа и тн.
  • 14 1111

    12 0 Отговор
    Ами така ще е, ще се пържат в соса на собствената си "далновидна" маронетна политика. Що не врякат кой им спря евтините ресурси и им гръмна газопровода?
  • 15 Егати

    6 0 Отговор
    Наивниците, - до 2035?!? Те още догодина ще фалират повечето предприятия не само в Германия, но и в цяла Европа! Глупаци, не разбрахте ли, че щатите изсмукаха Европа като вампир млада мома! Вече нищо не може да се направи - потъваме!
  • 16 Бгг

    0 0 Отговор
    Санкциите работят двупосочно. Давайте следващия пакет.