През втория ден от стачката в БДЖ са спрели 213 от общо 261 пътнически влака. Това сочат данните на синдикатите след края на протеста, който отново продължи от 8 до 16 ч. Този път няма особено разминаване в данните на профсъюзите и на транспортното министерство.
Безсрочната ефективна стачка, организирана от КТ „Подкрепа“ и КНСБ, продължава и утре. От 8 до 16 ч. влаковете няма да се движат на територията на цялата страна.
Товарните превози също стачкуваха днес в цялата страна. Не изпълняваха своите трудови задължения търговските ръководители, описвачите, ревизор вагоните, не се извършваше маневрена дейност, съобщават от стачния комитет.
И през втория ден на стачката е оказван системен натиск върху стачниците на много места в страната, който е съпроводен с прилагане на локаут в противоречие със Закона за уреждане на колективните трудови спорове, заявяват от синдикатите. Нарушавани са нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение при влакове от Варна за Добрич и за Шумен.
След натиск върху началника на гарата на Стара Загора, който отказва да наруши правилата за безопасност и да приложи локаут, той получава хипертоничен пристъп, съобщават синдикатите.
Те предупреждават, че хаосът, който се налага чрез замяна на отговорни специалисти по движението на влаковете с хора - некомпетентни, може да доведе до аварии и катастрофи с непредвидими последици.
Опитите на ръководството на БДЖ да сплаши стачкуващите чрез нарочни пресконференции, в които обявява стачката за незаконна и предупреждава за масови дисциплинарни уволнения, от стачния комитет считат за грубо нарушение на законите и Конституцията на България. Само българският съд може да се произнесе по законността на каквото и да е деяние, включително и стачка, посочват още синдикатите.
По-рано днес ръководството на БДЖ обяви, че ако стачката продължи, това може да стане причина работата си да изгубят не 2000, а 5000 от нейните служители.
Вчерашните протестни действия саъздадоха неудобство на стотици пътници, които след приключване на стачката се редяха на дълги опашки за билети и трябваше да изчакват закъснението на повечето влакове. Много от тях предварително се бяха ориентирали към автобусния транспорт. Данните от стачката бяха противоречиви. Според синдикатите, 83% от подвижния състав е бил спрян. Според данните на транспортното министерство и БДЖ, процентът е под 50.