Управлението на ГЕРБ е безсилно да се справи с проблемите в БДЖ, натрупани от правителствата на Сакскобургготски и Станишев. Сегашното правителство продължава политиката на тройната коалиция, свързана с източването на БДЖ и воденето му към фалит. Това заяви по време на редовната пресконференция на ДСБ депутатът Иван Иванов.
Според Иванов това, че дружеството се води към фалит, е видно от обстоятелството, че товарните превози, които винаги и навсякъде са печеливша дейност, в България са губещи.
Само за миналата година товарните превози имат приходи от 170 млн. лева, а чуваме вече, че ще се извърши бърза процедура по приватизация на товарни превози на смешната цена от 200 млн. лв. Тази операция ще обезкърви БДЖ и ще го лиши от дейността, която изначално е печеливша, подчерта депутатът от ДСБ.
За пътническите превози от ДСБ смятат, че е необходима нова тарифна политика и стандарти. Тъмносините смятат, че предишните две правителства са основната причина за проблемите в сектора.
"Проблемите на БДЖ не могат да бъдат решени на парче, необходима е цялостна политика", посочи Иванов, който е и зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт.
"От една страна работещите в железниците протестират срещу бездействието на сегашното правителство и непотърсената отговорност от предходните две правителства и от Александър Цветков. Този протест ние подкрепяме. Подкрепяме исканията на хората да има ясен план за преквалификация и намиране на работа на тези хора. Няма как да подкрепим исканията през колективния трудов договор или по друг начин да се запази статуквото в системата, защото това задълбочава проблема", заяви от своя страна Димитър Бъчваров.
ДСБ не подкрепя протеста на зърнопроизводителите. "Въпросите няма да се решат със закъснели извинения на финансовия министър и трактори в центъра на София. И правителството и излъганите попаднаха в капана на собствените си криви сметки и мисля, че подобни действия не могат да бъдат подкрепени, но трябва да се направят изводи и за двете страни", обясни Бъчваров.