Отмина времето, когато формата на собственост и ангажиментите към подобни железопътни съоръжения можеше да оневини една или друга администрация. Това каза в сутрешния блок на bTV министърът на транспорта Росен Желязков по повод инцидента на жп надлеза при село Мокрище, при който бяха ранени три деца.
"В случая става дума за публична инфраструктура, а дали е общинска, дали е държавна, това не означава, че няма ангажимент и държавата, и общините да поддържат и надзирават подобни съоръжения. В последните години се прави доста за ремонта и по-добрата поддръжка на жп инфраструктурата", допълни министърът.
"Железниците са европейски приоритет и с всички целенасочени мултимилиардни инвестиции в цялата Европа, това е бъдещето", коментира още Росен Желязков.
Той обясни, че се работи и за подобряване на сигурността във влаковете, особено с борбата с гратисчийството. По думите му не са чести сцените на насилие и скандали във влаковете, а по-скоро тези с отказ да се заплати за превоза. Той добави, че понякога това става със сговор с кондукторите.
"Ще бъде анонсирана до края на месеца и новата билетоиздаваща система, при която ще се купуват билети онлайн с нови пос терминали отделно в гаровите комплекси и станции. И система, която ще позволи издаване на билетите във влаковете. Контролът ще бъде значително подобрен", обясни Желязков.
По думите му голяма част от трасето София - Бургас е готова. Остава участъкът Елин Пелин - Костенец.
„До 2023 г. от София до Бургас ще се пътува с проектните скорости от 160 км в час. Голяма инвестиция ще се направи и в пътния възел в Пловдив, за да се реновира цялата инфраструктура, която да позволи безпроблемното пресичане на града също със съоръжение”, каза още Росен Желязков.