Електрическите тротинетки да се карат задължително с каска и със скорост не по-висока от 25 км/ч. Това предвижда новият проект за Закон за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози. Той е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Новите промени предвиждат забрана за движението на ековозилата да се движат по улици I клас и пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50 км/ч, същото важи и за движението по улици II клас без изградена велосипедна инфраструктура. Забранява се и возенето на други пътници, както и превозването на предмети, които пречат на движението и създават опасност за другите участници в него.
Когато електрическите тротинетки се движат в тъмните часове на денонощието, водачите се задължават да имат светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото си, за да бъдат лесно забелязани от шофьорите и пешеходците. Ековозилата трябва да се движат по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
Забранява се движението на модерното превозно средство без да се държи кормилото с ръка. Използването на мобилен телефон по време на движение на тротинетката също се забранява. Ековозилата не трябва да се движат в непосредствена близост до друго пътно превозно средство, както и по площите, предназначени само за пешеходци.
По отношение на минималната възраст на водача на електрическото превозно средство промените предвиждат тя да бъде:
шестнадесет години – по велосипедна инфраструктура, улици от II до VI клас и пътища с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
четиринадесет години – само по велосипедни алеи.
Всяка община може да определи по-ниски максимално допустими скорости за движение, ред и условия за използване на индивидуални електрически превозни средства под формата на споделено ползване, включително максимално допустим брой превозни средства и задължителни зони за тяхното паркиране, други ограничения при използване на индивидуални електрически превозни средства, сочат промените.