Отидете към основна версия

5 284 28

Ваня Григорова: Борис Бонев и "Спаси София" не ги боли за шофьорите в градския транспорт на София

  • ваня григорова-
  • борис бонев-
  • спаси софия-
  • шофьори-
  • градски транспорт

"Все още нямаме бюджет за 2023-та, а идва време да приемем този за 2024-та година, който ще е изключително важен. Още по-важна за нашите решения е икономическата рамка на транспорта. В нея трябва да видим отразени всички решения, които взимаме сега. По-разумно е решението за нощния градски транспорт в София да бъде взето идния януари", коментира Калоян Паргов 

Снимка: БСП-София

"Всички решения, които ние сега взимаме за следващите месеци са под условие. Все още нямаме бюджет за 2023-та, а идва време да приемем този за 2024-та година, който ще е изключително важен. Още по-важна за нашите решения е икономическата рамка на транспорта. В нея трябва да видим отразени всички решения, които взимаме сега. По-разумно е решението за нощния градски транспорт в София да бъде взето идния януари". Това каза заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС от БСП Калоян Паргов. Той направи това предложение по време на вчерашното заседание на Комисията. Членовете ѝ обаче го отхвърлиха с 5 гласа "за", 2 "против" и трима "въздържал се", съобщават от БСП-София.

Членовете на Комисията по транспорт и пътна безопасност приеха доклада за подобряване на транспортното обслужване чрез промяна в наземната транспортна схема на обществения транспорт с 6 гласа "за", нито един "против" и четирима "въздържал се". Точка 11/3, която се отнася за нощния градски транспорт, не беше променена и остана така, както беше предложена. Връщането на нощните линии ще се случи на два етапа. До края на октомври ще бъдат пуснати двете най-натоварени линии N1 и N2 - "Младост" - "Люлин" и "Студентски град" - "Обеля". До края на годината ще тръгнат тези от "Овча купел 2" до "Васил Левски" и от "Дружба" до "Гоце Делчев".

На това решение категорично се противопоставиха Ваня Григорова, икономически съветник на президента на КТ "Подкрепа", и Стефка Байчева, заместник-председател на Федерацията на транспортните работници "Подкрепа", които присъстваха на заседанието на Комисията вчера.

"Не за първи път обсъждаме въпроса за нощния градски транспорт в София. Всички знаят каква е позицията на синдикатите по тази тема. Няколко от членовете на Комисията по транспорт и пътна безопасност изредиха проблемите в този сектор, коментира Ваня Григорова. - Има много сериозен недостиг на шофьори. И когато говорим за още петима допълнително за нощния градски транспорт, трябва да имаме предвид липсата на 130 в момента. Това е над 10%. Не е възможно да бъде обезпечен кадрово нощният транспорт. Ако допуснем връщането на нощните линии, извънредният труд на шофьорите ще се увеличи. В момента по официални данни на Столична община и на транспортните дружества той е средно 197 часа на шофьор. А таванът на възможния извънреден труд е 150 часа. В тази връзка ще напомня за една френска аристократка, която казва: "Като няма хляб, яжте пасти!". Нека не забравяме нерадостната ѝ съдба".

Ваня Григорова коментира мотивите на Борис Бонев от "Спаси София", който е сред основните поддръжници за връщането на нощния градски транспорт. Икономическият експерт от КТ "Подкрепа" беше категорична, че Бонев и неговата организация се стараят да помогнат на бизнеса. "Сега бизнесът плаща за таксиметров превоз или сам трябва да осигури транспорта на работниците си. "Спаси София" действа така, че да спести разходи на работодателите, заяви Ваня Григорова. Когато бъде въведен нощният транспорт, работниците ще бъдат принудени да чакат по един час през нощта на спирката, защото техните работодатели ще пестят разходи. Това ли им е социалната придобивка? Нищо лошо, ако имаме достатъчно шофьори, но няма! Сега те не могат да ползват полагащия им се платен отпуск, с който да се възстановят. 5 или 10 шофьори ще трябва да се изтеглят от дневните смени, за да може някой потенциален клиент на нощния транспорт "да пие още едно питие", докато работещите се чудят как да стигнат до работното си място, защото недостигът на водачи ще се увеличи. И сега са налице курсове, които не се изпълняват, защото няма водачи - т.нар. открити курсове. Ако по разписание автобусът трябва да минава през определена спирка в 7:20, 7:40 и 8:00 ч. и за курса в 7:40 няма водач, гражданите ще чакат не 20, а 40 мин, което се случва на практика".

Ваня Григорова изрази надежда, че общинските съветници ще вземат предвид всички тези факти и ги призова да не подкрепят връщането на нощния градски транспорт. "Зная, че Борис Бонев и "Спаси София" не ги боли за шофьорите в столичния градски транспорт. Зная, че те живеят ментално в други държави, не в България. Но те трябва да управляват София, а не Прага", каза тя.

Стефка Байчева призова общинските съветници да измислят работеща стратегия, чрез която да направят професията шофьор в столичния градски транспорт атрактивна за младите хора. "В никакъв случай не омаловажаваме социалната функция на нощния градски транспорт, каза тя. - Но с този огромен дефицит на шофьори е неразумно да бъде въведен отново. Водачите няма да станат повече през октомври, за да обслужват нощните линии. Те намират добре платена работа в европейските държави и остават да живеят и да се развиват професионално там".

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове