На днешната дата преди 45 години е открит Аспаруховият мост. Той свързва кварталите Аспарухово и Галата с централната част на града, като представлява единствената връзка през плавателния канал, свързващ Варненското езеро с Черно море. Съоръжението все още се слави като най-дългият на територията на страната мост и все още е един от най-големите на Балканите.
Той е част от магистрала Черно море и Европейски път E87, припомня Varna24. Мостът е проектиран за стандартните натоварвания – Н-300 и НК-800, вятър и температурни разлики, при което провисването на средния отвор е около 0,30 m. Средната част е стоманена непрекъсната греда с три отвора (80+160+80 m), с максимална височина 52 m, проектирана от Димитър Димитров, а подходите към нея са от стоманобетонни прости греди. Под него минават кораби, за да достигнат пристанище "Варна Запад“.
Пуснат е предсрочно в експлоатация на 8 септември 1976 г., като е открит от председателя на Държавния съвет Тодор Живков. Освен на земетресение от 7-а степен по скалата на Рихтер, Аспаруховият мост е проектиран да издържи на ураганен вятър със скорост 180 km/h и температурна разлика от -40° до +40 °C.[1]
Преди Аспаруховият мост да бъде построен, транспортът между Варна и Бургас е бил по-затруднен. Каналът между езерото и морето е преодоляван посредством подвижен метален мост, вдигащ се при преминаване на кораби. Това изключително е забавяло стопанските и туристическите връзки между Северна и Южна България.
От Аспаруховия мост може да се скача с бънджи. За целта е пригодена конзола в най-високата му част. Все повече хора се решават да опитат това екстремно изживяване.
Направено е освещаване на 7 април 2013 г. от Митрополит Кирил.
Очаква се построяването на втори мост, който да облекчи центъра на Варна от трафика към близките курорти, като една от възможностите е да бъде част от магистрала "Черно море“.