Отидете към основна версия

757 0

Mariu – морската страст на Джорджо Армани

  • армани-
  • които-
  • вярвам-
  • върху-
  • armani-
  • трябва-
  • mariu-
  • обзавеждането-
  • много-
  • хората-
  • продуктите-
  • всичко-
  • притежава-
  • долара-
  • милано-
  • яхтата-
  • дизайнер-
  • продукти-
  • мебели-
  • armani casa

Специално за читателите на сп. “Домът днес и утре” световно известният дизайнер Джорджо Армани се съгласи да представи любимата си яхта Mariu, оценена на 20 млн. долара. Дж. Армани е роден на 11 юли 1934 г. в гр. Пияченца, Италия. След като две години учи медицина, през 1957 г. започва работа в магазин за готова конфекция. През 1974 г. стартира собствен бизнес. Партньор в новото му начинание е Серджо Галлеотти (Sergio Galleotti). Oт 1985 г. Армани ръководи фирмата си сам. Той става вторият дизайнер след Кристиан Диор, появил се на корицата на сп. “Time”, а през 2003 г. - първият дизайнер, на когото е посветена паметна табелка на прословутата улица с бутици “Родео драйв” в Бевърли Хилс.
Дизайнерът притежава къщи в Милано, Сан-Тропе, Ломбардия и о-в Бриони. Собственост на Армани е и ресторант Nobu в Милано. Сред най-впечатляващите му придобивки е разкошната яхта “Mariu”, дълга близо 50 м и широка 9,50 м. Яхтата, чийто корпус е изработен от стомана, е конструирана от Cantieri Navali CODECASA Viareggio и носи името на майката на Армани. Може да приеме 12 гости и 10 души екипаж. Във всяка от шестте каюти има плазмен телевизор и модерна VCR/CD/DVD система. Mariu разполага с фитнес-зала, джакузи и кухня в стил хай-тек. Яхтата е обзаведена изцяло с продукти на Armani casa, чиито изчистени линии и неповторима елегантност я превръщат в истински “морски” шедьовър, доближавайки я до луксозните минималистични апартаменти в Манхатън или Милано. От стилната баня в тиковото дърво до комфортната спалня на дизайнера, всичко е подчинено на стремежа към хармонично съчетаване на максимална функционалност и естетически издържана визия. Ако искате да се почувствате като истинска знаменитост, през лятото може да си организирате романтичен круиз с Mariu в Средиземно море за скромната сума от 220 000 долара. Зимата пък можете да отидете до Карибите само срещу 210 000 долара. Добре дошли на борда!


,Разговаряме с Джоржо Армани в екслузивно интервю за сп. “Домът днес и утре”.

Разбрахме, че Mariu е обзаведена с мебели от Armani Casa. Какви материали сте използвали и каква беше главната Ви цел при реализацията на интериора?
Мисля, че най-удобни и елегантни са материите и формите, носещи в себе си елементи от Природата. Това повлия и върху дизайна на колекцията Armani Casa, която използвах и в обзавеждането на яхтата си. Татами, мебели от мангово и палмово дърво, съчетани с багри, напомнящи пясъчни брегове и спокойно море, ми помогнаха да създам луксозна и същевременно непретенциозна атмосфера. Тук се чувстваш като у дома си - можеш да релаксираш и да се забавляваш едновременно.


Очевидно обичате да пътувате... Срещата с нови места и култури оказва ли влияние върху стила на Вашите мебели?
Много неща ме вдъхновяват, докато творя. Най-силно обаче работата ми е повлияна от естествените елементи от Природата, от етно-културите от Близкия и Далечен изток, както и от стила на мебелите от 20-те и 30-те години на XX в.


Кой е основният импулс, ръководещ работата Ви?
Това е стремежът да създам продукт, който да е преди всичко удобен и да притежава специфична текстура, тъй като за мен е много важно какво усещане оставя у вас при допир. Заедно с това трябва да е функционален, луксозен и да притежава индивидуалност.

picture:1,20050921_42.jpg,
Как решихте да основете Armani Casa и да започнете бизнес в областта на обзавеждането?
Вярвам, че домът и неговата атмосфера днес са изключително важни. Никога преди хората не са били толкова загрижени да направят правилния избор, касаещ цветовете, осветлението или креслото за почивка като детайли от цялостното звучене на интериора. Това се превърна в мода, която ви предоставя всевъзможни варианти на все по-достъпни цени. Днес домът е още един начин да изразите своята индивидуалност.


Каква е визията Ви за модерния дизайн?
Може да се каже, че стилът ми е повече минималистичен, тъй като не вярвам в крещящия дизайн. Въпреки това аз винаги съм се отнасял с уважение към историята и традициите на класическите майстори. Но проблемът с думата класически е, че тя предполага да запазим визията на продуктите такава, каквато е била в миналото, докато моята философия е напълно противоположна. Вярвам, че се нуждаем от повече неща, които да живеят в настоящето и да гледат към бъдещето. Също така мисля, че индивидуалността е от жизнено значение – всеки трябва да бъде окуражаван да открива своя персонален вкус и стил. Вярвам, че продуктите трябва да подчертават личните качества на потребителя, а не да доминират върху тях. Ето защо моите продукти никога не подтискат индивидуалността на този, който ги носи или използва. Струва ми се, че има марки, които се опитват да налагат диктат върху хората, и такива, които искат да им предоставят право на избор. Надявам се, че продуктите ми попадат във втората категория.


Имате много почитатели в България. Бихте ли желали да представите лично своите продукти на нашата публика?
Благодарение развитието на световния пазар марката „Армани” днес е известна навсякъде – от Италия до Ню Йорк, Москва и България. Това ме кара да чувствам, че във всеки продукт трябва да отговарям на стандартите, наложени от мен, в това число и в новите сфери, в които навлязох – като парфюмерията и обзавеждането за дома. Разбира се, бих искал лично да представя своята работа във всяка страна, но за съжаление невинаги е възможно. Това, което се опитвам да направя, е да следвам естетиката на “Армани” във всичко, което създавам. Ако успея, хората, които харесват естетичното, няма да останат разочаровани.

Интервю на Гергана Лабова
снимки: Studio Braida

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини