Отидете към основна версия

3 917 0

Пленер за млади художници в Трявна

  • пленер-
  • трявна-
  • млади художници
Снимка: АЛОС

Днес в Национална гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“, гр. Трявна започва реализацията на пленер за млади художници. Ще участват ученици, които предстои да се дипломират през тази година в художествените училища в Трявна и в Троян. Темата на пленера е „Моето време, моето място“. Резултатите от него ще се представят в рамките на обща изложба, която предстои да се открие на 20-ти април в галерия „Тотю Гъбенски“ в гр. Трявна. През май произведенията ще бъдат показани и в София, в изложбеното пространство на Национален дарителски фонд „13 века България“.

Проектът се финансира от програма „Дебюти“ на Национален фонд „Култура“ и е част от мащабната културно-образователна инициатива „Паралелни стъпки, паралелни пространства“. Идеята на конкретното начинание е чрез поредица от презентации, уъркшопи и съвместна творческа работа да се стимулират ученици от ХІІ клас да изведат свои авторски проекти в сферата на съвременното изкуство, с които официално да дебютират на българската художествена сцена.

Първата фаза на реализацията протече през март 2012 г. В нея бяха селектирани единайсет дебютанта, избрани след участие в уъркшопи за подготовка на проектни предложения в двете художествени училища.

Организатор на проекта е Център за неформално образование и културна дейност „Алос“. Партньори по проекта са сдружение „Изкуство в действие“, НГПИ „Тревненска школа“, НГПИ „Проф. Венко Колев“, НДФ „13 века България“.

„Паралелни стъпки, паралелни пространства“ е културно-образователна инициатива, насочена към млади артисти, ученици и студенти в сферата на визуалните изкуства. Проектът инициира изграждане на образователна платформа в полето на неформалното образование, за запознаване с основните процеси, тенденции и форми в модерното и съвременното изкуство. Главната му цел е да подпомогне художественото образование в България, като компенсира празнотите в информационен, теоретичен и практически план, които образователните институции не са в състояние да запълнят.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини