Национална конференция „Маркетинг, реклама и комуникации – изборът на поколенията Y и Z“ в Университета по библиотекознание и информационни технологии събра на обща дискусия министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, министъра на туризма Евтим Милошев, ръководствата на Националния борд по туризъм и Националния студентски съвет.
В кръглата маса по наболелите проблеми на младите хора и тяхната реализация в България седнаха ректорът на УниБИТ проф. Ирена Петева, ректорът на Лесотехническия университет доц. д-р Христо Михайлов, г-н Ангел Стойков – председател на Националното представителство на студентските съвети, председателят на Българска Стопанска камара г-н Добри Митрев, председателят на Общество „Културно наследство“ и представител на Европа Ностра за България и главен редактор на „Стандарт медия“ Славка Бозукова, учени, много студенти и докторанти.
„Събитието има претенциозното заглавие - „Маркетинг, реклама и комуникации – изборът на поколенията Y и Z“, но поантата е върху адаптацията и реализацията на младите хора в съвременния свят“. С тези думи проф. Стоян Денчев, председател на Съвета на настоятелите на УниБИТ, и председател на Контролния съвет на Националния борд по туризъм откри форума. Той представи философията на двете поколения – млади хора, които постигат всичко с един клик и очакват нуждите им да бъдат задоволени мигновено. „Две поколения, които имат потенциала да бъдат свободомислещи хора с иновативни идеи – хора, на които принадлежи бъдещето!“, обобщи той.
В приветствието си към участниците в конференцията министъра на образованието и науката, проф. Цоков обърна специално внимание на поколението Алфа, което следва поколението Z. А министър Евтим Милошев акцентира върху многопластовата връзка между образованието и туризма, които ръка за ръка стимулират икономическото развитие на страната.
С благодарност към домакините – УниБИТ, за готовността да работим заедно за туризма и образованието в България, се обърна председателят на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова.
За проблемите в сектора, със загриженост и професионална етика, говори зам.-председателят на Националния борд по туризъм д-р Мартин Захариев. Той беше модератор на един от работните панели на форума, в който добри практики и реални проблеми споделиха проф. Георги Рачев –председател на БАТА, щеф-готвач Иван Манчев, Натали Костадинова – директор в дигитална платформа за работа YOX.bg, докторантите Аспарух Карастоянов и Моника Игнатова. В конференцията участва и бившият председател на Националното представителство на Студентските съвети Даниел Парушев.
„Потопихме се в теми, които са от съществено значение за успешната реализация и ангажиране на две влиятелни поколения в съвременния свят – поколението Y, добре познато със своята дигитална грамотност, социална ангажираност и предпочитание към автентичност, и поколението Z, което е още по-дълбоко вкоренено в технологиите, изисква индивидуализирани подходи и цени бързината и иновациите.
Чухме експерти и лидери в бизнеса, те споделиха знания, опит, иновативни подходи, обсъдихме най-новите тенденции в дигиталния маркетинг, силата на социалните мрежи, ролята на инфлуенсърите, значението на данните и други актуални теми, както и многото проблеми в сектора. Като екип, който винаги се стреми да вдъхновява, се опитахме и този път да потърсим начин да използваме знанията си и да създаваме по-силни и ефективни маркетингови стратегии, които резонират с младите поколения и водят до устойчив успех“.
Така обобщи в заключителните си думи резултатите от форума ректорът на УниБИТ проф. дн Ирена Петева.