Германски сайт за продажба на тениски стана обект на множество критики и възмутени коментари, след като сред предлаганите от него продукти се появиха тениски с расистки лозунги, пише сайтът "Машъбъл".
Тениски и блузи с надпис: "Спаси куче, изяж китаец" и "спаси акула, изяж китаец" бяха представени на сайта Spreadshirt.
Сайтът дава възможност на потребителите да създават свои собствени дизайни на фланелки, които след това могат да се продават на същата платформа.
Двама потребители, регистрирали се с псевдонимите Quentin1984 и Monigote, изглежда са авторите на обезпокоителния надпис.
Въпреки протестите, тениските все още са на разположение за продажба, а от компанията казват, че тяхното решение "се базирани на принципа на отворената платформа."
Китайското посолство в Германия е осъдило решението за запазване на тениските и е призовало собствениците на сайта да се извинят и да спрат веднага продажбата на фланелките.
От дипломатическата мисия допълват, че коментарът на търговците звучи по-скоро като "защита и толериране на обида и дискриминация", отколкото като извинение.
Макар яденето на кучешко месо да се свързва с китайската култура, най-вече заради годишния фестивал на кучешките ястия "Юлин", около 69,5% от хората в Китай никога не са опитвали кучешко месо, съобщава Humane Society International (HSI).
HSI отбелязва, че кучешкото месо "не е част от общата китайска кулинарна култура."
Перките от акула, от друга страна, се считат за деликатес в Китай, въпреки че популярността на това ястие рязко е намаляла през последните години.