Френските модни империи Kering и LVMH, обединяващи най-големите брандове в бранша, като "Гучи", "Сен Лоран", "Вюитон" и Диор се обединиха около харта, забраняваща използването на прекалено слаби манекенки и на такива, които са на възраст под 16 години, съобщиха световните информационни агенции.
Решението е взето в навечерието на започващата Седмица на модата в Ню Йорк.
Хартата ще предпазва моделите, но също така няма да налага на публиката образци, които биха подтикнали подражателките им към хранителни разстройства като анорексията.
Новият правилник ще забранява на споменатите брандове да наемат модели под размер 34 за жени и под 44 за мъже.
Подопечните марки няма да имат и правото да използват услугите на момичета под 16 години, при участие в ревюта и фотосесии за възрастни.
През 2015 година във Франция беше приет закон, забраняващ използването на болезнено слаби манекенки в модната индустрия. Той предвижда шест месеца затвор за нарушителите, както и глоби, достигащи до 75 хиляди евро.
По думите на Антоан Арно, един от ръководителите на модния консорциум LVMH, много хора дори не са знаели за съществуването на размер 32. Но някои модни дизайнери са създавали колекциите си именно в този размер.
"С тази практика вече е свършено! Колекциите на нашите марки ще започват от 34 размер, съобразно новоприетата харта", изтъкна Арно.