Не, той няма нищо общо със софтуер за измерване на отработените газове. За него германският концерн от Долна Саксония ще има още дълга да плаща. Нито има нещо общо с парниковия ефект, който тормози човечеството от Арктика до Сахара и за което то тепърва ще плаща – я с ледников период, я с по-голяма озонова дупка. За него великите сили се разбраха, че трябва да се разберат. Нито има нещо общо с... Ислямска държава и нейните контрабандни канали. За нея пък същите световни сили предстои да се разберат, т.е. да я приключат.
Българският дизелгейт засега изглежда просто като една невинна „варненска аномалия“ или като „една невинна ценова „дупка“, за която големите петролни компании се правят на „ни чули, ни видели”. Те просто казват или „не коментираме”, докато КЗК мълчи, или „питайте Петролната и газова асоциация”, докато КЗК продължава да мълчи. Това КЗК се оказа най-мълчаливият говорител на петролните компании, а Петролната и газова асоциация най-сигурният защитник на „фирмени политики на компании, които не коментират теми, свързани с ценообразуването”. Сякаш това ценообразуване го правят на обратната страна на луната. Или за Варна е едно, а за Бургас, Видин, Русе и Благоевград друго. Това друго е с 12%-14% разлика и си заслужава тези големи компании да кажат поне дали има разлика във фирмената им политика за различните български градове. Няма как да е достатъчно обяснението на Българската петролна и газова асоциация (БПГА), че „пазарът на горива в България е силно конкурентен“. Не е достатъчно обяснение и „малкият български пазар“. Нито „достъпът до огромен обем информация за начина на формиране на цените на горивата в държавите от ЕС и България“. Хем пазарът е малък, хем е конкурентен, хем обемът от информация е огромен, хем уважаваме правовия ред. Всичко това е така, само дето обяснение за 12% дупка на „Варненската аномалия“ няма. Потребителите ще гледат сводката за цената на горивата във Варна и в останалата част на света като прогноза за времето, в която се прогнозира слънчево време с променлива облачност. С други думи – цената на горивата може да започне да зависи от фазата на луната и зодиакалния знак. Иначе от „Връзки с обществеността” на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) са прави – цените не са унифицирани в цялата държава. Само че докато „Варненската аномалия“ продължава да е обвита в мълчание, със сигурност ще започне да изглежда като „гейт“, дизелгейт“.