Отидете към основна версия

32 682 38

Това ли е решението на проблема с дизела?

  • дизел-
  • германия-
  • германия

Идеята: по-старите дизелови коли да бъдат модернизирани и снабдени с нова плакета, каквато обаче ще се изисква и за най-новите дизелови автомобили. И двете плакети ще бъдат "сини". И все пак - различни.

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Федералната служба за околна среда в Германия предлага двустепенно решение на проблема с надвисналата опасност от налагането на забрани за дизеловите автомобили в градовете с мръсен въздух - да бъдат въведени две различни плакети. По този начин градовете и общините ще получат възможност да реагират по-адекватно в зависимост от степента на замърсяване на въздуха, обяви ръководителката на службата Мария Крауцбергер пред "Зюддойче цайтунг".

Идеята: преоборудваните дизелови автомобили, отговарящи на стандарта Euro-5, и автомобилите, покриващи нормата Euro-6, могат да получат светлосиня плакета. А дизелите с новите стандарти Euro 6d-TEMP, или Euro 6d, които изхвърлят значително по-малко азотни окиси, могат да получат тъмносиня плакета. С тези плакети дизеловите автомобили ще могат да влизат свободно и в центровете на градовете.

Светло или тъмно?

Мария Крауцбергер твърди, че за много общини ще бъдат достатъчни само светлосините плакети, за да се справят (още през 2020 година) със задачата да държат азотните окиси в рамките на допустимите стойности. А тъмносините плакети щели да бъдат въведени по-късно в градовете, в които замърсяването е по-високо.

В градове като Мюнхен, например, най-вероятно ще се наложи автомобилите да бъдат снабдени с тъмносиня плакета, за да могат да влизат в центъра. Но в един Майнц, например, където замърсяването не е много над допустимите стойности, ще бъде достатъчна и светлосинята плакета, твърдят от службата. Според Мария Крауцбергер, естествено автомобилните фирми трябва да поемат разходите по преоборудването на автомобилите, необходимо за получаването на светлосинята плакета.

Опасността от забрани си остава

Миналата седмица Върховният административен съд в Лайпциг постанови, че забраните за движение са допустими - когато замърсяването с азотни окиси надвишава допустимите стойности, и само като крайна мярка, т.е. когато нищо друго вече не помага. Германското правителство веднага обяви, че започва консултации за въвеждането на синя плакета за "чистите" дизели. Срещу мярката се обяви Министерството на транспорта.

Председателката на Зелената партия Аналена Бербок приветства идеята на Федералната Служба по околна среда. "Всяко предложение, което води до въвеждането на ред в системата, е добре дошло. Защото бездействието на правителството оставя общините сами с проблема", каза тя за SWR. Много важно обаче е да бъде намерено едно общо решение за всички градове. В противен случай това може да доведе до объркване сред притежателите на автомобили, посочва Бербок.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини