Камерите за контрол, поставени в движещи се автомобили, могат да бъдат върнати скоро. Това обяви министърът на вътрешните работи Валентин Радев.
Сега в наредбата на МВР, с която се определя как се извършва пътният контрол,
няма изискване колата, от която се снима, да е обозначена.
Там е записано само, че камерите се монтират в служебни коли и мотоциклети. Това значи, че устройството може да бъде монтирано във всеки автомобил, който по документи се води на МВР, но иначе няма никакви отличителни белези.
Ръководството на МВР отново избира най-лесният начин да отчете дейност за борба с джигитите по пътищата. Вместо последователно да оказват респект на пътните участъци, където стават най-много инциденти, те отново влизат в храстите.
Снимането от цивилни коли става възможно, след като управляващите промениха Закона за движение по пътищата, и вече не се изисква участъците, в които се снима, да бъдат обозначени със специален знак. Това стана по личното нареждане на премиера Бойко Борисов. Той се зарече, че ще бъде безкомпромисен с любителите на високите скорости.
В момента няма анализ, който да показва доколко мерките са дали резултат.
678 души са загинали по пътищата на страната за изминалата 2017 година.
Това става ясно от статистиката на МВР. През 2015 г. и 2016 г. техният брой е бил по 708 души годишно.
През 2017 година в страната са станали 6846 катастрофи. Ранените в тях са 8630.
Само през миналия декември са станали 520 пътни произшествия. Загиналите са 61, а ранените 667.
От началото на 2018 г. до 12 март броят на убитите по пътищата е 83 души.
157 души са загубили живота си като пешеходци у нас през 2017 г. Броят на жертвите бележи ръст спрямо предишната година, когато е бил 118.
Ръст на убитите пешеходци в България
Общо 1801 души са били блъснати миналата година. Същевременно ударените пешеходци в София са по-малко – общо 419 са пострадали през 2017 г. на фона на 439 за предишната година.
Преди десетилетия властите във Франция решават да монтират на „отсечките на смъртта“ камери за контрол на скоростта. Постепенно практиката обхваща цялата автомобилна мрежа на страната.
Камерите във Франция са обозначени със знаци и са видни.
Глобите се събират редовно.
В България МВР отново пуска своите служители да седят в храстите и да снимат. Политиката е да ги изкарат на пътя и те реално да контролират трафика. Ще дам пример. При катастрофи на магистралите много често шофьорите се блъскат в аварийната лента с надеждата, че те са по – тарикати. Така блокират достъпа до мястото на катастрофата на полицията, пожарната и линейки.
В същото време на запад от Драгоман това е почти невъзможно да се случи, защото глобите се налагат на място.
И в момента пътната полиция снима и издава фишове,
но резултатите не са особено обнадеждаващи. Нарушителите обикновено се измъкват от санкции, защото полицията има проблеми с обработката на фотоматериала, както и с връчването на фишовете за глобите. Дори когато бъдат връчени, голяма част от глобите не се плащат. Мнозина от джигитите регистрират мощните си возила на близки роднини или на името на родителите си, които от години живеят в провинцията.