13 Март, 2018 10:00 11 341 35

Френско ноу-хау спира катастрофите

  • катастрофа-
  • франция-
  • пешеходци

Да изкараме катаджиите на пътя. Да не ги правим фотографи – любители

Френско ноу-хау спира катастрофите - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Камерите за контрол, поставени в движещи се автомобили, могат да бъдат върнати скоро. Това обяви министърът на вътрешните работи Валентин Радев.

Сега в наредбата на МВР, с която се определя как се извършва пътният контрол,

няма изискване колата, от която се снима, да е обозначена.

Там е записано само, че камерите се монтират в служебни коли и мотоциклети. Това значи, че устройството може да бъде монтирано във всеки автомобил, който по документи се води на МВР, но иначе няма никакви отличителни белези.

Ръководството на МВР отново избира най-лесният начин да отчете дейност за борба с джигитите по пътищата. Вместо последователно да оказват респект на пътните участъци, където стават най-много инциденти, те отново влизат в храстите.

Снимането от цивилни коли става възможно, след като управляващите промениха Закона за движение по пътищата, и вече не се изисква участъците, в които се снима, да бъдат обозначени със специален знак. Това стана по личното нареждане на премиера Бойко Борисов. Той се зарече, че ще бъде безкомпромисен с любителите на високите скорости.

В момента няма анализ, който да показва доколко мерките са дали резултат.

678 души са загинали по пътищата на страната за изминалата 2017 година.

Това става ясно от статистиката на МВР. През 2015 г. и 2016 г. техният брой е бил по 708 души годишно.

През 2017 година в страната са станали 6846 катастрофи. Ранените в тях са 8630.

Само през миналия декември са станали 520 пътни произшествия. Загиналите са 61, а ранените 667.

От началото на 2018 г. до 12 март броят на убитите по пътищата е 83 души.

157 души са загубили живота си като пешеходци у нас през 2017 г. Броят на жертвите бележи ръст спрямо предишната година, когато е бил 118.

Ръст на убитите пешеходци в България

Общо 1801 души са били блъснати миналата година. Същевременно ударените пешеходци в София са по-малко – общо 419 са пострадали през 2017 г. на фона на 439 за предишната година.

Преди десетилетия властите във Франция решават да монтират на „отсечките на смъртта“ камери за контрол на скоростта. Постепенно практиката обхваща цялата автомобилна мрежа на страната.

Камерите във Франция са обозначени със знаци и са видни.

Глобите се събират редовно.

В България МВР отново пуска своите служители да седят в храстите и да снимат. Политиката е да ги изкарат на пътя и те реално да контролират трафика. Ще дам пример. При катастрофи на магистралите много често шофьорите се блъскат в аварийната лента с надеждата, че те са по – тарикати. Така блокират достъпа до мястото на катастрофата на полицията, пожарната и линейки.

В същото време на запад от Драгоман това е почти невъзможно да се случи, защото глобите се налагат на място.

И в момента пътната полиция снима и издава фишове,

но резултатите не са особено обнадеждаващи. Нарушителите обикновено се измъкват от санкции, защото полицията има проблеми с обработката на фотоматериала, както и с връчването на фишовете за глобите. Дори когато бъдат връчени, голяма част от глобите не се плащат. Мнозина от джигитите регистрират мощните си возила на близки роднини или на името на родителите си, които от години живеят в провинцията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стига вече. Лесно е

    15 47 Отговор
    Айде стига с това постоянно лицемерие.

    Само се говори колко много птп , нарушаения, джигити и тнт имало а никой не предприема съществени мерки.

    А толкова е лесно всичко това да се прекрати. Не само камери и поправките в закона ще променят нещата.

    Достатъчно е просто да се погледне как е в Холандия.

    Там вече няма широки пътища, всичко е тясно, с много завой, уширения, стеснения, острови и кръгови.

    Всичко това прави естественото намаление на скоростта, повишаване на вниманието и прави невъзможно джигитсвото

    Коментиран от #4, #10

  • 2 Темида

    50 6 Отговор
    Супер ще имаме повече хора с фишчета, ама тези които карат пияни, без книжки, дрогирани и минават на червено убивайки хора по пътя си ще си минават пак с една условна от 3 месеца и 200лв за убииство.

    Важното е ПРОСТИЯ народ който не осъзнава, че безнаказаноста (ЗА КОЯТО Е ВИНОВЕН СЪДА) ще го затрие него и децата му. Да живее България (681-2030), почивай в мир България
  • 3 само си мисля

    11 26 Отговор
    ...защо пак трябва да се търси начин на всички да стане ясно къде не трябва да се кара с превишена скорост /посочвайки къде се намират камерите за контрол на скоростта/.
    Мисля че наистина контрола ще е по-ефективен ако не си предупреден, че след триста метра ще те снимат /е вярно няма да имаш време да се усмихнеш, но така ще са по-малко тези които си позволяват да карат с превишена скорост и само на определени места намаляват докато преминат покрай камерата и след това отново - газ ДО ДУПКА.
  • 4 Темида

    28 6 Отговор

    До коментар #1 от "Стига вече. Лесно е":

    Уверявам те нещо което действа в белия свят...на Балканите не е приложимо. ЗАщото то брат БМВ-то и с 120 може да вземе тесния завой. Тук само наказанията ще помогнат (справка как са спрели хулиганството в Англия), но понеже народа е тотално прост и не вижда, че безнаказаноста е в центъра на всички проблеми, никой не протестира срещу съда.
  • 5 БЪЛГАРИН

    27 9 Отговор
    Докато всеки седнал зад волана се има за Богопомазан и изключва че има задължения, ще е така. Не може да си участник в движението и да си БЕЗХАБЕРНИК. Не спира на пешеходна пътека-усмихва се мазно и вдига рамене. Не пуска дневни светлини-усмихва се пак мазно и пак вдига рамене. Така сме научени. Всеки иска аванта. Иска да се спазват правата му а това че от другата страна човека също е с права-това не се зачита. Само дърво за такива нагляри, паркирали автомобили "само за една минутка" и за такива които не са пуснали фаровете и не са сложили колана защото "преди 300 метра тръгнал с автомобила". Дърво и за такива които за оправдание казват: "Ми то не съм само аз." Наистина трябва полиция по пътищата. Не се плашете че ставала полицейска държавата. Демокрацията е за интелигентни хора. Не е за ГОВЕДА.
  • 6 Жива сила

    17 1 Отговор
    Няма как просто едни камери да решат проблема. Като няма жива сила на пътя, която в момента на нарушението да спира нарушителя, да му провери автомобила от до за около 20 минути и да му състави акт и т.н. И то и за най-малко провинение. Иначе не става. Пример, по ломското шосе през Волуяк, където трябва да се кара с 50 км/ч средната скорост е 90. Има от време на време едни катаджии, които обаче са извън селото, където вече скоростта не е ограничена. Да застанат на отбивката за центъра и да спират наред. Много бързо хората ще се нормализират. Ако има три такива пункта - на ломски форт, преди и след Костинброд, нещата ще са далеч по-добри. А със снимки не става. Между другото кръговото на Ломски форт се зарибява при дъжд. Хайде фирмата строителка да си го оправи. Бойко, стига си ходил по чужбина, върни се да се грижиш за България.
  • 7 алчният вожд

    41 4 Отговор
    Бойко не може връзките на обувките да си върже вие чакате от него адекватни реления и мерки !?!? Истината е проста, като него, катаджиите влизат пак в храстите за да доработват, към заплатата, че иде великден, а глобите са за държавата, че трябват постъпления! На никой не му пука за хората, ако му пукаше, щеше да оправя дупки, знаци, маркировки да осъжда пияни и наркомани шофьори и т.н. Само глоби не работят , щот всеки е мутра или връзкар гербераст или тотален тъп селяк, който не знае на кой свят е...нормалните хора си карат нормалн с и без рестрикции !
    Герберастите не искат решения искат само пари, пари, пари....
  • 8 До 4

    8 5 Отговор
    До 4

    Когато вкараш колата в тесни криви коловози, джигита няма как да прелита със 100.

    По същия начин са и междуградските пътища. Има Google Street view всеки може да разгледа как е там

  • 9 тъпи куки

    19 0 Отговор
    за полицаите ноу-хау е индиански поздрав ХАХАХАХАХА
  • 10 Morgoth

    25 1 Отговор

    До коментар #1 от "Стига вече. Лесно е":

    Принципно можеше и по-неадекванто мнение да изкажеш, но не е лесно и ще трябва голям мозъчен напън. Холандия е пълна с магистрали - прави, равни, с хубава настилка и с поне по 2 ленти в посока, където да може да се изпреварва спокойно. Не притесненията, а улесненията за водачите правят пътя по-спокоен и по-безопасен.
  • 11 До коментар #10

    8 17 Отговор
    До коментар #10 от "Morgoth":

    Никой не говори за магистралите. Правите и широки пътища стимулират джигитството.

    Ганьо като види право и равно, почва да мисли че е на рали.

    Коментиран от #13

  • 12 гост

    23 2 Отговор
    Въпросът е като се издаде фиш или акт на някой нарушител какво става след това. У нас нищо. В развитите страни идва съдебна призовка и при неявяване следва арест като гаранцията е по-висока и покрива всички натрупани глоби както и разходите по съдебното дело. Ако искаш да те арестуват, давай, не плащай и си карай, но като те спре патрул отиваш в ареста, няма прошка. Докато не стане и у нас така няма как да се оправят нещата, никой не го е страх, циганите нямат реални адреси, документи, глоби и данъци те не плащат.
  • 13 Morgoth

    27 2 Отговор

    До коментар #11 от "До коментар #10":

    Когато 90% от пътуването ти е по магистрала както в Холандия и Германия това само по себе си намалява жертвите на половина. Тези елементи за които говориш се слагат на входовете на селата заради загубата на усещане за скорост когато идваш от магистралата. Накривяването на вътреградски улици (да не говорим пък за извънградски) само ще влоши видимостта и един невнимателен шофьор ще направи още по-големи бели. За да убиеш човек излизащ иззад спрял автобус например не ти трябва голяма скорост - достатъчно е невниманието.
    Жертвите в България не са от скорост - КАТ ги изкарват такива заради безобразното използване на несъобразената скорост като аргумент за всяко ПТП което не са компетентни да анализират.

    Коментиран от #17

  • 14 Спрете

    22 1 Отговор
    корупцията и 99% от проблемите в БГ ще изчезнат. Диария не се лекува с тапа в ...., а с лечение на стомаха. Това са мерки с които пациента да се поддържа максимално дълго време болен и да си плаща, а не да се излекува...
  • 15 Гост11

    8 11 Отговор
    Абе не знам но за родните съзтезатели граници няма. Извинявам се ама е доста нелогично да шофираш във населено (село) място със 180 при ограничение 40 . А на магистралата да си джиткаш със 230 само защото можеш . Или пък защото имаш електроно ограничение на 250 км/ч. На магистрала не може да карате с повече от 130 - кой бе аз ли не мога ела да видиш. Ганьовси манталитет .

    Коментиран от #22

  • 16 аз ас

    6 3 Отговор
    Само диктатура за този народ ,иначе няма управия . Преди 30 години когато на 10 души се падаше по една кола беше пълно с катаджии , дори се измерваше и средна скорост а сега.............
  • 17 mhm

    19 0 Отговор

    До коментар #13 от "Morgoth":

    Прав си, всяко ПТП се изкарва че е заради скоростта, пък и никой от властта няма да каже, инфраструктурата беше виновна, имаше дупка, нямаше мантинела, маркировка през ноща особенно, шофирал съм в Европа, караме може би по най-лошите пътища, липса тотална на качествена маркировка, адекватни знаци, мантинели, да не говорим за качеството на настилката, добавено със мудната и корумпирана изпълнителна власт, става отчайващо, не е основният фактор скоростта....
  • 18 аз ас

    3 3 Отговор
    Само диктатура за този народ ,иначе няма управия . Преди 30 години когато на 10 души се падаше по една кола беше пълно с катаджии , дори се измерваше и средна скорост а сега.............

    Коментиран от #21

  • 19 Гост

    9 3 Отговор
    Глобите не се събират.
    Това е проблемът.
  • 20 гощо

    8 0 Отговор
    Е като ще се надцакваме....... както споменаха и в края на статията регистрираш на баба Гица колата караш си няма глоби няма снимки дреме ти на............
  • 21 Morgoth

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "аз ас":

    Точно така, преди 30 години с много по-малко коли и същото количество катаджии успявахме да направим повече жертви. Да живее социализма и миналото!

    Справка в статистиката на КАТ показва еднакво количество жертви за 1987 и 1988 - точно 1153, близо двойно на сегашните. Рекорда от 1527 жертви на пътя е от 1990-та - каква успеваемост само, сега ни трябват 2 години и половина за достигнем такава цифра!
  • 22 Morgoth

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост11":

    Ако някой е успял да мине със 180 при ограничение 40 без да се убие това показва не само че е имало идиот с много мощна кола, но и че е имало знак с много идиотско ограничение.
  • 23 Шаран БГ

    12 2 Отговор
    Единственото право на водача на пътя е да спазва правилата за движение !!
    От къде и как ще ме наблюдават контролните органи си е тяхна работа!
    Разбирам кой и защо скача като ужилен, щом чуе, че катаджиите били в храстите и го дебнели. Това са перманентните нарушители !!!
    Камерите трябвало да са обозначени?!? Че защо? Да може точно там Ганьо да "стъпва на пръсти" и после "газ до дупка" !!
    Тръгнете по който искате път в Родината /без магистрален/ с разрешената скорост от 90 км/ч. Само за разстояние от 10 км си водете статистика - колко автомобила ще Ви изпреварят. От луксозен джип до последната таратайка - всички ще Ви изпреварят. Ама осевата линия била непрекъсната, ама имало знак "забранено изпреварването", ама нямало видимост - всички ще Ви изпреварват и изпреварят. Т..е. всички ще са в нарушение !!!
    Вероятно за Холандия не знаете най-важното. Те нямат пътен полицай холандец!! Пътните им полицаи са немци, френци или ингилизи. Всеки може да е контрольор в един район 2 /две/ години. После го местят в друг. Така до 5 /пет/ пъти .После с благодарствени писма,почести и пари - довиждане! Холандия е единствената страна в Европа, където пътен полицай е глобил за нарушение заместник-министър от тяхното МВР !!?? Т.е. своя министър.!!. Направил го е с хиляди извинения, но го е направил !! И не е бил наказан, уволнен и т.н, каквото би го последвало у нас !!!! И зам.министърът си е платил глобата , МОЛА ВИ СЕ !!!
    Имате право - нашите не искат да "оперират

    Коментиран от #26

  • 24 Шаран БГ

    7 0 Отговор
    .....цирея" Оставят го да гноясва и да носи приходи на хазната !!
  • 25 Бай Благой

    9 0 Отговор
    Бях в Австрия преди седмица.....обикаляхме доста с нашия домакин.
    Ей Богу....нямаше почти нито един джигит, който да наруши ограничението на скоростта по магистрала!!...просто нямаше такъв...
    Единствено някакъв комплексар с джип ТеслА ни изпревари отдясно....това беше единственото нарушение което видях...
    А движението беше наистина натоварено!
    А тук...малките и големите бай-Ганьовчета се надпреварват кой да вдигне повече с таратайките си...
  • 26 оня

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Шаран БГ":

    като си тръгнал с гръмките изказвания, вземи виж кибиците къде седят обикновенно. да не вземе да се окаже че са на разни безумни места дето пише 60, щото видиш ли някой решил да сложи 2 маси за някакво подобие на заведение
  • 27 ТРОПЧО

    5 1 Отговор
    МНОГЪ УМНО ЩОМ ГО Е ИЗМИСЛИЛ ПОЖАРНИКАРОПОЛИЦАИ ПРЕМИЕР ТАКА Е
  • 28 волен сидеров

    7 0 Отговор
    Трябва да се избията дрехите и обувките ,после заплатите които увеличиха...
    абе шантава работа на управниците
    кефят се да дразнят народа ,да го поставят в стрес и да го правят все по агресивен един към друг от това стягане на примката около шията на човек...
    ама и това ще мине де -като всички недомислици вече 27 години в нашата Родина
    Ша се опрайм по един или друг начин-не губите КУраж
  • 29 Гого

    4 0 Отговор
    А недейте ще оставите без рушвет катаджията ще им вземете хляба.
  • 30 Гост

    3 0 Отговор
    Запазете си статията и ще направим анализ идната година, по това време. КАТ пак ще вадят от 9 кладенеца вода, да ни обясняват за причините, поради които резултатите са същите като изминалата година и са далеч от целта.
  • 31 шоп

    4 1 Отговор
    Някой да каже колко е вредно облъчването с тези нови камери?
  • 32 от Германия

    0 2 Отговор
    Шаран БГ е прав. Аз работя в Германия и тука също има подвижни камери монтирани в коли без обозначения
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Nightrunner

    0 0 Отговор
    Доакато има смотани пешеходци ще има и смотани шофьори!
    Причината е проста- голяма част от пешеходците са водачи, както нехайно се отнасят към живота си докато са пешеходци пресичайки където и както им падне, така нехайно се отнасят и към управлението на МПС като седнат зад волана. Масово българина непознава закона и чува само за правата си угодно забравяйки че има и задължения.
    Докато има маносани майки баби и тем подобни възрастни влачещи сополиви дечица, насред пътното платно, докато най важното им занимание е да лалосват по телефона ,войната по пътищата ще продължава защото същите тия сополиви дечица ще са следващото поколение възрастни, което ще влачи насред пътя сополиво детенце, ще пресича където и както му падне с идеята да бъде ударен от кола с предимство и ще кара кола с идеята ще само той е на пътя.
    Колкото и катаджии да се скрият по храстите проблема ще остане докато народа е прост. А катаджите ще са си официалния рекетьор на държавата.