Камерите за контрол, поставени в движещи се автомобили, могат да бъдат върнати скоро. Това обяви министърът на вътрешните работи Валентин Радев.
Сега в наредбата на МВР, с която се определя как се извършва пътният контрол,
няма изискване колата, от която се снима, да е обозначена.
Там е записано само, че камерите се монтират в служебни коли и мотоциклети. Това значи, че устройството може да бъде монтирано във всеки автомобил, който по документи се води на МВР, но иначе няма никакви отличителни белези.
Ръководството на МВР отново избира най-лесният начин да отчете дейност за борба с джигитите по пътищата. Вместо последователно да оказват респект на пътните участъци, където стават най-много инциденти, те отново влизат в храстите.
Снимането от цивилни коли става възможно, след като управляващите промениха Закона за движение по пътищата, и вече не се изисква участъците, в които се снима, да бъдат обозначени със специален знак. Това стана по личното нареждане на премиера Бойко Борисов. Той се зарече, че ще бъде безкомпромисен с любителите на високите скорости.
В момента няма анализ, който да показва доколко мерките са дали резултат.
678 души са загинали по пътищата на страната за изминалата 2017 година.
Това става ясно от статистиката на МВР. През 2015 г. и 2016 г. техният брой е бил по 708 души годишно.
През 2017 година в страната са станали 6846 катастрофи. Ранените в тях са 8630.
Само през миналия декември са станали 520 пътни произшествия. Загиналите са 61, а ранените 667.
От началото на 2018 г. до 12 март броят на убитите по пътищата е 83 души.
157 души са загубили живота си като пешеходци у нас през 2017 г. Броят на жертвите бележи ръст спрямо предишната година, когато е бил 118.
Ръст на убитите пешеходци в България
Общо 1801 души са били блъснати миналата година. Същевременно ударените пешеходци в София са по-малко – общо 419 са пострадали през 2017 г. на фона на 439 за предишната година.
Преди десетилетия властите във Франция решават да монтират на „отсечките на смъртта“ камери за контрол на скоростта. Постепенно практиката обхваща цялата автомобилна мрежа на страната.
Камерите във Франция са обозначени със знаци и са видни.
Глобите се събират редовно.
В България МВР отново пуска своите служители да седят в храстите и да снимат. Политиката е да ги изкарат на пътя и те реално да контролират трафика. Ще дам пример. При катастрофи на магистралите много често шофьорите се блъскат в аварийната лента с надеждата, че те са по – тарикати. Така блокират достъпа до мястото на катастрофата на полицията, пожарната и линейки.
В същото време на запад от Драгоман това е почти невъзможно да се случи, защото глобите се налагат на място.
И в момента пътната полиция снима и издава фишове,
но резултатите не са особено обнадеждаващи. Нарушителите обикновено се измъкват от санкции, защото полицията има проблеми с обработката на фотоматериала, както и с връчването на фишовете за глобите. Дори когато бъдат връчени, голяма част от глобите не се плащат. Мнозина от джигитите регистрират мощните си возила на близки роднини или на името на родителите си, които от години живеят в провинцията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стига вече. Лесно е
Само се говори колко много птп , нарушаения, джигити и тнт имало а никой не предприема съществени мерки.
А толкова е лесно всичко това да се прекрати. Не само камери и поправките в закона ще променят нещата.
Достатъчно е просто да се погледне как е в Холандия.
Там вече няма широки пътища, всичко е тясно, с много завой, уширения, стеснения, острови и кръгови.
Всичко това прави естественото намаление на скоростта, повишаване на вниманието и прави невъзможно джигитсвото
Коментиран от #4, #10
10:08 13.03.2018
2 Темида
Важното е ПРОСТИЯ народ който не осъзнава, че безнаказаноста (ЗА КОЯТО Е ВИНОВЕН СЪДА) ще го затрие него и децата му. Да живее България (681-2030), почивай в мир България
10:09 13.03.2018
3 само си мисля
Мисля че наистина контрола ще е по-ефективен ако не си предупреден, че след триста метра ще те снимат /е вярно няма да имаш време да се усмихнеш, но така ще са по-малко тези които си позволяват да карат с превишена скорост и само на определени места намаляват докато преминат покрай камерата и след това отново - газ ДО ДУПКА.
10:11 13.03.2018
4 Темида
До коментар #1 от "Стига вече. Лесно е":
Уверявам те нещо което действа в белия свят...на Балканите не е приложимо. ЗАщото то брат БМВ-то и с 120 може да вземе тесния завой. Тук само наказанията ще помогнат (справка как са спрели хулиганството в Англия), но понеже народа е тотално прост и не вижда, че безнаказаноста е в центъра на всички проблеми, никой не протестира срещу съда.10:13 13.03.2018
5 БЪЛГАРИН
10:20 13.03.2018
6 Жива сила
10:26 13.03.2018
7 алчният вожд
Герберастите не искат решения искат само пари, пари, пари....
10:42 13.03.2018
8 До 4
Когато вкараш колата в тесни криви коловози, джигита няма как да прелита със 100.
По същия начин са и междуградските пътища. Има Google Street view всеки може да разгледа как е там
12:43 13.03.2018
9 тъпи куки
13:06 13.03.2018
10 Morgoth
До коментар #1 от "Стига вече. Лесно е":
Принципно можеше и по-неадекванто мнение да изкажеш, но не е лесно и ще трябва голям мозъчен напън. Холандия е пълна с магистрали - прави, равни, с хубава настилка и с поне по 2 ленти в посока, където да може да се изпреварва спокойно. Не притесненията, а улесненията за водачите правят пътя по-спокоен и по-безопасен.13:20 13.03.2018
11 До коментар #10
Никой не говори за магистралите. Правите и широки пътища стимулират джигитството.
Ганьо като види право и равно, почва да мисли че е на рали.
Коментиран от #13
13:53 13.03.2018
12 гост
14:30 13.03.2018
13 Morgoth
До коментар #11 от "До коментар #10":
Когато 90% от пътуването ти е по магистрала както в Холандия и Германия това само по себе си намалява жертвите на половина. Тези елементи за които говориш се слагат на входовете на селата заради загубата на усещане за скорост когато идваш от магистралата. Накривяването на вътреградски улици (да не говорим пък за извънградски) само ще влоши видимостта и един невнимателен шофьор ще направи още по-големи бели. За да убиеш човек излизащ иззад спрял автобус например не ти трябва голяма скорост - достатъчно е невниманието.Жертвите в България не са от скорост - КАТ ги изкарват такива заради безобразното използване на несъобразената скорост като аргумент за всяко ПТП което не са компетентни да анализират.
Коментиран от #17
14:53 13.03.2018
14 Спрете
15:30 13.03.2018
15 Гост11
Коментиран от #22
15:51 13.03.2018
16 аз ас
00:47 14.03.2018
17 mhm
До коментар #13 от "Morgoth":
Прав си, всяко ПТП се изкарва че е заради скоростта, пък и никой от властта няма да каже, инфраструктурата беше виновна, имаше дупка, нямаше мантинела, маркировка през ноща особенно, шофирал съм в Европа, караме може би по най-лошите пътища, липса тотална на качествена маркировка, адекватни знаци, мантинели, да не говорим за качеството на настилката, добавено със мудната и корумпирана изпълнителна власт, става отчайващо, не е основният фактор скоростта....00:52 14.03.2018
18 аз ас
Коментиран от #21
00:55 14.03.2018
19 Гост
Това е проблемът.
06:45 14.03.2018
20 гощо
07:27 14.03.2018
21 Morgoth
До коментар #18 от "аз ас":
Точно така, преди 30 години с много по-малко коли и същото количество катаджии успявахме да направим повече жертви. Да живее социализма и миналото!Справка в статистиката на КАТ показва еднакво количество жертви за 1987 и 1988 - точно 1153, близо двойно на сегашните. Рекорда от 1527 жертви на пътя е от 1990-та - каква успеваемост само, сега ни трябват 2 години и половина за достигнем такава цифра!
07:33 14.03.2018
22 Morgoth
До коментар #15 от "Гост11":
Ако някой е успял да мине със 180 при ограничение 40 без да се убие това показва не само че е имало идиот с много мощна кола, но и че е имало знак с много идиотско ограничение.07:42 14.03.2018
23 Шаран БГ
От къде и как ще ме наблюдават контролните органи си е тяхна работа!
Разбирам кой и защо скача като ужилен, щом чуе, че катаджиите били в храстите и го дебнели. Това са перманентните нарушители !!!
Камерите трябвало да са обозначени?!? Че защо? Да може точно там Ганьо да "стъпва на пръсти" и после "газ до дупка" !!
Тръгнете по който искате път в Родината /без магистрален/ с разрешената скорост от 90 км/ч. Само за разстояние от 10 км си водете статистика - колко автомобила ще Ви изпреварят. От луксозен джип до последната таратайка - всички ще Ви изпреварят. Ама осевата линия била непрекъсната, ама имало знак "забранено изпреварването", ама нямало видимост - всички ще Ви изпреварват и изпреварят. Т..е. всички ще са в нарушение !!!
Вероятно за Холандия не знаете най-важното. Те нямат пътен полицай холандец!! Пътните им полицаи са немци, френци или ингилизи. Всеки може да е контрольор в един район 2 /две/ години. После го местят в друг. Така до 5 /пет/ пъти .После с благодарствени писма,почести и пари - довиждане! Холандия е единствената страна в Европа, където пътен полицай е глобил за нарушение заместник-министър от тяхното МВР !!?? Т.е. своя министър.!!. Направил го е с хиляди извинения, но го е направил !! И не е бил наказан, уволнен и т.н, каквото би го последвало у нас !!!! И зам.министърът си е платил глобата , МОЛА ВИ СЕ !!!
Имате право - нашите не искат да "оперират
Коментиран от #26
07:47 14.03.2018
24 Шаран БГ
07:49 14.03.2018
25 Бай Благой
Ей Богу....нямаше почти нито един джигит, който да наруши ограничението на скоростта по магистрала!!...просто нямаше такъв...
Единствено някакъв комплексар с джип ТеслА ни изпревари отдясно....това беше единственото нарушение което видях...
А движението беше наистина натоварено!
А тук...малките и големите бай-Ганьовчета се надпреварват кой да вдигне повече с таратайките си...
08:27 14.03.2018
26 оня
До коментар #23 от "Шаран БГ":
като си тръгнал с гръмките изказвания, вземи виж кибиците къде седят обикновенно. да не вземе да се окаже че са на разни безумни места дето пише 60, щото видиш ли някой решил да сложи 2 маси за някакво подобие на заведение09:31 14.03.2018
27 ТРОПЧО
10:12 14.03.2018
28 волен сидеров
абе шантава работа на управниците
кефят се да дразнят народа ,да го поставят в стрес и да го правят все по агресивен един към друг от това стягане на примката около шията на човек...
ама и това ще мине де -като всички недомислици вече 27 години в нашата Родина
Ша се опрайм по един или друг начин-не губите КУраж
10:47 14.03.2018
29 Гого
11:05 14.03.2018
30 Гост
12:36 14.03.2018
31 шоп
12:55 14.03.2018
32 от Германия
14:23 14.03.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Nightrunner
Причината е проста- голяма част от пешеходците са водачи, както нехайно се отнасят към живота си докато са пешеходци пресичайки където и както им падне, така нехайно се отнасят и към управлението на МПС като седнат зад волана. Масово българина непознава закона и чува само за правата си угодно забравяйки че има и задължения.
Докато има маносани майки баби и тем подобни възрастни влачещи сополиви дечица, насред пътното платно, докато най важното им занимание е да лалосват по телефона ,войната по пътищата ще продължава защото същите тия сополиви дечица ще са следващото поколение възрастни, което ще влачи насред пътя сополиво детенце, ще пресича където и както му падне с идеята да бъде ударен от кола с предимство и ще кара кола с идеята ще само той е на пътя.
Колкото и катаджии да се скрият по храстите проблема ще остане докато народа е прост. А катаджите ще са си официалния рекетьор на държавата.
15:55 14.03.2018