Отидете към основна версия

10 455 40

Борим катастрофите с хватките на Тато

  • своге-
  • катастрофи-
  • скорост-
  • апи-
  • кат

Корупцията вече реално избива българите

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Един от най-дълго управлявалите в България политици Тодор Живков имаше интересен похват за решаване на кризисни ситуации – създаваше безсмислени мегакомисии за решаване на проблема. Решение не се намираше, но такава „класова борба“ падаше, че накрая „социЪлизъма“ умря.

Сетих се за това след правителственото заседание. На него стана ясно, че мегаструктура ще обедини службите, които отговарят за пътната безопасност от различни ведомства и министерства.

След тежката катастрофа в Своге се разбра, че нито един държавен орган не си е свършил работата, за да предотврати трагедията. АПИ е писала десетки писма до „Трейс холдинг“ с искане да отстрани всички възникнали дефекти по шосето в Искърското дефиле.

Бас ловя, че ако не беше станала трагедията от

компанията щяха да протакат, докато изтече гаранцията.

"Всички служби и функции, които имат отношение по темата и се намират в МВР, Министерството на транспорта, Министерството на регионалното развитие, АПИ и други ведомства, включително Министерството на образованието, да се консолидират в една структура, която да има преки отговорности. По този начин няма да има типичното разделение на отговорностите и сложния въпрос от всяко ведомство кой е най-отговорен за нередност или инцидент", обясни вицепремиерът Томислав Дончев.

Той уточни, че няма да изваждат КАТ от МВР. По този начин остава проблемът, как новият ръководител на мегаструктурата ще може бързо и ефективно да провежда инициативи за пътна безопасност.

Новата структура ще е синекурна службица за едни хора. Не е нужна нова служба, а нова философия за борба с катастрофите.

Преди година, когато под диктата на премиера Бойко Борисов беше махнат знака, който предупреждаваше шофьорите, че КАТ засича скоростта с камера.

Мотивът беше, че така ще намалеят катастрофите. 17 убити и една дузина ранени при катастрофата с автобуса край Своге е доказателството за провала на тази политика.

През последните месеци екипите на КАТ се превърнаха в „папараци – гробари“. Крият се в храстите и снимат джигитите.

Преди година ФАКТИ лобира да не се променят правилата,

а да се закупят повече камери и да се засилят проверките. Нужно е КАТ да изкара повече екипи на улиците, които реално да регулират и контролират движението. Падналите камъни по пътното платно са реална предпоставка за катастрофа. КАТ да е затворил трасето – не.

Липсата на Пътна полиция е видима при ремонта, който тече на магистрала „Хемус“ при Витиня.

Там редовно се образуват колони, но полицаи, които да се наместват и да облекчават трафика просто липсват. За сметка на това редовно може да се види патрулка след тунел „Витиня“.

Да припомняме ли случаите с ремонтите по новооткритите участъци на АМ „Марица“ и АМ „Тракия“. Интересно как АПИ е контролирала изграждането на трасето, което се ремонтира месеци по-късно.

Липсата на маркировка по преасфалтираната отсечка на смъртта между Русе и Бяла е пример за чувството на недосегаемост, което е обзело всички. Това е пример как КАТ си затваря очите за предпоставките за катастрофи, а в АПИ мислят как да усвоят парите.

На това трябва да се сложи край.

В ремонта на пътища и изграждането на магистрали потъват милиарди. Катастрофите не намаляват, а стават все по-кървави.

Не е нужна нова мегакомисия, мегаагенция или друга синекурна служба. Ако премиерът Бойко Борисов има политическата воля да спре войната по пътищата е нужно подчинените му служби да започнат работа, а не да имитират дейност.

Корупцията вече реално избива българите. А премиерът използва похватите на Тато......

Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.

Свързани новини