Един от най-дълго управлявалите в България политици Тодор Живков имаше интересен похват за решаване на кризисни ситуации – създаваше безсмислени мегакомисии за решаване на проблема. Решение не се намираше, но такава „класова борба“ падаше, че накрая „социЪлизъма“ умря.
Сетих се за това след правителственото заседание. На него стана ясно, че мегаструктура ще обедини службите, които отговарят за пътната безопасност от различни ведомства и министерства.
След тежката катастрофа в Своге се разбра, че нито един държавен орган не си е свършил работата, за да предотврати трагедията. АПИ е писала десетки писма до „Трейс холдинг“ с искане да отстрани всички възникнали дефекти по шосето в Искърското дефиле.
Бас ловя, че ако не беше станала трагедията от
компанията щяха да протакат, докато изтече гаранцията.
"Всички служби и функции, които имат отношение по темата и се намират в МВР, Министерството на транспорта, Министерството на регионалното развитие, АПИ и други ведомства, включително Министерството на образованието, да се консолидират в една структура, която да има преки отговорности. По този начин няма да има типичното разделение на отговорностите и сложния въпрос от всяко ведомство кой е най-отговорен за нередност или инцидент", обясни вицепремиерът Томислав Дончев.
Той уточни, че няма да изваждат КАТ от МВР. По този начин остава проблемът, как новият ръководител на мегаструктурата ще може бързо и ефективно да провежда инициативи за пътна безопасност.
Новата структура ще е синекурна службица за едни хора. Не е нужна нова служба, а нова философия за борба с катастрофите.
Преди година, когато под диктата на премиера Бойко Борисов беше махнат знака, който предупреждаваше шофьорите, че КАТ засича скоростта с камера.
Мотивът беше, че така ще намалеят катастрофите. 17 убити и една дузина ранени при катастрофата с автобуса край Своге е доказателството за провала на тази политика.
През последните месеци екипите на КАТ се превърнаха в „папараци – гробари“. Крият се в храстите и снимат джигитите.
Преди година ФАКТИ лобира да не се променят правилата,
а да се закупят повече камери и да се засилят проверките. Нужно е КАТ да изкара повече екипи на улиците, които реално да регулират и контролират движението. Падналите камъни по пътното платно са реална предпоставка за катастрофа. КАТ да е затворил трасето – не.
Липсата на Пътна полиция е видима при ремонта, който тече на магистрала „Хемус“ при Витиня.
Там редовно се образуват колони, но полицаи, които да се наместват и да облекчават трафика просто липсват. За сметка на това редовно може да се види патрулка след тунел „Витиня“.
Да припомняме ли случаите с ремонтите по новооткритите участъци на АМ „Марица“ и АМ „Тракия“. Интересно как АПИ е контролирала изграждането на трасето, което се ремонтира месеци по-късно.
Липсата на маркировка по преасфалтираната отсечка на смъртта между Русе и Бяла е пример за чувството на недосегаемост, което е обзело всички. Това е пример как КАТ си затваря очите за предпоставките за катастрофи, а в АПИ мислят как да усвоят парите.
На това трябва да се сложи край.
В ремонта на пътища и изграждането на магистрали потъват милиарди. Катастрофите не намаляват, а стават все по-кървави.
Не е нужна нова мегакомисия, мегаагенция или друга синекурна служба. Ако премиерът Бойко Борисов има политическата воля да спре войната по пътищата е нужно подчинените му служби да започнат работа, а не да имитират дейност.
Корупцията вече реално избива българите. А премиерът използва похватите на Тато......
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Социопат
12:17 30.08.2018
2 Живите мъртви на България
12:23 30.08.2018
3 Западните Балкани
12:28 30.08.2018
4 Никол4о
12:37 30.08.2018
5 ЗЕВС
12:48 30.08.2018
6 Пешо
12:49 30.08.2018
7 Ники
обича да цака както може държавата,а второто му любимо занимание да се оплаква в колко прецакана държава живее.
Коментиран от #11
13:01 30.08.2018
8 ВЪЗРАСТЕН
13:01 30.08.2018
9 БАХ
13:02 30.08.2018
10 ЖПеец
13:16 30.08.2018
11 жалко
До коментар #7 от "Ники":
Е нали все някой е виновен и отговорен. КОЙ управлява България, КОЙ разпределя поръчките, КОЙ направи корупцията модел на управление? Ами любимия ти Бойко. Народа когато недоволства често има защо. Точно като Сталин Бойко се е обградил с блалгославящи го некадърници и изтърсаци, които безропотно изпълняват повелите на великия мислител. Или се опитваш да ми кажеш, че няма кадърни хора в България? СМЯХ!13:28 30.08.2018
12 Vuicho Vanio
13:43 30.08.2018
13 GTE
По Австрийските, Швейцарските, Италянските, та и Гръцките магистрали, в участъците които са със завои, виадукти, изкачвания и спускания максималната скорост е ограничена, на места дори до 70 км/ч и обикновенно там винаги има камери.
А тука на ангро скоростта се вдигна и съответно резултата е магистрали блокирани от катастрофи. Но тука идва и момент, че в Бг я няма културата да отнемеш газта, да намалиш темпото.
Коментиран от #23, #27
13:45 30.08.2018
14 яве
14:15 30.08.2018
15 Ryty
14:16 30.08.2018
16 стоян
14:23 30.08.2018
17 Petko
Коментиран от #37
14:27 30.08.2018
18 демократ
14:32 30.08.2018
19 Лимонад
Всички плюят турците, но само може да вземаме пример от тяхната пътна полиция
14:34 30.08.2018
20 Анадолския
Още малко и Боко ще го настигне
15:05 30.08.2018
21 Измислен контрол
15:21 30.08.2018
22 AZ123
Коментиран от #28
15:29 30.08.2018
23 Бате Ачо
До коментар #13 от "GTE":
Така е, това с повишението на скоростта на 140 беше "на гол шкембак - чифте пищови", първо за размера на България дава максимум 10-12 мин до Бургас, но стана по-голяма разликата на бавно-движещите се с "пилотите" от там и опасностите.Отделно, КАТ се интересуват само и единствено от превишение на скоростта - а неправилно изпреварване остава настрана, а то е един от съществените причини за смърт. Пътищата са в окаяно състояние, обаче каквото и да се случи - дупка, пързаляне, аква-планинг - КАТ за всяко глобява с несъобразена скорост, дори и да караш в ограниченията и виновния е шофьора (в повечето случай пострадал). Но се борим с корупцията с видими резултати :)
15:29 30.08.2018
24 не че нещо ама е така
15:53 30.08.2018
25 кучето на крайния квартал
първите десет коли с които се разминах три от тях бяха в моята лента в завой регистрация СО
за к'ви оставки говорите народа не става
Коментиран от #26
16:03 30.08.2018
26 гост
До коментар #25 от "кучето на крайния квартал":
Защото няма полиция.В неделя ходих до Румъния от Дуранкулак до Констанца на всяко кръгово имаше полицай и почти на всяка пешеходна пътека освен това сновяха моторизирани полицаи, понеже пътят е четири лентов и беше много натоварен!!В България да сте виждали такова нещо?На нашите полицаи първият им въпрос е има ли пострадали, ако няма, за какво ни викате отидете в КАТ и се оправете се сами!!16:44 30.08.2018
27 Morgoth
До коментар #13 от "GTE":
Това категорично не е вярно. 140 е напълно ок за нашите магистрали като основно ограничени, има си и знаци допълнително ограничаващи опасните участъци. Магистралите в България са 4-5 пъти по-безопасни от останалите пътища. Не ограниченията на скоростта са проблема, а натовареността на пътищата. Най-много жертви има през лятото, въпреки че тогава и условията са най-добри именно защото и натоварването е най-голямо. Всеки километър по-широк път или магистрала спасява човешки животи!Коментиран от #31
16:50 30.08.2018
28 PlimP
До коментар #22 от "AZ123":
ти чак ся ли го загря тва, аз никога не съм гласувал за тях и няма да, тва се мисли преди да се осерете. омацахте и ся, повече нямало да гласувате, минало бешело16:55 30.08.2018
29 стефчо
17:03 30.08.2018
30 мисляси
17:33 30.08.2018
31 Нашите магистрали
До коментар #27 от "Morgoth":
са най-добри. Най-вече "Тракия" - не минава и ден без тежка катастрофа. А и като визия са трагични.Коментиран от #33
18:13 30.08.2018
32 Шо сакаш
18:20 30.08.2018
33 Morgoth
До коментар #31 от "Нашите магистрали":
Говориш на изуст - ако имаше всеки ден тежка катастрофа на Тракия то поне половината от годишните жертви щяха да са там, а това далеч не е така. Вярно е, че много части от нея изглеждат зле, но е значително по-безопасна от първокласната ни пътна мрежа.19:46 30.08.2018
34 Morgoth
19:48 30.08.2018
35 бг Сталин
Коментиран от #40
20:06 30.08.2018
36 кирил
22:06 30.08.2018
37 Гост
До коментар #17 от "Petko":
Айде, айде... Е па тогава как се крадеше... На две газки, третата заминаваше директно за вилата на еди кой си! Цели пътища се правеха с половин метър по-тесни, за да има и за пътя до вилата! Пък от ТКЗС-то как се зулеше?! Не ти е работа; с ремаркета! Простотията тогава в сравнение със сегашната беше чутовищна (да се изразя ремсистки). Просто на работещите се заплащаше, "на всеки според качеството и количеството на вложения труд", т.е. -нищо! Мизерното повсеместно заплащане "замазваше" лудите кражби, като същевременно ги подклаждаше! Този порочен затворен кръг ни изроди, като хора. И ни държи влага и до днес! И не пуска! Комунизмът е най-долната чума, която е можела да ни се случи!!!22:11 30.08.2018
38 ПРИЯТЕЛЯ
22:23 30.08.2018
39 Хасанчо
23:23 30.08.2018
40 Адолф
До коментар #35 от "бг Сталин":
Ти къде си видел депутати в автобус?02:00 31.08.2018