30 Август, 2018 12:07 10 542 40

Борим катастрофите с хватките на Тато

  • своге-
  • катастрофи-
  • скорост-
  • апи-
  • кат

Корупцията вече реално избива българите

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Един от най-дълго управлявалите в България политици Тодор Живков имаше интересен похват за решаване на кризисни ситуации – създаваше безсмислени мегакомисии за решаване на проблема. Решение не се намираше, но такава „класова борба“ падаше, че накрая „социЪлизъма“ умря.

Сетих се за това след правителственото заседание. На него стана ясно, че мегаструктура ще обедини службите, които отговарят за пътната безопасност от различни ведомства и министерства.

След тежката катастрофа в Своге се разбра, че нито един държавен орган не си е свършил работата, за да предотврати трагедията. АПИ е писала десетки писма до „Трейс холдинг“ с искане да отстрани всички възникнали дефекти по шосето в Искърското дефиле.

Бас ловя, че ако не беше станала трагедията от

компанията щяха да протакат, докато изтече гаранцията.

"Всички служби и функции, които имат отношение по темата и се намират в МВР, Министерството на транспорта, Министерството на регионалното развитие, АПИ и други ведомства, включително Министерството на образованието, да се консолидират в една структура, която да има преки отговорности. По този начин няма да има типичното разделение на отговорностите и сложния въпрос от всяко ведомство кой е най-отговорен за нередност или инцидент", обясни вицепремиерът Томислав Дончев.

Той уточни, че няма да изваждат КАТ от МВР. По този начин остава проблемът, как новият ръководител на мегаструктурата ще може бързо и ефективно да провежда инициативи за пътна безопасност.

Новата структура ще е синекурна службица за едни хора. Не е нужна нова служба, а нова философия за борба с катастрофите.

Преди година, когато под диктата на премиера Бойко Борисов беше махнат знака, който предупреждаваше шофьорите, че КАТ засича скоростта с камера.

Мотивът беше, че така ще намалеят катастрофите. 17 убити и една дузина ранени при катастрофата с автобуса край Своге е доказателството за провала на тази политика.

През последните месеци екипите на КАТ се превърнаха в „папараци – гробари“. Крият се в храстите и снимат джигитите.

Преди година ФАКТИ лобира да не се променят правилата,

а да се закупят повече камери и да се засилят проверките. Нужно е КАТ да изкара повече екипи на улиците, които реално да регулират и контролират движението. Падналите камъни по пътното платно са реална предпоставка за катастрофа. КАТ да е затворил трасето – не.

Липсата на Пътна полиция е видима при ремонта, който тече на магистрала „Хемус“ при Витиня.

Там редовно се образуват колони, но полицаи, които да се наместват и да облекчават трафика просто липсват. За сметка на това редовно може да се види патрулка след тунел „Витиня“.

Да припомняме ли случаите с ремонтите по новооткритите участъци на АМ „Марица“ и АМ „Тракия“. Интересно как АПИ е контролирала изграждането на трасето, което се ремонтира месеци по-късно.

Липсата на маркировка по преасфалтираната отсечка на смъртта между Русе и Бяла е пример за чувството на недосегаемост, което е обзело всички. Това е пример как КАТ си затваря очите за предпоставките за катастрофи, а в АПИ мислят как да усвоят парите.

На това трябва да се сложи край.

В ремонта на пътища и изграждането на магистрали потъват милиарди. Катастрофите не намаляват, а стават все по-кървави.

Не е нужна нова мегакомисия, мегаагенция или друга синекурна служба. Ако премиерът Бойко Борисов има политическата воля да спре войната по пътищата е нужно подчинените му служби да започнат работа, а не да имитират дейност.

Корупцията вече реално избива българите. А премиерът използва похватите на Тато......


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Социопат

    32 56 Отговор
    Тато беше велик. Само Бойко е по-велик
  • 2 Живите мъртви на България

    64 8 Отговор
    От сега е ясно, че няма да се направи нищо. Първо трябва да има оставки, без преназначения на бая хора от въпросните министерства. Най-добре начело с Борисов. А след това да се види какво може да се направи. Без да се потърси отговорност от сегашните управляващи е все едно да се каже: ние сме си ок и много добри, но ни пречи лошото време.
  • 3 Западните Балкани

    95 7 Отговор
    "Корупцията вече реално избива българите" Реално Борисов избива българите, т.к. той е в основата на корупцията. Да е променил нещо в добра посока през последните 10 години? Няма такова нещо. Бира, суджук и опраскани каки.
  • 4 Никол4о

    68 8 Отговор
    С такъв премиер и това правителство - бавно, но сигурно заличаване от картата на света!
  • 5 ЗЕВС

    61 7 Отговор
    Тодор Живков имал интересен похват за решаване на кризисни ситуации- като създавал мега комисии! Мега комисиите са патент на уродливата парламентарна демокрация, сбирщина от мекерета и блюдолизци, поклонници на бог Мамон. При Тодор Живков ремонтите на пътищата не започваха преди да бъде резната лентата, имаше отговорност и ясни правила. СоциЪлизъма умря, но имаше живи хора. Демокрацията е все още жива, но народът е “умрял”.
  • 6 Пешо

    39 4 Отговор
    Генерална промяна! А вече 10 години кражби, както преди ...
  • 7 Ники

    26 33 Отговор
    Бойко това , Борисов онова....българина най-много
    обича да цака както може държавата,а второто му любимо занимание да се оплаква в колко прецакана държава живее.

    Коментиран от #11

  • 8 ВЪЗРАСТЕН

    32 13 Отговор
    ЕДИНСТВЕНО НИЕ УЧАСТНИЦИТЕ В ДВИЖЕНИЕТО СМЕ ВИНОВНИ, НЯМАМЕ ГРАМ ВЪЗПИТАНИЕ, ТОЛЕРАНТНОСТ НА ПЪТЯ , ОПЕРИРАНИ СМЕ ОТ ВСЯКЪКВИ ЕЛЕМЕНТАРНИ ЧОВЕШКИ ОТНОШЕНИЯ , НЕ ПОЗНАВАМЕ ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ, А СЕ МЪЧИМ РЪКОПАШНО ДА ГО НАПРАВИМ НА НАША СТРАНА ! МОЖЕ ПЪТИЩАТА ДА НЕ СА НАПРАВЕНИ И СПАЗЕНИ НОРМАТИВНИ ИЗИСКВАНИЯ, НО ГЛАВНО ВИНАТА Е НАША !!!
  • 9 БАХ

    35 1 Отговор
    Когато искаш нищо да не се случи, съзадай комисия.
  • 10 ЖПеец

    5 23 Отговор
    Кеф е тоя Тато бе ,Тито се пише,или Тото.
  • 11 жалко

    33 5 Отговор

    До коментар #7 от "Ники":

    Е нали все някой е виновен и отговорен. КОЙ управлява България, КОЙ разпределя поръчките, КОЙ направи корупцията модел на управление? Ами любимия ти Бойко. Народа когато недоволства често има защо. Точно като Сталин Бойко се е обградил с блалгославящи го некадърници и изтърсаци, които безропотно изпълняват повелите на великия мислител. Или се опитваш да ми кажеш, че няма кадърни хора в България? СМЯХ!
  • 12 Vuicho Vanio

    27 4 Отговор
    До кога ще се правим на Европейци! Сякаш чакаме някакво чудо да озари земята ни и изведнъж политиците ни да станат честни и почтенни. Положението е ясно - тотално безхаберие в цялата държава - тук не говоря само за политиците, включвам и обикновените хора, които са загубили желанието си за живот, не си изпълняват съвестно работата, взимат дребни подкупи колкото да изкарат месеца и тн и тн Положението е хронично! Държавата ни е на системно дишане и в кома от много време. А ние и най-вече жърналенцата се правим че всичко е наред, слънцето свети по-силно от всякога и порчие. Корупция в България е всяка далавера в , която аз нямам участие. Нали така. Тъй че не се правете на по-католици от папата ами приемете реалността и почнете да работите за промяна в обществото ни....Възпалих се малко :)
  • 13 GTE

    24 4 Отговор
    Максималните скорости от 140 км/ч не са подходящи за магистралите на Българиа. Които едно че не са с идеална настилка за такава скорост, те не са равнинни и прави. В държава като Холандия, където магистралите са равнни и прави, а настилката е повече от перфектна максималната скорост е 110 км/ч
    По Австрийските, Швейцарските, Италянските, та и Гръцките магистрали, в участъците които са със завои, виадукти, изкачвания и спускания максималната скорост е ограничена, на места дори до 70 км/ч и обикновенно там винаги има камери.
    А тука на ангро скоростта се вдигна и съответно резултата е магистрали блокирани от катастрофи. Но тука идва и момент, че в Бг я няма културата да отнемеш газта, да намалиш темпото.

    Коментиран от #23, #27

  • 14 яве

    20 1 Отговор
    Българските фирми, които "печелят" търговете са на мутри и бивши ченгета , които "усвояват" тези милиарди. Трябва за наказание без съд под строй да положат обществено-полезен труд в строителни фирми от чужбина за същите години от когато са регистрирани. Проблемът е че цялата власт е "подарена" на ченгета и мутри. Няма кой кого да съди. Освен всичко за стотици милиони се "поръчват" тол-системи и центрове за градска мобилност с безумни дупки за крадене. Бърза се да се краде , преди да се направят и ремонтират качествено от чужди фирми автомагистрали и улици.
  • 15 Ryty

    21 3 Отговор
    До мижавия драскач венци, не се подигравай с човека който направи толкова много и не го сравнявай с борисов, щото тоя сега не струва 1 стотинка сравнение с Живков. Ходи драскай в дневника си дето ще го чете детектива само след като се гръмнеш щом разбереш къв си мишок
  • 16 стоян

    17 1 Отговор
    Трейс се е отчела,обекта са го приели дреме им сега най много да гръмне някой бушон.
  • 17 Petko

    22 5 Отговор
    При Т. Живков бяхме хора, нямаше безработица, бяхме задоволени с всичко, имаше МВР, ДС и силна армия. България беше силна държава. А сега сме лош материал. Болните и пенсионерите умират като мухи и никой не се грижи за народа. Портретите на Ботев и Левски се използват само за декорация на складовите помещения в училищата. Всички знаете кои ни доведоха до това положение и заедно с активното участие на обезумелия народ. Вечна слава на цар Тодор и мир на праха му.

    Коментиран от #37

  • 18 демократ

    5 11 Отговор
    Точно автора няма право да говори срещу тато. Той си знае защо. А какво предлага автора на платената статия. Защото всеки може да вземе някой лев и да надраска поредния бълвоч срещу бойко.
  • 19 Лимонад

    10 2 Отговор
    Ее и 1/2 от написаното в старията да стане ще е по-голям напредък от цял очите предходни 20г.
    Всички плюят турците, но само може да вземаме пример от тяхната пътна полиция
  • 20 Анадолския

    6 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Един от най-дълго управлявалите в България политици Тодор Живков

    Още малко и Боко ще го настигне
  • 21 Измислен контрол

    21 1 Отговор
    Какво контролират? Нищо! Мен ме спряха за незапалени фарове посред обедния пек в града, а ония с гърмящите нелегални гърнета, каращите със 100 в града и със 200 извън никой не ги спира. Разните тъпи нелегални гонки си продължават. АТВтата за нивата се карат безнаказано в града. Българина си мисли че кат фане един пушещ дизеляк с 200 коня от Немско, дет гори и по литър масло на 1000 е цар на пътя.... Докато просташкия манталитет остава в таа кочина, наречена държава ще продължават и последиците. Но нали Българина не обича "умни копеленца" и ги изтиква в чужбина. Щот тук познай кога едно "умно копеленце" ще го вземат нанработа.... Е, берете си реколтата тогава!!!
  • 22 AZ123

    10 3 Отговор
    Браво, хубава статия. В общи лини казва всичко както е. Гласувал съм за ГЕРБ, но мисля че настава време да си ходят....

    Коментиран от #28

  • 23 Бате Ачо

    13 3 Отговор

    До коментар #13 от "GTE":

    Така е, това с повишението на скоростта на 140 беше "на гол шкембак - чифте пищови", първо за размера на България дава максимум 10-12 мин до Бургас, но стана по-голяма разликата на бавно-движещите се с "пилотите" от там и опасностите.
    Отделно, КАТ се интересуват само и единствено от превишение на скоростта - а неправилно изпреварване остава настрана, а то е един от съществените причини за смърт. Пътищата са в окаяно състояние, обаче каквото и да се случи - дупка, пързаляне, аква-планинг - КАТ за всяко глобява с несъобразена скорост, дори и да караш в ограниченията и виновния е шофьора (в повечето случай пострадал). Но се борим с корупцията с видими резултати :)
  • 24 не че нещо ама е така

    5 1 Отговор
    140 e на правите участъци. Я хванете за Благоевград и да видите, че почти няма 140, ами е 120 и даже на места и по-малко, точно заради завоите... ама някой си пише за това колко е смотано в България без да я е видял на живо...
  • 25 кучето на крайния квартал

    9 2 Отговор
    преди две седмици минах от там рано сутринта посока софия враца
    първите десет коли с които се разминах три от тях бяха в моята лента в завой регистрация СО

    за к'ви оставки говорите народа не става

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "кучето на крайния квартал":

    Защото няма полиция.В неделя ходих до Румъния от Дуранкулак до Констанца на всяко кръгово имаше полицай и почти на всяка пешеходна пътека освен това сновяха моторизирани полицаи, понеже пътят е четири лентов и беше много натоварен!!В България да сте виждали такова нещо?На нашите полицаи първият им въпрос е има ли пострадали, ако няма, за какво ни викате отидете в КАТ и се оправете се сами!!
  • 27 Morgoth

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "GTE":

    Това категорично не е вярно. 140 е напълно ок за нашите магистрали като основно ограничени, има си и знаци допълнително ограничаващи опасните участъци. Магистралите в България са 4-5 пъти по-безопасни от останалите пътища. Не ограниченията на скоростта са проблема, а натовареността на пътищата. Най-много жертви има през лятото, въпреки че тогава и условията са най-добри именно защото и натоварването е най-голямо. Всеки километър по-широк път или магистрала спасява човешки животи!

    Коментиран от #31

  • 28 PlimP

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "AZ123":

    ти чак ся ли го загря тва, аз никога не съм гласувал за тях и няма да, тва се мисли преди да се осерете. омацахте и ся, повече нямало да гласувате, минало бешело
  • 29 стефчо

    6 2 Отговор
    ПРи бай Тодор колите бяха Москвичи и Жигулита. Моя дванадесетак за да вдигне 100 км в час му трябваха 20 минути прав път по надолнище. Сега времената са други ,колите са много повече и много по-бързи. И има мнооого повече кандидати за гробищата от тогава!
  • 30 мисляси

    6 0 Отговор
    Кризата с асфалта ще се задълбочава и разраства, когато се направят проверки за качеството на настилките положени в предишни години. Тази криза ще докара правителството до оставка и непосредствено след Нова година ще има нови избори. Много любопитно ми е дали на Плевнелиев и Павлова, като бивши министри, ще им бъде повдигнато обвинение, защото отдавна се говореше и пишеше, че всеки ремонтиран път след 1-2 години се изравяше наново.
  • 31 Нашите магистрали

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Morgoth":

    са най-добри. Най-вече "Тракия" - не минава и ден без тежка катастрофа. А и като визия са трагични.

    Коментиран от #33

  • 32 Шо сакаш

    7 0 Отговор
    Не им пука за катастрофите,убитите и купените книжки!Хазната трябва да се пълни!Щото ако не се напълни,кво ще крадат? Всички трябва да бъдат осъдени за държавна измяна!
  • 33 Morgoth

    2 3 Отговор

    До коментар #31 от "Нашите магистрали":

    Говориш на изуст - ако имаше всеки ден тежка катастрофа на Тракия то поне половината от годишните жертви щяха да са там, а това далеч не е така. Вярно е, че много части от нея изглеждат зле, но е значително по-безопасна от първокласната ни пътна мрежа.
  • 34 Morgoth

    1 8 Отговор
    Москвичите при бай Тошо явно не спасяваха достатъчно хора, защото по това време въпреки значително по-малкият трафик имаше двойно повече жертви.
  • 35 бг Сталин

    8 0 Отговор
    Трябваше автобусът да е пълен с депутати,и тогава щяха да видят народната обич към тях,апък и щеше да има коренна разлика в пътното строителство и ремонт.

    Коментиран от #40

  • 36 кирил

    8 0 Отговор
    За да спечелиш поръчка,трябва да се отчетеш с 50% от сумата на този,който ти е "позволил",да я вземеш. После отново се минава през друга фирма-посредник и най-подир се стига до изпълнителя. Обикновено се наемат на работа хора,без квалификация,защото заплащането е по-ниско.Материалите за поръчката са възможно най-евтини,тъй като трябва да остане и за последната фирма нещичко , в края на веригата и изпълнението е с некачествени материали .От това следва,че ако не се промени тази мафиотска практика,ще си умират хора по всички възможни пътища,особено отремонтираните, и както се казва-"кучето си лае,керванът си върви".Същите са процедурите и за магистралите.Защо никой не поставя въпроса на Бойко-Защо в България ,няма чужди инвеститори?Пределно ясно е !Те ,чуждите фирми, проучват основно нашия "ред" и предполагат,че рано или късно ,ще се стигне до съд и затвор,което е опасно и за техните фирми.Никоя сериозна фирма ,не би го искала.Просто изчакват най-после нещата да се променят.
  • 37 Гост

    3 5 Отговор

    До коментар #17 от "Petko":

    Айде, айде... Е па тогава как се крадеше... На две газки, третата заминаваше директно за вилата на еди кой си! Цели пътища се правеха с половин метър по-тесни, за да има и за пътя до вилата! Пък от ТКЗС-то как се зулеше?! Не ти е работа; с ремаркета! Простотията тогава в сравнение със сегашната беше чутовищна (да се изразя ремсистки). Просто на работещите се заплащаше, "на всеки според качеството и количеството на вложения труд", т.е. -нищо! Мизерното повсеместно заплащане "замазваше" лудите кражби, като същевременно ги подклаждаше! Този порочен затворен кръг ни изроди, като хора. И ни държи влага и до днес! И не пуска! Комунизмът е най-долната чума, която е можела да ни се случи!!!
  • 38 ПРИЯТЕЛЯ

    1 0 Отговор
    ПЕШО ИМАШ ГРЕШКА ГОДИНИТЕ СА 20
  • 39 Хасанчо

    0 0 Отговор
    Извадете КАТ от МВР и ще видите какъв бой ще ядът когато си поискат рушветите. Ще им се затули ненаяденото гърло. Тогава да го питам аз къв чеп-лепенка иска и на кой частен застраховател защитава интересите. Директно в храстите дето се е скрил и камерата отзад да го снима от близо, даеби наглеците мръсни Абе на тези КАТ-НАП няма ли да им направите проверка на имуществото на родата ,че бетер митничарите станаха гъзарите. Маха златата от себе си преди работа и после вечер по чалготеките пак ги слага за пред мутрите и каките.Също като наште кога ходят за помощи и за детски на чааветата.
  • 40 Адолф

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "бг Сталин":

    Ти къде си видел депутати в автобус?