И нещо съвсем встрани. България е примитивна държава. Нищо, че се води на 1300 години. Винаги е била такава. В нея обществените отношения (и поръчки) са джунгла - хейт и взаимно изтребление без смисъл, освен смисъла на оцеляването. Животински дискурс.
Това обобщи във "Фейсбук" Явор Дачков.
В цивилизованите общества тази фаза отдавна е довела нещата до развитие след жестока и безмилостна борба за откъсването от животинския свят. Ние дори нямаме истински глад и истинска гражданска война в историята си.
Преувеличенията на комунистите и антикомунистите са лековати на фона на жестоките битки по онези времена в други страни. И това е, защото нямаме характер и нямаме топки, както му се иска на Асен Василев в другия смисъл на думата. Сега на съвсем страничния и второразряден на фона на това патетично въведение въпрос - идеята да се вземат колите на дрогирани и пияни шофьори е прекрасна и трябва да се задържи.
Това несмаслено, примитивно и неадекватно население, въоръжено с минималната власт на машина с двигател, скоростна кутия и педал за газ, трябва да бъде мачкано и озаптено по някакъв начин. Може да не е най-законният, но кои от големите престъпници на България бяха осъдени и вкарани по затвора по закон? Или ги отстрелват в гората или ги канят за разпит по незначителни провинения. Тук е животинска джунгла и всеки опит да се въведе работещо правило, което да респектира животните е добре дошло. Голяма работа, че не е законосъобразно.
А да ти карат в насрещното с двеста е нормално. На тази патология трябва да се сложи край. Не е дребнотемие, а основа за по-големите неща. Когато се научим (с извинение за обръщението като за дебили) да не се газим един друг по улицата и да градим чисти тоалетни (пак с извинение за баналния пример, но е основополагащ) ще можем да разширим тъпия си хоризонт и за по-далечни неща от Черепа, мерепа и верепа.
P.S. Да те е страх да пътуваш по окаяните пътища на България и да те е гнус да влезеш в публична тоалетна на театър са признаци на примитивен модус вивенди. Разговорът за цивилизацията и града (по Ортега и Гасет) започват след като настъпването на дивата селва е превъзмогнато от крепостта на хората.