Руският концерн „Калашников“ представи новата визия на произвежданите оръжия, така и на фирменото си лого, отбелязва Би Би Си.
Стъпката идва на фона на свитите продажби на концерна в чужбина и на засилените западни санкции срещу руските
По тази причина руският производител на АК – 47 представи новия дизайн на своите оръжия, така и новото фирмено лого. В него са вплетени буквите К и С. Логото е решено в цветовете на република Удмуртия – черно и бяло. Това не е случайно, защото там се намират основните производствени мощности на концерна. Близо $380 000 ще струва кампанията по редизайн на оръжието.
Инициативата ще засегне знаменития автомат АК-47, ловната пушка „Байкал“ и спортната пушка от семейството на Ижмех.
Впечатление прави използването на повечето сплави на базата на пластмасата и стремеж да се предаде повече енергоемкост на оръжието.
Основни преки конкуренти на „Калашников на световния оръжеен пазар са Steyr Mannliher (Австрия), Beretta (Италия), Colt (САЩ) и Remington (США).
Освен това новият слоган на концерна ще е „Оръжието на мира“.
AK-47 е едно от най-разпознаваемите оръжия в света.
То е сравнително евтино, както и лесно за производство и поддържане. Това допринася за популярността му сред партизанските сили и националните армии от Азия и Африка.
Смята се, че повече от 100 милиона калашници са били продадени по целия свят. Изобретателят на автомата - съветският генерал-лейтенант Михаил Калашников, почина миналата година.