Само преди дни ви представихме новата разработка на Ford - еднолитров трицилиндров двигател, побиращ се върху лист с формат A4. От компанията обявиха, че са извадили от най-малкия мотор от семейство EcoBoost цели 125 коня.
Сега обаче инженерите от Ford, съвместно с компаниите Ricardo, Controlled Powertrain Technologies и Valeo, са успели да увеличат още мощността на въпросния агрегат. Моторът отново разполага само с три цилиндъра, а работният му обем не е променен.
Мощността обаче е повишена до 145 к.с. Тази високотехнологична разработка е наречена Hyboost и вече е монтирана на автомобил от новото поколение на Ford Focus. Как обаче е постигната тази мощ, при все че икономичността на агрегата също е отлична?
Отговорът се крие в съчетанието на системата VTES (променлива система за повишаване на въртящия момент) и компресор с електрическа турбина. Ще припомним, че подобно електротурбо съвсем наскоро беше патентовано от BMW.
Чрез използването на гореспоменатите две системи значително се намалява т.нар. турбодупка и електроенергията се доставя от допълнително микрохибридна система, разработена от Valeo и използваща рекуперирана енергия.
Изключително нисък разход и подобаваща динамика от един литър обем, три цилиндъра, максимален въртящ момент 240 Нм и мощност 145 к.с. - какво повече може да се иска от агрегата на бъдещето? Именно така го наричат създателите му, но на този етап не споменават нищо за серийно производство.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.