След като отложи официалната премиера на два пъти, Tesla Motors представи дългоочаквания си първи камион. Както обещаваше Илон Мъск, Semi притежава наистина уникални характеристики.
Електрическият влекач може да измине до 500 мили (800 км) с едно зареждане при пълно натоварване и максимална скорост. Според Мъск повечето доставки, извършвани с камиони от такъв клас, са в обсег 250 мили (400 км), което означава отиване и връщане без нужда от презареждане.
Още по-впечатляващи са динамичните характеристики на Semi, който ускорява от 0 до 60 мили/ч за 20 секунди, далеч по-бързо от който и да било дизелов влекач на пазара. Ако ремаркето бъде откачено, електрическият камион на Tesla спринтира по-пъргаво от повечето леки коли и достига 96 км/ч за влудяващите 5 секунди.
Заслуга за тези показатели има изключителната обтекаемост на влекача. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.36. За сравнение при Bugatti Chiron този параметър е 0.38.
Semi има четири независимо работещи един от друг електромотора, задвижващи четирите задни колела. Благодарение на тях тягата може да се подава така, че поднасянето и сгъването на влекача и ремаркето като джобно ножче при екстрено спиране от висока скорост - един от кошмарите на тираджиите - става практически невъзможно.
Електрическият камион на Tesla ще се оборудва с усъвършенстван автопилот, а през 2020 г. ще стане напълно автономен. Батерията на Semi е изключително скъпа - $100 000, но според Илон Мъск ще се изплаща бързо от икономиите от гориво, тъй като разходите на миля са $1.26 срещу $1.51 за дизелов влекач.
Собствениците на Semi ще могат да зареждат на новите станции Megacharger, които са достатъчно мощни за попълване на 50% капацитета на батериите за едва 30 минути. Производството започва през 2019 г. Електрическият камион ще се продава с гаранция от 1 000 000 мили (1 600 000 км).