Компанията на Илон Мъск Tesla обяви ориентировъчни цени за новия си изцяло електрически камион Semi. Електрическото товарно превозно средство ще се предлага в три модификации.
Базовата ще струва $150 000 и ще може да изминава с едно зареждане 482 километра. Топ вариантът, който разполага с по-големи батерии и може да измине 805 километра ще струва $180 000.
Още със старта на продажбите ще се предлага и една специална модификация, наречена Founders Series, която ще струва $200 000. Освен това компанията увеличава сумата за депозит, която трябва да се внесе при предварителна поръчка от $5 000 на $20 000.
За специалните Founders Series е необходимо да се внесе цялата сума от $200 000. Ще припомним, че публичната премиера на Tesla Semi се състоя на 16 ноември тази година.
Машината разполага с четири електромотора, разположени на задните оси, като до 100 км/ч Semi ускорява за 5 секунди. Камионът разполага и с автономна система на движение, която може да обедини няколко камиона в своеобразен конвой.
За сравнение ще кажем, че един от най-евтините камиони е КАмаЗ 5490 NEO, който струва $74 000. Най-евтиното предложение от MAN например - моделът TGS пък се предлага за $91 000. Екологичните предложения на MAN, движещи се на метан и доста популярни в Европа струват по $150 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Цените са ясни... само не е ясно кога и дали ще се произвежда :) Вероятно ще стане като с модел 3 - чеки чеки малко :)
Коментиран от #2
12:59 23.11.2017
2 БУК
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Стига сте мрънкали и оплювали бе.Човека е иноватор, тепърва пробива в тази област и се сблъсква със всякакви проблеми.
Като сте много отворени направете вие нещо...
Коментиран от #4, #43
13:14 23.11.2017
3 турбо
Коментиран от #6
13:16 23.11.2017
4 Driving pleasure
До коментар #2 от "БУК":
Иноватор е бил Никола ТеслаНа илончо иновативен му е просто бизнес модела за прибиране на пари, вместо с недвижими имоти, които не са държавно субсидирани той изгражда пирамида в бизнес солидно подпомаган от държавата - а държава трудно фалира :)
13:36 23.11.2017
5 вижся
13:40 23.11.2017
6 гост
До коментар #3 от "турбо":
Точно за да си изпълни поръчките на бюджетния автомобил му трябват парите 💰.Дори да закъснее с година с производството, все пак ще е с години пред останалите, както се случва с тройката. Чакащите отново надхвърлят половин милион и се увеличават.
По добре да почакаш 1~2 години докато ти произведат автомобила от Тесла, отколкото да чакаш останалите още 5 години да го проектират.
Коментиран от #7
13:42 23.11.2017
7 Driving pleasure
До коментар #6 от "гост":
Хората вече почнаха да си отменят поръчките за Тесла 3 и да си искат парите обратно. А Тесла пак удължи срока с близо година (това е вече трето мисля подобо "отлагане"), и ще последват още откази.Другото важно е, че Илончо губи пари от всяка продадена кола, и то без да прави вече нови инвестиции. За 2017 им двойно повече произведени автомобила, но заедно с увеличението на продажбите са скочили и загубите почти двойно.
През последните 12 месеца компанията е „изгаряла” по около $8000 в минута (или $480 000 в час). Според Блумберг (а еврейчетата поназнайват това онова) кинтите ще му свършат в средата на следващата година - е с тия цирков с камиона и с роудстъра цели да изиграе още един номер и да отложи смъртта ;)
Коментиран от #10
13:55 23.11.2017
8 гост
Коментиран от #9
14:30 23.11.2017
9 Гост
До коментар #8 от "гост":
Ами простаци са разбира се, също като Уолмарт, които не разбират от транспорт и бизнес, за разлика от гурутата пишещи тук!Американската верига магазини Walmart направи предвалителна поръчка за 15 от новите електрически камиони на Tesla, пише CNBC. Целта на търговския гигант е дейността му да стане по-екологична.
15-те камиона ще бъдат изпробвани от Walmart, като бъдат пуснати в употреба в цяла Северна Америка.
онижаване на емисиите”, пишат още от Walmart.
В момента търговската верига разполага с около 6000 камиона, които до един са захранвани с дизел. Когато в четвъртък Tesla представи своя нов камион Semi, акциите ѝ бързо се повишиха, тъй като американската транспортна компания J.B. Hunt Transport Services значително количество бройки от камиона.
Коментиран от #16
14:46 23.11.2017
10 гост
До коментар #7 от "Driving pleasure":
Само да ти припомня , че 150 000 ЕВРО са ПОВЕЧЕ от 180 000 долара , тоест тук почваме още от начало с по-ниска цена от "конкуренцията" и тая цена ще пада занапред , докато за ДВГ-тата само ще расте с новите стандарти , а за текущите разходи за експлоатация даже няма смисъл да отварям дума !Коментиран от #11
15:02 23.11.2017
11 гост
До коментар #10 от "гост":
А и забравих , случайно да ти е известно колко е "пробега с едно зареждане" на метановия МАН , а и на Ивеко и Скания ?? И не почвай да ми говориш за дизел , щото 2020 сигурно и на околовръстните на градовете няма да може да стъпи !Коментиран от #13, #14
15:06 23.11.2017
12 Знайко
1.Всяка стока която се закупува в аванс струва по-малко отколкото ако я купиш готова защото готова знаеш какво купуваш а не само добрите черти които рекламира производителят.
2. Колкото по голям е депозита толкова цената е по-ниска.
3.Виждал съм доста новопрохождащи строители които практикуват тази практика защото нямат кинти а банките искат големи суми за лихви.
Споре мен Мъск започва да се задъхва и да се нуждае отчаяно от КЕШ.
Само си представете какво стана с Гърция какво се случва със САЩ за да поддържат растежа вземат все повече и повече заеми е няма как това да се получи при фирмите, един ден трябва да кажеш стоп и да кешираш за няколко години огромният труд които си положил.
15:11 23.11.2017
13 Driving pleasure
До коментар #11 от "гост":
6-700 км междуградско им е пробега на МАН-овете, ама нали се сещаш за колко време се заредат ;)А друото е, че природния газ се води за чисто гориво, докато за производството на електричество все още бълват комините пушиляци и дела дори в европа, не говоря за останалата част на света, на ТЕЦ е огромен. Та въпросът е ти с електричките искаш да спасяваш света и да дишаш чист въздух или какво? Да си ускоряваш чупливата стока от 0-100 за 5 сек ;)
Коментиран от #15, #17
15:19 23.11.2017
14 Алфа Ромео
До коментар #11 от "гост":
Какви са тези камиони на метан, за първи път ги чувам, в смисъл на дизел+метан ли са или са бензин+метан?Коментиран от #18
15:31 23.11.2017
15 гост
До коментар #13 от "Driving pleasure":
6-700 ама само в "нежните" ти мечти , а за тока грижа не бери , до 3-4 години зарядните на Тесла ще се захранват САМО с ВЕИ енергия , та за ТЕЦовете си търси други приложения !Коментиран от #20
15:40 23.11.2017
16 Икономист
До коментар #9 от "Гост":
15 камиона са 3М долара нищо работа за реклама понеже казват ние мислим за вас и природатанищо че ви продаваме ГМО.Само 10мин реклама на финала на NFL е повече.
Коментиран от #19
15:41 23.11.2017
17 гост
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Въпроса е ТИ дали знаеш за КОЛКО ще се заредят , щото аз го гледам често нагледно ! И резултата изобщо няма да ти хареса !15:43 23.11.2017
18 гост
До коментар #14 от "Алфа Ромео":
Не , само на метан , няма дизел и бензин , за съжаление на някои дето твърдят , че света ще свърши без тях ! По-добри са от дизелите , но с електрическите не могат да се сравняват по-нищо15:46 23.11.2017
19 гост
До коментар #16 от "Икономист":
Ами да беше прочел до края , че тия 15 са за проби , а крайната цел е подмяна на всичките над 6000 на компанията ! Я сега смятай 6000 х 180 000 и търси коя реклама е по-скъпа !15:49 23.11.2017
20 Driving pleasure
До коментар #15 от "гост":
Ако фаташ английкси чети:https://www.scania.com/uk/en/home/experience-scania/news-and-events/news/2017/02/scania-waitrose-cng-trucks.html
Ако не виж там цифричките от 300 на 500 мили пробег демек от 490 на 820 км скача пробега, но зареждането става за 10 минути.
Или искаш да ме убедиш, че тия камиони след като полват мотори от модел 3 и то цели три такива... и имат двоен пробег (разбира се само на теория) спрямо оригиналния носител на мотора, и тежат около 25 пъти повече ще минат с батерия от 100 кВ ли? Блока трябва да е поне 500кВ батерии всъщност това какви са батериите любезно се мълчи. Е... за да заредиш подобна батерия за половина час какво тябва да е зарарядното 1000 кВ? или май повече интересно ми е да го видя тоя кабел :D
И не Тесла не ползва ВЕИ за зарядните се - само на определени места го има - в крайна сметка един панел от квадрат и половина ти дава 250 вата пикова мощност за 3 кв са ти нужни 18 квадрата панели е сметни си сам за 140 кВ колкото са сегашните суперчарджъри от колко място сенуждаят, а за новите 350 кВ няма и да те карам да смяташ че ще стане смешно ;)
Коментиран от #22
15:52 23.11.2017
21 гост
16:05 23.11.2017
22 гост
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Да ти обясня:Камионът на Тесла ще използва т.н. Мегачарджър или зарадно с мощност от 1мвч. Как става това? Двойно увеличаване на волтажа спрямо суперчарджъра и мултиплициране на зарядните букси позволяват използване на сходни кабели с тези на суперчарджъра. При все, че имат и разработка с азотно охлаждане на кабела, което е най-големият проблем за пренос на това огромно количество енергия за кратко време, самата батерия няма проблем, понеже е изградена от хиляди клетки. Или този мегачарджър ще може да зареди 500квч за 30мин. Как мислиш са изградени зарядните им станции от суперчарджъри където могат да зареждат до 24 коли едновременно? Та измислили са го хората. Това правят. Щом успяха да си приземяват ракетите, а никой друг не го прави, значи са доста добри и глупости няма да говорят, защото просто не са глупави.
Коментиран от #23
16:16 23.11.2017
23 Driving pleasure
До коментар #22 от "гост":
Да..а айде сега да се върнем пак на момента в който обясняваше че щяло да е ВЕИ :) Колко ще струва изграждането на 1 МВ станция и това е само за една колонка ами на един ТИР паркинг ако трябва да заредят 10 :D то стана егати мегастанцията :DИ като правиш сметките за колко си щял да печелиш от тая работа... аз не съм казал дизел ти заговори за Си-Ен-Джи, той колко по-евтин е от дизела... ми ето че "икономическото предимство" го наваксахме само от това ...
Ами ще сметнем ли по-малкия пробег и по-дългото време за зареждане с колко ще увеличи разходите за заплати? Ще искаш ли да плащаш на шоьор, който кибичи някъде и ако се водим по твоите думи работи на 80% :)
Коментиран от #27
16:32 23.11.2017
24 Fermera
Коментиран от #32
16:39 23.11.2017
25 Електрика
Максималната позволена скорост за камионите е 90 километра в час.
Във всеки един камион има тахограф, който следи колко часа почива шофьора и С каква скорост се движи. Това е първото нещо което Преглеждат проверяващите, а глобите са жестоки. Следователно физически няма как да караш повече от 800 километра без да спреш за почивка, освен ако не сте двама шофьора.
Пълненето на един резервоар е поне 20 минути, но за разлика от зарядната станция на електрически камион, задължително трябва да стоиш до колонката, а след това да отидеш да платиш, което ги закръгля пък на 30 минути, но задължително присъствие.
Коментиран от #33
17:50 23.11.2017
26 Машинист
Коментиран от #29
17:52 23.11.2017
27 гост
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Никой не ти е казал , че на всяка станция ще има фотоволтаици и че ще се зарежда само от тях . Ако не си чул в белите държави , а скоро и у нас всеки може да си закупи електроенергия от ПРОИЗВОДИТЕЛ и да си плати такса на ЕРП-то да му я достави ! Така че Тесла просто купува енергия от ВЕИ производители плюс собствената си произведена от Солар Сити и си я доставя чрез мрежата до станциите , които пък са оборудвани с пакети батерии за покриване на върхови натоварвания !Коментиран от #31, #35
18:34 23.11.2017
28 Електрика
Ако бъде покрит с фотоволтаичен навес, с панели с мощност 325wp, то пиковата мощност ще е 2 около мегавата.
Както виждаш, дори така могат да се зареждат два камиона. Но за да получиш правилните отговори трябва да зададеш правилните въпроси.
Ако си беше задал въпросът, как ще зареждат камионите през нощта, Може би и да стигнеш до правилния отговор. Зареждането ще става от батерии, които са заредени предварително с излишна енергия на ниска цена.
Тази енергия не е задължително да е била произведена на паркинга. Solarcity е втория по големина инсталатор на слънчеви панели в Щатите, като ги дават на лизинг и търгуват с електричество. На практика произвеждат ток по покривите на хората, който продават или ползват лично.
Коментиран от #34
18:59 23.11.2017
29 Електрика
До коментар #26 от "Машинист":
Упс, започнах това мнение веднага след предишното, но го дописах чак сега.Относно влаковете, те се ползват за по-големи разстояния и тежки еднородни товари. Камионите на Тесла ценово ще са конкуренция дори на тях, когато се движат в конвой.
19:03 23.11.2017
30 Вервайте си
19:45 23.11.2017
31 Знайко
До коментар #27 от "гост":
Ахааа той значи затова е на загуба, понеже вместо да търси най-евтината цена на kW търси най-екологичният такъв, ти ще ме спукаш от смях.Коментиран от #36
19:48 23.11.2017
32 Driving pleasure
До коментар #24 от "Fermera":
Фермерче, баце а ще ми обясниш ли за къв бяс ти е да изграждаш инфраструктура за тия колони с камиони и да тровиш живота на останалите шоьори и що дявол го взел да не ползваме съществуващата от 2 века вече железница, която прави същото ;)19:57 23.11.2017
33 Driving pleasure
До коментар #25 от "Електрика":
Ми то става много готино бе, значи ще дублираме мощността, за да имало и за вечер - тва е изключително ефективно :) Или викаш ние ще ползваме от уолбокса и ще оставим къщата без ток вечер :)А нещо да помислим, че за сащ знам на годишна база увеличенито на потреблението е 4% ние за домакинството и бизнеса нема ли да мислим?
и начи прегледай пак митряла 800 км са при извънградско, не при макс скорост. Караш в трафик демек ускоряваш и спираш - пробега пада, караш вечер, пробега пада КАРАШ ЗИМАТА пробегапада... 800 е теоретичен и то ако си достатъчно смел (или глупав) да изчакаш да се изцеди и последния ват от батериите :)
20:17 23.11.2017
34 Driving pleasure
До коментар #28 от "Електрика":
Апропо забравих да вметна, че на тоя суперстор 2 мВ нема се фанат. Мисля че към 1.5 ще се хваната ама има една тънка врътка тука - тва P отзад стои за пикова мощност тва значи през цялото време да имаш максимално слънцегреене и слънцестоене, което е невъзможно, май някъде 2/3 ефективност се постига и то в зависимост от региона :)Коментиран от #44
20:21 23.11.2017
35 Driving pleasure
До коментар #27 от "гост":
Гостенинче, добре си ми дошъл. И в белите държави има нещо си наречено електрически микс, и даже и в най-белите дела на възобновяемата е повече от скромен ще изключа норвеия, но те там имат природни дадености и е заради водата - с фотоволтаик не става.В една модерна германия дела на въглищата са все още 40%, а дела на ВЕИ е около 30 - докато обърнеш трена да стане 70 ВЕИ ще минат години и милиарди евро :)
В крайна сметка батериите нито са най-чистият, нито най-ефикаснията метод...
Коментиран от #38
20:27 23.11.2017
36 гост
До коментар #31 от "Знайко":
А кой ти каза , че "екологичната " е по-скъпа , особено от производител и при такива количества ? Да ти припомня ли актуалните цени на фотоволтаици и ветрогенератори , да не говорим пък какви ще са след 3-4 години ! Или да ти припомня , че от Тихия до Атлантическия океан има почти 5 часа разлика , тоест когато на единия край е нощ на другия е ден през лятото , а през зимата има вятър за три Америки !Коментиран от #37
20:33 23.11.2017
37 Знайко
До коментар #36 от "гост":
Припомни ми да, коя държава възобнови добиването на въглища че не се сещам ???Припомни ми да коя държава планира да премахне забраната за добиване на Уран в гранд каньона че не се сещам???
Припомни ми да колко струва 1кВ да се пренесе от Лос Анджелис до Ню Йорк.
Що се отнася за цената на кВ ти ми кажи аз знам за България защо тока е скъп.
А ако чисто хипотетично цената на енергията от ТЕЦа е по евтина тогава какво прави Елончо?
Коментиран от #39
21:03 23.11.2017
38 гост
До коментар #35 от "Driving pleasure":
Продължаваш да си напълно неадекватен ! Какви миксове , какви пет лева ! Казах ПРОИЗВОДИТЕЛ с ВЕИ мощности , сега ще ме убеждаваш , че не знаеш какво е ВЕИ електроцентрала така ли ?? Миксовете си ги дръж за себе си , ВСЕКИ потребител в ЕС и САЩ може да си избере и ПРОИЗВОДИТЕЛ и ДОСТАВЧИК и това ли не ти е известно , да не говорим , че дори в България вече е в сила за по-големите потребители ! Да не говорим , че Солар Сити вече е най-големия производител в САЩ и има мощности в АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ щати ! Миксовете си ги бъркай накъде другаде , да не говорим , че всяка транспортна фирма може да си направи и собствени мощности , мислиш ли ,че Уолмарт нямат пари и място във всичките си хипернаркети за панели ?21:07 23.11.2017
39 гост
До коментар #37 от "Знайко":
И какво общо има едното с другото ? А да си прочел случайно , че въпреки простотиите на Тръмп , въглищата не могат да се преборят дори с шистовия газ , та камо ли с ВЕИ ? И че всички проучвания казват , че цената на фотоволтаиците до 2020 ще е 10 долара / Мвт ! И сто пъти дори в този сайт е писано , че цената им в България не е ПАЗАРНА и въпреки това спада и скоро ще е под тази на ТЕЦ21:17 23.11.2017
40 гост
http://3e-news.net/%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B8/%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5-%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8_54981
21:20 23.11.2017
41 гост
21:24 23.11.2017
42 гост
21:26 23.11.2017
43 ВАГ
До коментар #2 от "БУК":
Иноватор е някой който измисля нещо ново .Когато е измислен ел.автомобил Мъск е бил може би в на баща му лявото или дясното... не знам точно.22:42 23.11.2017
44 Електрика
До коментар #34 от "Driving pleasure":
Както вече казах, мощността на фотоволтаик е относително понятие. Не може да чакаш да пече, за да ползваш енергията.Виж енергията на годишна база е почти константна. За България е 1250kWh от 1kWp централа.
Ако се върнем на паркинга, тази мощност 2MWp, осигурява 2,5TWh енергия. Това са
16,6милиона километра на Нисан Лийф - годишния пробег на 1300 автомобила
12,5 милиона километра на Тесла S или Х - годишния пробег на 960 автомобила
Над 2 милиона км на камиона на Tesla или годишния пробег на 14 тира. Това е само от един паркинг на хипермаркет или бензиностанция.
Коментиран от #45
00:29 24.11.2017
45 гост
До коментар #44 от "Електрика":
Добави и това, че си има стандартни енергийни хранилища като помпени станции, солни батерии и др., а сега и ли-йон батерия, каквато Тесла инсталира в Австралия, точно за да балансира добива от ВЕИ. Мъск не открива топлата вода, но я предоставя в подходяща опаковка и размер за ежедневна употреба. Ел. колата е измислена, но никой не беше правил такава с капацитет достатъчен за 500км, всички други бяха на по 100-120км, макар и по-евтини, другите бяха безполезни. Никой не е казал, че електрическите тирове ще са за международни превози, колко хиляди тирове сноват от град на град между супермаркети и складове? Да не би тира да се ограничава само до употреба между държави? Международните ще са си дизел или метан, националните да са на ток. Уолмарт е направил заявка за над 1000тира, несериозно е да се отричат успехите на Тесла и да се пророкува фалит до година.Коментиран от #46, #47
10:25 24.11.2017
46 Електрика
До коментар #45 от "гост":
Хранилищата които си изброил в началото, прекалено много оскъпяват енергията.На теория, енергията от фотоволтаици на домашна покривна централа (10-15ст.) е по-висока от тази на АЕЦ (5 стотинки.) На практика обаче, заради всички такси, акцизи, ДДС , цената на енергията от мрежата става над 22 стотинки.
Ако си платиш само таксите веднъж до и веднъж от ПАВЕЦ, ще е по-добре въобще да не си я съхранявал.
Именно това е причината, домашните фотоволтаични инсталации с батерии да имат пазарен успех. На практика услугите и данъците представляват по-голямата част от стойността на електроенергията.
Фирмите плащат и трета върхова тарифа, при която себестойността на тока е само 30% от цената на тока която плащате.
Когато сам си избираш доставчика на енергия, може да си купиш ток от най-близкия производител за да си спестиш повечето такси.
11:08 24.11.2017
47 Посмали малко
До коментар #45 от "гост":
Абе Бате не бяха ли 15 и то отново според твой коментар?????12:44 24.11.2017