Honda инвестира в изключително съвременна двупосочна технология за зареждане в развойния си европейски център в Офенбах, Германия. Тя ще внесе доста по-ефективен баланс между потреблението и съхранението на необходимата за производствената дейност енергия. Новата зарядна система е способна да възобновява енергията и е тестова площадка за хардуера, който ще е наличен и в частните домове в бъдещето.
Въвеждането на технологията в Германия е логичното развитие на представената на Автомобилен салон Франкфурт 2017 концепция на Honda за управление енергията (Power Manager Concept). Техническият прототип показа как е възможно да се случи пълен обмен на енергия между електромобил и електрическата мрежа, така че неговят акумулатор да се зареждат от нея, но и при нужда колата да осигурява енергия за битовата мрежа. Това е възможно благодарение на технологията Vehicle-to-Grid (или V2G). На същия принцип работи и нововъведението в центъра в Офенбах.
Електричеството или бива черпано от мрежата, или бива генерирано от фотоволтаични соларни панели чрез двупосочен трансфер на енергия, а после служи за зареждането на електрическите превозни средства, включени в системата. Докато електромобилът е част от нея, съхранената в акумулатора му енергия може да се върне обратно, за да стабилизира мрежата.