Експериментите на момчетата от британския сайт Car Throttle с любимата им 20-годишна Skoda Octavia продължават. След като разглобиха 1.9-литровия турбодизел на 431 000 мили (693 479 км), за да го разгледат отвътре, а след това успяха да изминат 1 300 км с един резервоар, сега ентусиастите са решили да проверят колко от заводските 66 кВт/90 к.с. са останали на чешкия лифтбек.
Синята Octavia стъпва на динанометричния стенд с километраж, който вече сочи 433 000 мили (696 697 км). Измерването точната загуба в мощността обаче се оказва невъзможно, защото преди 10-11 години старият собственик подлага двигателя на лек чип тунинг.
Доработките включват препрограмиране на управляващия електронен модул, увеличаване на налягането на турбокомпресора и пренастройване на горивната система. Резултатите не са особено впечатляващи, но отзивчивостта на мотора, демаражът и разходът са подобрени.
Повече от 220 000 мили (354 000 км) и 10 години след тунинговането на двигателя динамометричният стенд измерва мощност от 79.6 кВт/106.8 к.с. и въртящ момент от 245.45 Нм на колелата. По всичко изглежда, че Майлс, както са кръстили "шкодето" от Car Throttle, заслужава напълно името си.