20 Май, 2018 12:57 111 457 108

20-годишен TDI на 700 хил. км отвътре

  • skoda-
  • volkswagen-
  • octavia-
  • двигател-
  • tdi
20-годишен TDI на 700 хил. км отвътре - 1

Всеки има поне един приятел, който може да говори с часове колко здрав и надежден е 1.9-литровият TDI на Volkswagen. Този мотор действително е един от последните, в които по стара немска традиция е вложен много повече от нужния ресурс.

Верни ли са суперлативите по адрес на един от най-масовите мотори на VAG от края на миналия и началото на новия век са се заели да установят от британския автомобилен портал Car Throttle. Техен механик отваря двигателя на 20-годишна Skoda Octavia 1.9 TDI с пробег 431 000 мили (693 479 км), за да провери състоянието му от първа ръка.

Видяното потвърждава оценките на феновете - цилиндровите ризи все още носят оригиналните заводски маркери и подвижните части изглеждат в отлично състояние. Въглеродните нагари са в приемливи граници и според специалиста може дори да са допринесли за предпазването на гарнитурата.

Турбокомпресорът също има хлабини в рамките на допустимото, макар че според механика вероятно е сменян с нов. За сметка на това "октавията" е все още с оригиналното си гърне от юли 1998 г., когато е слязла от конвейера. Специалистът отдава доброто състояние на двигателя до голяма степен на правилната поддръжка и редовното обслужване.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рамбо Силек

    344 8 Отговор
    Европейските горива,не са като нашите затова....
  • 2 Мартин

    109 10 Отговор
    Сега ще стане интересно....фенове и противници 😉
  • 3 вэлко

    68 80 Отговор
    Кой все още си оставя ЕГР клапана, аз задължително го махам на всяка кола която имам

    Коментиран от #42

  • 4 Нафарфорий

    201 43 Отговор
    Голям прас, на времето имах кадет с 1.5 дизел, исузу мотор и беше на 900000 без ремонт. Всичко зависи от задкормилното устройство.

    Коментиран от #64

  • 5 Димитър

    124 80 Отговор
    Който разбира,на 1.9 ТДИ се спира.

    Коментиран от #7

  • 6 Айде нема нужда

    102 59 Отговор
    да им се прави и още реклама, че и без това ги продават над 5 бона такива таралясници:(:(
  • 7 FanasiKerim

    109 100 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър":

    По-скоро,който няма пари и има малко разум в тиквата си взима 1.9 ТДИ.Иначе питай ме някой нормален човек с повече пари кога ще се качи на 1.9TDI.....чакай да помисля.....НИКОГА :)

    Коментиран от #38

  • 8 smeh

    87 10 Отговор
    А така гледайте на к'ви километри е и си върви без проблем. И после ми говорете, че колите ви били на реални 200к и почнали да се чупят щото така били сметнати, ахаха. За собствениците на 2.0 тди важи същото, щото и той е конструиран на база на 1,9.

    А пък за 3.0 тди внос хахах, е те там под 300к реални няма внесена сигурно от 5 години насам.

    Нищо, важното е, че тука зануляваме километражите на 130-40, та да се знае живота след смъртта колко продължава. Някои изкарват и 100к, че и отгоре, ама подръжката им излиза колкото да си купиш още един такъв дарак.
  • 9 СИК

    60 17 Отговор
    Ганчо е беден и за това се спира на тарантайки.Защо е беден Ганьо и последна дупка на кавала само он си знае.
  • 10 От опит

    119 12 Отговор
    1.9 турбо -76 коня на ФВ е още по здрав.Мотора не е толкова натоварен и хлабините с които излиза от завода са по малки. Само да има качествено масло и редовно обслужване. Повече такива здрави коли няма да видите, те са търговска грешка , и бъркат в джоба на производител и търговец.
  • 11 Mandingo

    44 81 Отговор
    Достатъчно е да го обслужваш редовно ,за да ти съсипе животеца тоя мотор,на 50-60 хил.км. 500 кинта обслувжане за 20 годишна кола ,ако човек навърта повече км. не е мн рентабилно.Като добавим и постоянните проблеми с турбото и става страшно.Иначе е що годе икономичен и понавървява,но е адски шумен.

    Коментиран от #65, #73

  • 12 VAG fanboy

    82 161 Отговор
    Ужасни 20 годишни нафтени печки. Съсипват въздуха в София.

    Коментиран от #81, #105

  • 13 Рипли

    137 16 Отговор
    Икономични,надеждни и непретенциозни двигатели.
  • 14 Бай Тошо

    92 10 Отговор
    Комшията има Галакси 1.9 дизел 90 коня на почти 600000 км и все още не му дими мотора, дори и при пълна газ, странна работа

    Коментиран от #15

  • 15 ооооооо

    30 88 Отговор

    До коментар #14 от "Бай Тошо":

    глупости, те след 20 000 димят, ти ми разправяш хуморески.

    Коментиран от #16

  • 16 Митко Антов

    51 15 Отговор

    До коментар #15 от "ооооооо":

    Само тези ли двигатели димят?!? Става въпрос за автомобили над 20 г. Искам да ги сравним с едно Рено,на същата възраст. Може и с Опел,Форд и тн.... Кой агрегат е най-добър? Става въпрос за дизел.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 тони

    65 27 Отговор

    До коментар #17 от "чичо Добри":

    Дизеловите двигатели може да има по-високо КПД, но определено не са по-екологични от бензиновите.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Алфа Ромео

    102 22 Отговор
    Преди няколко години един приятел си търсеше кола искаше Опел Омега Б,като обикаляхме по къщите гледахме Голф 4 ТДИ за по 6000 лева 99 година. Моят приятел си взе Омега 2.0 16v от 98г в чудесно състояние, имаше всички екстри за 3000 лева, сложи газов инжекцион за 800 лева и колата е екстра вече пет години. Не може да се сравнява въобще Голфа с комфорта и возията на Омегата.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Гост

    26 21 Отговор

    До коментар #21 от "СссереМ":

    Тъпанар, не всеки е тираджия да върти 24 часа геврека!
    Карай си умрялата печка и сънувай Льо Ман!
  • 23 иванчо

    40 102 Отговор
    Не лъжете хората1.9 TDI е много смотан двигател.Пълен с дефекти и много ненадежден.Общо взето той ме отказа от марката VW.

    Коментиран от #79

  • 24 лудкон

    34 6 Отговор
    това е 1.9 90 к.с
  • 25 Малък

    115 18 Отговор
    Всички коли стават, всички мотори стават...Най-важното за един автомобил е поддръжката му. По-навреме обслужвайте автомобилите, не живейте на клишетата, че се сменяло масло на 10-12000км това е смърт за двигателя(особено в градски условия и на чести студени стартове) , ако живеете в Германия и днес правите преход по 200км на посока, може и на 15К да го смените... Сипвайте, качествено масло от сигурен доставчик и сменяйте на къси интервали 7-8000км. Познавам много хора, който взимат 5Л за 30-40лв. и после дават 1000 за ремонт.(колкото им струват колите)Аз лично не съм фен на дизела, но при правилна експлоатация също може да те искара доста дълго време, просто се сипват 1-2 пъти в годината добавки и така поддържате мотора(нафтата ни е bullshit). Избягвайте да купувате автърмаркет части защото са боклуци!! Не се правете на майстори, колкото и да ви се иска..ПОзнавам и такива хорица, където 3 дена карат 5 дена правят и все по-зле става!! Бъдете здрави, обслужвайте си автомобилите навреме, гледайте ги с любов, за да ви радват дълго време.

    Коментиран от #43

  • 26 Random

    42 30 Отговор
    Хаха, пък на баща ми Touran 1.9 TDi, на 140000 му замина турбината, актуатора, маховика и съединителя

    Коментиран от #27, #44

  • 27 Недоволен

    70 6 Отговор

    До коментар #26 от "Random":

    Сигурно щот е бил на "истински" километри

    Коментиран от #28

  • 28 Random

    23 11 Отговор

    До коментар #27 от "Недоволен":

    Взет е върнат от лизинг още 2010.
    Ние сме му навъртяли повечето от километрите.
  • 29 механика

    45 22 Отговор
    Едни от най-здравите са Опелските мотори!!!
    Дизела на Исузу 1,7 е велик двигател. Изкарва над 1 млн. км. без ремонт. Обаче гледайте да е на Исузу, а не немският вариант, който е скапан и проблемен. Изузу продава не германците технологията и поточната линия те да си го правят и те го разсипват.
    Друг много здрав Опелски двигател е 2.0 115 к.с. моно инжекция бензин. Лесно се газифицира и на газ изкарва без проблеми над 1 млн. км. Имал съм и няколко 1,9 тди. Най-здрав е този с 90 к.с. Там турбото е без променлива геометрия на лопатките и няма никакви проблеми. Тези със 110-130 к.с. са проблемни, защото лопатките на турбото блокират и се скапва не само турбото, но и скапва самият мотор. Тази октавия не е знам с кое турбо е било, но поне 2 пъти е сменяно за тези километри.

    Коментиран от #31, #35, #56

  • 30 КАМАЗА

    79 2 Отговор
    Чакайте тая шкода другата седмица в България, нов внос, на реални 154 000 км

    Коментиран от #108

  • 31 Недоволен

    27 10 Отговор

    До коментар #29 от "механика":

    При шкода само 1.9TDI AGR не е с променлива геометрия всички други 90к.с. са с променлива апък да кажеш че 90коня е по здрав от 110 си е много тъпо изказване щот двигателя е един и същ
  • 32 Townboy

    38 0 Отговор
    Значи смятайте 20г дизел на горубляне на колко км е всъщност.

    Коментиран от #34

  • 33 ради

    46 4 Отговор
    1.9 ТДИ-110 коня, AFN мотор купих го през 2008 година на 380 000км,проверени по VIN номера.Смяна на масло през 7000км,до следваща смяна доливам около половин литър.Сега е на 510 000км....мотора е отличен!!!
  • 34 КОЛЧО СЛЕПЕЦА

    21 1 Отговор

    До коментар #32 от "Townboy":

    Как на колко ? Има , няма и 100 к , щото някоя баба или докторка го е карала??? ))))))))))
  • 35 Гадина

    22 5 Отговор

    До коментар #29 от "механика":

    Opel нямат мотор 2.0 115к.с който да е моно

    Коментиран от #57

  • 36 СпасЪ

    23 4 Отговор
    Транспортер Т5 2005г с 1.9TDI 105к.с. На 203К хвърли разпределителен вал. Обслужван само в оторизирани сервизи.
  • 37 Салам Алеко

    31 6 Отговор
    Няма лоши коли, има лоши стопани! колкото по-евтин автомобила, толкова по-евтин и стопанина!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Оня с автосервиза

    38 3 Отговор
    Кой , колкото ще да ги плюе , но не са никак лоши тези мотори , особено като се има в предвид , че повечето като стигнат до България са на над 500000 км и все още си вървят много добре !
  • 40 Гоуфо

    18 8 Отговор
    Vw golf 1.9 tdi 110k.s на 190000 км от горубляне за 3 ти път се сменя турбо след което мотора се чупи ,но е с ново работещо турбо.За няма и 25000км навъртяни от мен.Продадох го с нов мотор и турбо.
  • 41 Ери

    25 4 Отговор
    700.000 ха.ха..бус 2.5 тди т4 каравеле 1.400 000 още си го карам без проблем..

    Коментиран от #51

  • 42 МАК

    17 3 Отговор

    До коментар #3 от "вэлко":

    Точно така !! Вън на тая малоумна система на малоумниците от Бмв!!това така затлачва мотора че леле мале става отвътре!! Маха се , пренаписват се грамотно таблиците да се регулират гориво-въздушните смеси и колата става друга - подобрява се горенето оттам колата влиза под норми гарантирано и изпитано от мен и пробра с немска нафта на Арал в Германия!! За съжаление горивата в Парцаландия са Боклук!!
  • 43 Niakoi

    15 5 Отговор

    До коментар #25 от "Малък":

    Цената на всички масла е 2_-3 лева ,другото е надценка.
  • 44 МАК

    23 1 Отговор

    До коментар #26 от "Random":

    Ами тия мотори са за масло 5W30 а не 10w40 както повечето заблудени хора правят зомбирани от некадърни сервизи!! Затова си хвърлил турбината, аи не сте се усетилида махнете скапания егр които ви е затлачил мотора оттам отзад е било страшно!!
  • 45 Алекс

    21 0 Отговор
    Имам 22годишен Опел с 1.7 Исузу (дизел)мотора и е на не се знае колко КМ.,но няма грешка!Само редовно обслужване и няма какво да стане!
  • 46 ОРЛИН

    7 8 Отговор
    ПРОДАВАМ ГОЛФ 3 1.9 ТДИ 110 КС 2800ЛВ
  • 47 Пенсионер

    38 5 Отговор
    Немците правят коли, французите любов а руснаците бомби.
  • 48 волен сидеров

    16 24 Отговор
    колко ли народ е отровила този дизелак
  • 49 Sliven

    28 20 Отговор
    Аз пък след дълго умуване си докарах от Берлин от първи собственик Lancia Thesis 2.4 jtd 175 кс. на реални 247хил. км. За първи път си купих евтина италианска лимузина дизел. Останах приятно изненадан от ускорението на колата с този двигател,просто съм впечатлен!! Преди това карах Audi A6 2.5 Tdi пълна скръб,няма място за сравнение...Така че да не ми ги хвалят тези тракащи и димящи като трактор двигатели..!

    Коментиран от #50, #92

  • 50 Гост

    6 23 Отговор

    До коментар #49 от "Sliven":

    Как може през 2018 година да си впечатлен от кола, която ускорява за 10 секунди от 0 до 100 км/ч?
    И моята кола е 2,5 ама ускорява почти двойно по-бързо.
  • 51 Емка

    10 10 Отговор

    До коментар #41 от "Ери":

    1 800 000 км 2.5tdi ACV Т4, два пъти маховик, един път турбо, една кутия и две седалки. Преди това не се знае на колко км е бил. Мотор не се отвори ни един път. Тези км се навартяха само на дълго в оптимален температурен режим.
  • 52 hater

    18 35 Отговор
    Кой кара дизел в бг- скръндзи.прости и такива дето нямат общо понятието какво прави дизела а именно смърди яко вдига шум на комбайн и ти се тресе мозъка в дарака тоест един съвременен трабант чиито ремонт ляга колкото няколко истински коли

    Коментиран от #59, #61

  • 53 ТМВ

    22 11 Отговор
    До коментар#50

    Ускорява по бързо на баба ти хвърчилото..!
    За дизелов двигател разработка от 2001 година коя немска кола лимузина с тази кубатура можеше да се похвали с такова ускорение..
    А защо на 2,5tdi двигателите им казват лейки..?!
    И сигурно знаеш че системата комън рейл е на италианците,а не на германци японци и французи! Те винаги са били една крачка напред в иновациите!!

    Коментиран от #62

  • 54 ussr

    17 3 Отговор
    1,9 tdi 110
  • 55 Ангел

    7 16 Отговор
    Но SDI E по добър и много икономичен на Фолцваген!
  • 56 СМЕШНИКА

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "механика":

    110к.с. са за предпочитане, защото по-добре вървят! Само трябва на всеки 20 хил. км да почистващ турбо и ЕГР, което излиза ок. 100лв.
    Имал съм 2 коли с този двигател и не съм имал проблеми?
  • 57 СМЕШНИКА

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Гадина":

    Пълна инжекция е, с 8 клапана! Объркал се е човека. С 16 клапана същия мотор е 136к.с.
  • 58 Данаил

    18 1 Отговор
    Моя е AHU 90 к.с.от 1997г.На километража пише 265 хил.в момента,ако предположим,че са 520 примерно,се учудвам на следното:мърка като коте дори и лед студен при минус 15 гр.Загрял ли е не можеш да го накараш да изпуши дори и при натискане на газта докрай.Някой да е чувал за повредена дюза на 1.9 с роторната помпа?Е няма такава.А на common rail едната колко струва? До колегата с 2.0 115 к.с. на Опел.Мотора е пълна инжекция C20NE със система за впръскване Мотроник.Имал съм го години наред и е уникален по здравина.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 ВГК

    7 3 Отговор
    Притежавах Шкода С100 само на 43г двигател без основен ремонт,запазена компресия,разход на масло в заводски параметри,мощност запазена,
    Подарих я на човек обичащ автомобилите,грижовен!!
    Смяна само на абриажни дискове,маслопроводи,предница,спирачни задни накладки!завод Млада Болеслава поръчкова!!!
  • 61 МАК

    11 4 Отговор

    До коментар #52 от "hater":

    Отивай да си пиеш хапчетата!! Абсолютно неграмотни глупости пишеш!!
  • 62 Гост

    4 13 Отговор

    До коментар #53 от "ТМВ":

    Ти първо си избърши пяната от устата, пък тогава говори за хвърчила.
    Кой ти говори за АУДИ?
    А като не вярваш, ела да видиш как 2.5 прави за 6 секунди до 100 км/ч.
  • 63 Митьо

    7 3 Отговор
    До коментар#62 госта

    Ти да не имаш Трабант или Запорожец случайно...?! Те ускоряват за толкова..!😁😂

    Коментиран от #68

  • 64 Геро

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Нафарфорий":

    Този дизел е без турбо и от тамнатоварванията не са същите. Задачата му е просто да придвижва колата напред а не да изпреварва.
    Като знаеш че не може, не го и натискаш.
    Двигателите с трубина просто те предизвикват.
  • 65 Карач

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Mandingo":

    Човече...
    Как по довялите караш??
  • 66 Шкода е N1

    20 3 Отговор
    Този мотор е легенда 605000км му навъртях и все още мърка като коте... ТАКСИ ВЪВ ВАРНА... С ШКОДА ОКТАВИЯ... ПОКЛОН... НЯМА ТАКАВА ЗДРАВА КОЛА....
  • 67 АЛФА Q4

    5 1 Отговор
    АБЕ човека поне ти написа от какъв камион е доволен от ускорение а ти само ПИЩИШ с НЕКВО Велико 2.5. Срам ли те е да напишеш КВО е ТВА великото

    Коментиран от #70

  • 68 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #63 от "Митьо":

    Тъй ли? По-голяма тъмня не можа ли да родиш?
  • 69 гощо

    13 0 Отговор
    Двигателя и като цяло коата не се плаши от каране,плаши се от НЕподържане.
  • 70 Гост

    10 8 Отговор

    До коментар #67 от "АЛФА Q4":

    Ама вие с италианските бараки сте много зле!
    И моята 2,5 нито е велика, нито съм тръгнал да се хваля - просто е обикновено Субару Форестър 2,5 турбобензин, което ще отвее всяка една тъпа италианка!
    Тръгнали да си хвалят италианки, че били здрави моторите им - хахахахахахахха

    VW може да са всякакви, но последните години правят много мощни мотори, което разбира се е за сметка на издържливостта. Такива са тенденциите, защото на никой не му пука за нас, които караме дъртите бангии.

    Коментиран от #88, #93

  • 71 С миризма на цървули

    15 31 Отговор
    Жалка и бедна работа.Тръгнали да сравняват колко можели да живеят дъртите им барутарници. Въобще не ме интересува колко издържат.Купувам си нова кола , карам я , докато е в гаранция и след това я пробутвам на някой цървул , а аз си купувам нова.И така винаги карам кола в гаранция , нова без никакви проблеми.В последните 15 години не помня да съм сменял нещо по сериозно от накладки за спирачки или да съм оставал на пътя .Да не забравя - и една DSG кутия на същата марка/гаранционна/ с което Фолксваген отпадна от списъка на марките , които са предмет на евентуална покупка.Но за късмет се случи в гаража при палене и проблема беше ,че трябваше да взема една от другите коли.Така , че да се хвалиш , че караш 20 годишна каруца и колко е здрава си е пълна цървулщина.Стремете се да можете да карате само нови коли , без да се интересувате от подобни глупости и ще разберете що е това удоволствие от шофирането.Опитайте се да се измъкнете от статута на цървули , в който масово ви набутва прекрасната ни мутро родина.

    Коментиран от #75

  • 72 Петър Николов

    5 3 Отговор
    Аз също мога да потвърдя здравината на този мотор.Карам Ауди Tdi 90 ALH.Върви готино и гори малко 4,5-5,0/100 смесено,като мога да го докарам и под този разход,но нямам нерви.Вече 23000 км го карам,реалните са 297000.Никви грижи.Сипвам нафта от където си искам.Без да се притеснявам.Масло - само Castrol 5w-40/.това поколение са най-здравите мотори.Въпроса е да намериш правилно поддържан мотор и след това и ти да го подържал иначе ще береш ядове.Всичко е късмет.
    Помпа-дюзата са по-капризни и не издържат толкова.Износват валове и пукат блока.Не издържат по толкова км.
    Но ТДИ с роторна помпа са супер.
  • 73 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Mandingo":

    Само един двигател не прави колата. Колата е съвкупност от много повече неща от това да ти е здрав и да изкара 500х.км, което е абсурден довод ако годишно караш по 5-10х.км.
  • 74 Бобо

    13 7 Отговор
    Пълна скръб са тези мотори когато работят димят като печки светят им чековете недостатъците са много .Проблемни помпа дюза вкарват нафта в маслото от уплътненията на дюзите а често са износени леглата на дюзите проблемни турбо егр проблемни маслени помпи изядени разприделителни валове пробити повдигачи . Собствениците им са мазохисти когато се счупят се крият докато ги оправят и после пак започват да ги хвалят колите им са пълни с проблеми те пак повтарят колко са здрави дано не ме хване тази болест аз имам много познати с такива коли много сме ремонтирали такива двигатели 1.9 и 2.0 тди много са слаби и демпферите и съединители те .на 2.0 тди също така маслената помпа се задвижва от един шесто грам 6мм който на 180000 е готов да превърти и да ликвидира всичко.Знам че повечето от коментаторите не са в час . Но предупреждавам бъдещите собственици на това недоразумение на немските инженерни произведения
  • 75 Гост

    38 3 Отговор

    До коментар #71 от "С миризма на цървули":

    Бай Ганьо, ти си пълна гротеска - тръгнал да се хвали, че кара нова кола и обижда хората, че са бедни.
    Хората много добре са го казали: "Пази боже, сляпо да прогледа".
    Хора с много повече пари от теб, карат и ги возят в доста стари коли.
    Меркел доскоро я возиха в 15 годишна А8-ца. Кралица Елизабет караше 10 годишен Jaguar X-type. И двете коли на тези доста по-богати от теб жени, струват под 10 бона.
    Аман от комплексарщина на самозабравили се селяндури като теб!
  • 76 гост

    4 2 Отговор
    Имах такъв и от гледна точка на здравина, надежност и мощност е еталон. Но има други проблеми като например горивната помпа, вторични агрегати и възли около двигателя. После самото купе на голф не е пример за комфорт, доста шумен спрямо други марки коли. За возия и динамика на шасито не може да става дума. Или имаш кола, която единственно е икономична и здрава, но е много скъпа. Другите двигатели от този клас са една идея по-слаби например, но пък много по-тихи, меко разгръщат мощност и харчат не повече от този. Та ако не робуваш на легенди, марка или не плануваш да го ползваш 500х.км за лични нужди, няма основателен довод за подобен двигател.
    Вижте им новите дизели, че ежегодно влизат в авариен режим и се ходи на сервиз. Или пък алуминиевото окачване, какво като има здрав двигател като на всеки 20х.км трябва да даваш стотици левове за ремонти на окачване. За екология да не говорим.
  • 77 GTE

    13 1 Отговор
    Навремето имахме Пежо 405, модел 1990 година, преди фейслифта, 1,9 атмосферен дизел, малко под 70 коня. На тази кола и навъртяхме 870 000 км и я продадохме. Подържаше се редовно с масло на Кастрол. Сменяхме го на 20 - 25 000 км, никога не беше прегрявана. Единственото което се сменяше понякога беше изгоряла подгряваща свещ.
  • 78 ;) кукуруку

    10 2 Отговор
    Мога да кажа за себе си,че не съм автомобилен експерт, но гордо мога да се похваля със късмета си за избор на автомобил.Вече 16-та. година управлявам безаварийно своето 25-годишно Ауди-80,с двигател 1,9TDI.За разлика от голяма част от коментиращите колеги, не съм запознат със устройството и ценовата листа на своят двигател,но бих си позволил да споделя съвет към болшинството от коментиращите колеги, че не е от първостепенна важност колко е здрав(статистически) един автомобил,важна е правилната му ЕКСПЛОАТАЦИЯ и разбира се, своевременната му ПОДДРЪЖКА!;)
  • 79 Ммм

    5 4 Отговор

    До коментар #23 от "иванчо":

    Точно в какво състояние го купи,защото на баща ми на 1.9 ТДИ-то му се скъса румънката за водната помпа и колата не можеше да се охлажда и вдигна 110 градуса температура и така кара 20 километра,после си мислеше,че двигателят е заминал или ще харчи много масло,но след като го смени завъртя на стартер и веднага запали без проблем,после я форсира до 5000 оборота.Сега колата е на почти 300000 километра и нето пуши нито харчи масло.1.9 ТДИ е много здрав мотор,който иска безпроблеменергия мотор да си го купи 1.9 ТДИ.
  • 80 Анти VW

    5 4 Отговор
    Поредна реклама от самата марка. Опитват се да излязат от блатото дето се навряха сами за сметка на загубеняците, които се радват на тъпоумните глупости.
  • 81 PlimP

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "VAG fanboy":

    не са 20-годишните, пона 10,12 са, колкото и д ане ти е приятно
  • 82 АДизелар

    1 11 Отговор
    1.9 ТДИ е един от пословично ненадеждните двигатели - освен ако не се смята турбото (около 3хлв на старо) за консуматив на всеки около 150хкм.
    Виж, 1.9 атмосферният дизел, 29-50кW, е практически неубиваем !

    Коментиран от #101, #102

  • 83 СССР

    8 1 Отговор
    Другари аз на Мускала 2 300 000км още не съм му пипал нищо по мотора ! Само масло му сменям на 4-5 години !
  • 84 Мунчо

    5 0 Отговор
    Натоварването на 1,9 ТДИ-65КВ е около 60-65%,за това е и толкова здрав!
  • 85 bobo

    17 1 Отговор
    Преди 1999 година автомобилите са се правили от инженери, след това- от икономисти. Там е разликата и тънкото..истина.
  • 86 Spec b

    11 0 Отговор
    1,9 борда на директорите им го унищожи за сметка на чупливия 2.0 защото е вечен и не е удобен:) стига плюли един от най коравите дизелови 4 бенгъри... Евър! И не, не карам фв и не карам нафти:)
  • 87 МАК разбирач

    1 0 Отговор
    Нали и ти беше писал ,че си сменял турбина на твоя двадесет годишен таралястник.
  • 88 АЛФА Q4

    4 1 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    ЧИЧКА много уважавам японските,МА не и такива великани.Карам по тежка италианка от ТВОЙТА японска.Кубатурата е бая по малко.А и конете са бая по малко,заводските ускорения са на светлинни години от уважаваният от мен субару .Що ненаправиме малко цирк на джумбурето МА без никакви извинения
  • 89 АЛФА Q4

    2 0 Отговор
    АЛФИЧКАТА МИ Е CROSWAGON 1.9 M JET, БАЯ ИЗТОРМОЗЕН КАМИОН 1600 КГ НА ПОЛОВИН МЕТЪР ОТ ЗЕМЯТА
  • 90 Golf

    2 2 Отговор
    Въпрос - Какво правим с нафтата ?
    Отговор - 1.9 TDI -- Само я миришем ...
  • 91 АЛФА Q4

    2 0 Отговор
    АБЕ с над 200 км в час си я бара
  • 92 Alfa Romeo 156 TI

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Sliven":

    Много добре си направил! Аз карам този двигател на 156-ца. Брутален мотор, тегли като влак! Със здраве да си я караш! Внимавай само със скоростите и маховика, че са на Опел /ако е с ръчни скорости де/!

    Коментиран от #100

  • 93 Alfa Romeo 156 TI

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Карай си Субарото и не се заяждай, като те гледам как пишеш, виждам по-сериозни проблеми имаш! Иначе сигурно си навъртял поне 20К километри на такъв Тезис или на този двигател!

    Коментиран от #94

  • 94 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #93 от "Alfa Romeo 156 TI":

    Пиша без правописни грешки, явно това е доста непонятно и неразбираемо за теб.
    Та ти не знаеш как се пише СубарУ, пък акъл даваш кой как пише - пълна гротеска!
    Пък да си хвалите смешните италианки в тема за VW, показва що за стока сте всички с такива коли!

    Коментиран от #95

  • 95 Alfa Romeo 156 TI

    4 0 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Ами всъщност ти започна да плюеш италианките в тема за VW, явно намери удобен момент. Лошото в случая е, че вероятността да не си карал и поддържал италианка е много голям /може и да греша/, но се пускаш по инерцията от това което си чул на седянката. Както и да е, разводнихме темата. За правописната грешка си прав, беше от бързане! Адмирирам такива забележки!

    Коментиран от #96

  • 96 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "Alfa Romeo 156 TI":

    Ок, извинявам се.
  • 97 Japoneze

    2 1 Отговор
    Всичко това е вярно-но стига, ще седи гордо в музея,стига с тия музейни експонати-отживелица!Това е един трактор който не върви,ще му се мъча цели 700000 км!Да си го карат скръндзи и колхозници!Едно пъргаво съвременно дизелче да си джиткаш,ще живееш с орлите,точно да ти омръзне колата и да си вземеш друга,да покараш повече марки докато си жив!
  • 98 АЛФА Q4

    3 1 Отговор
    Не си хвалим италианските.Момчето обясни че от ланчата е по доволен ОТКОЛКО от 2.5 на ауди.И един големец иска да го изяде щото бил с 2.5 субару.Ами добре дошъл
  • 99 АЛФА Q4

    1 0 Отговор
    А това двигателите е наистина идиотоустойчив устойчив но без турбокомпресор и без бомба дюза
    ВЪВ вариант юмз с гнп
  • 100 АЛФА Q4

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Alfa Romeo 156 TI":

    Невнимание с нищо.Като служебно бачкане я карам.Ама държи гадта
  • 101 ауууууууууууу

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "АДизелар":

    Турбо на старо за 3 000 лв? Кво си пил? На коя планета живееш?
  • 102 ауууууууууууу

    1 2 Отговор

    До коментар #82 от "АДизелар":

    Брато ,ти знаеш ли колко са 150 000 км? средния бъгарин ги прави за над 10 години. Айде па едно турбо умрело ще сменя след 12 години каране.

    Коментиран от #103, #106, #107

  • 103 Баце

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "ауууууууууууу":

    Е да ама аз с мойто 1.9 тди правя по 550км на седмица, има -няма 26 000км на година като не смятам разходки до море и на село а само от вкъщи до работа и по работа. За тия три години и половина съм сменил маслото и филтрите само.
  • 104 Чобака

    3 0 Отговор
    Значи фен съм на голф тди и карам такъв.за двигател невероятно здрав чук,но за другите части дава много дефекти.за 1г. Хвърли демфер,реика,постоянно зацапва турбина и разни други като дискове сп.апарати и т.н.платих го още един път,но го цеда яко и ми е гот.
  • 105 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "VAG fanboy":

    Дреме ми на тура за софия.софия не е България
  • 106 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "ауууууууууууу":

    А ти ако правиш по 10 000 месечно аз ги въртя за 2 месеца,така че година са 60 000 а за 10 колко стават-добре че не карам фолксваген,щеше да ме е разорил от ремонти
  • 107 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "ауууууууууууу":

    10 000 км годишно
  • 108 Милко

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "КАМАЗА":

    Те на запад взимат големи заплати ,копуват ги чисто нови карат ги докъто им изтече гаранцията и после като усетят нещо да им се разваля ги пращат за продажба в България.Караме боклуци