Всеки има поне един приятел, който може да говори с часове колко здрав и надежден е 1.9-литровият TDI на Volkswagen. Този мотор действително е един от последните, в които по стара немска традиция е вложен много повече от нужния ресурс.
Верни ли са суперлативите по адрес на един от най-масовите мотори на VAG от края на миналия и началото на новия век са се заели да установят от британския автомобилен портал Car Throttle. Техен механик отваря двигателя на 20-годишна Skoda Octavia 1.9 TDI с пробег 431 000 мили (693 479 км), за да провери състоянието му от първа ръка.
Видяното потвърждава оценките на феновете - цилиндровите ризи все още носят оригиналните заводски маркери и подвижните части изглеждат в отлично състояние. Въглеродните нагари са в приемливи граници и според специалиста може дори да са допринесли за предпазването на гарнитурата.
Турбокомпресорът също има хлабини в рамките на допустимото, макар че според механика вероятно е сменян с нов. За сметка на това "октавията" е все още с оригиналното си гърне от юли 1998 г., когато е слязла от конвейера. Специалистът отдава доброто състояние на двигателя до голяма степен на правилната поддръжка и редовното обслужване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рамбо Силек
13:02 20.05.2018
2 Мартин
13:03 20.05.2018
3 вэлко
Коментиран от #42
13:03 20.05.2018
4 Нафарфорий
Коментиран от #64
13:04 20.05.2018
5 Димитър
Коментиран от #7
13:06 20.05.2018
6 Айде нема нужда
13:13 20.05.2018
7 FanasiKerim
До коментар #5 от "Димитър":
По-скоро,който няма пари и има малко разум в тиквата си взима 1.9 ТДИ.Иначе питай ме някой нормален човек с повече пари кога ще се качи на 1.9TDI.....чакай да помисля.....НИКОГА :)Коментиран от #38
13:15 20.05.2018
8 smeh
А пък за 3.0 тди внос хахах, е те там под 300к реални няма внесена сигурно от 5 години насам.
Нищо, важното е, че тука зануляваме километражите на 130-40, та да се знае живота след смъртта колко продължава. Някои изкарват и 100к, че и отгоре, ама подръжката им излиза колкото да си купиш още един такъв дарак.
13:20 20.05.2018
9 СИК
13:23 20.05.2018
10 От опит
13:24 20.05.2018
11 Mandingo
Коментиран от #65, #73
13:24 20.05.2018
12 VAG fanboy
Коментиран от #81, #105
13:42 20.05.2018
13 Рипли
13:48 20.05.2018
14 Бай Тошо
Коментиран от #15
13:51 20.05.2018
15 ооооооо
До коментар #14 от "Бай Тошо":
глупости, те след 20 000 димят, ти ми разправяш хуморески.Коментиран от #16
13:59 20.05.2018
16 Митко Антов
До коментар #15 от "ооооооо":
Само тези ли двигатели димят?!? Става въпрос за автомобили над 20 г. Искам да ги сравним с едно Рено,на същата възраст. Може и с Опел,Форд и тн.... Кой агрегат е най-добър? Става въпрос за дизел.14:14 20.05.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 тони
До коментар #17 от "чичо Добри":
Дизеловите двигатели може да има по-високо КПД, но определено не са по-екологични от бензиновите.14:37 20.05.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Алфа Ромео
14:47 20.05.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Гост
До коментар #21 от "СссереМ":
Тъпанар, не всеки е тираджия да върти 24 часа геврека!Карай си умрялата печка и сънувай Льо Ман!
15:22 20.05.2018
23 иванчо
Коментиран от #79
15:30 20.05.2018
24 лудкон
15:31 20.05.2018
25 Малък
Коментиран от #43
15:38 20.05.2018
26 Random
Коментиран от #27, #44
15:40 20.05.2018
27 Недоволен
До коментар #26 от "Random":
Сигурно щот е бил на "истински" километриКоментиран от #28
15:51 20.05.2018
28 Random
До коментар #27 от "Недоволен":
Взет е върнат от лизинг още 2010.Ние сме му навъртяли повечето от километрите.
16:04 20.05.2018
29 механика
Дизела на Исузу 1,7 е велик двигател. Изкарва над 1 млн. км. без ремонт. Обаче гледайте да е на Исузу, а не немският вариант, който е скапан и проблемен. Изузу продава не германците технологията и поточната линия те да си го правят и те го разсипват.
Друг много здрав Опелски двигател е 2.0 115 к.с. моно инжекция бензин. Лесно се газифицира и на газ изкарва без проблеми над 1 млн. км. Имал съм и няколко 1,9 тди. Най-здрав е този с 90 к.с. Там турбото е без променлива геометрия на лопатките и няма никакви проблеми. Тези със 110-130 к.с. са проблемни, защото лопатките на турбото блокират и се скапва не само турбото, но и скапва самият мотор. Тази октавия не е знам с кое турбо е било, но поне 2 пъти е сменяно за тези километри.
Коментиран от #31, #35, #56
16:12 20.05.2018
30 КАМАЗА
Коментиран от #108
16:16 20.05.2018
31 Недоволен
До коментар #29 от "механика":
При шкода само 1.9TDI AGR не е с променлива геометрия всички други 90к.с. са с променлива апък да кажеш че 90коня е по здрав от 110 си е много тъпо изказване щот двигателя е един и същ16:22 20.05.2018
32 Townboy
Коментиран от #34
16:28 20.05.2018
33 ради
17:41 20.05.2018
34 КОЛЧО СЛЕПЕЦА
До коментар #32 от "Townboy":
Как на колко ? Има , няма и 100 к , щото някоя баба или докторка го е карала??? ))))))))))17:46 20.05.2018
35 Гадина
До коментар #29 от "механика":
Opel нямат мотор 2.0 115к.с който да е моноКоментиран от #57
17:59 20.05.2018
36 СпасЪ
18:19 20.05.2018
37 Салам Алеко
18:35 20.05.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Оня с автосервиза
18:53 20.05.2018
40 Гоуфо
18:54 20.05.2018
41 Ери
Коментиран от #51
19:03 20.05.2018
42 МАК
До коментар #3 от "вэлко":
Точно така !! Вън на тая малоумна система на малоумниците от Бмв!!това така затлачва мотора че леле мале става отвътре!! Маха се , пренаписват се грамотно таблиците да се регулират гориво-въздушните смеси и колата става друга - подобрява се горенето оттам колата влиза под норми гарантирано и изпитано от мен и пробра с немска нафта на Арал в Германия!! За съжаление горивата в Парцаландия са Боклук!!19:16 20.05.2018
43 Niakoi
До коментар #25 от "Малък":
Цената на всички масла е 2_-3 лева ,другото е надценка.19:19 20.05.2018
44 МАК
До коментар #26 от "Random":
Ами тия мотори са за масло 5W30 а не 10w40 както повечето заблудени хора правят зомбирани от некадърни сервизи!! Затова си хвърлил турбината, аи не сте се усетилида махнете скапания егр които ви е затлачил мотора оттам отзад е било страшно!!19:23 20.05.2018
45 Алекс
19:34 20.05.2018
46 ОРЛИН
20:15 20.05.2018
47 Пенсионер
20:23 20.05.2018
48 волен сидеров
20:34 20.05.2018
49 Sliven
Коментиран от #50, #92
20:45 20.05.2018
50 Гост
До коментар #49 от "Sliven":
Как може през 2018 година да си впечатлен от кола, която ускорява за 10 секунди от 0 до 100 км/ч?И моята кола е 2,5 ама ускорява почти двойно по-бързо.
21:17 20.05.2018
51 Емка
До коментар #41 от "Ери":
1 800 000 км 2.5tdi ACV Т4, два пъти маховик, един път турбо, една кутия и две седалки. Преди това не се знае на колко км е бил. Мотор не се отвори ни един път. Тези км се навартяха само на дълго в оптимален температурен режим.21:34 20.05.2018
52 hater
Коментиран от #59, #61
21:39 20.05.2018
53 ТМВ
Ускорява по бързо на баба ти хвърчилото..!
За дизелов двигател разработка от 2001 година коя немска кола лимузина с тази кубатура можеше да се похвали с такова ускорение..
А защо на 2,5tdi двигателите им казват лейки..?!
И сигурно знаеш че системата комън рейл е на италианците,а не на германци японци и французи! Те винаги са били една крачка напред в иновациите!!
Коментиран от #62
21:41 20.05.2018
54 ussr
21:52 20.05.2018
55 Ангел
21:53 20.05.2018
56 СМЕШНИКА
До коментар #29 от "механика":
110к.с. са за предпочитане, защото по-добре вървят! Само трябва на всеки 20 хил. км да почистващ турбо и ЕГР, което излиза ок. 100лв.Имал съм 2 коли с този двигател и не съм имал проблеми?
22:14 20.05.2018
57 СМЕШНИКА
До коментар #35 от "Гадина":
Пълна инжекция е, с 8 клапана! Объркал се е човека. С 16 клапана същия мотор е 136к.с.22:21 20.05.2018
58 Данаил
22:22 20.05.2018
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 ВГК
Подарих я на човек обичащ автомобилите,грижовен!!
Смяна само на абриажни дискове,маслопроводи,предница,спирачни задни накладки!завод Млада Болеслава поръчкова!!!
22:30 20.05.2018
61 МАК
До коментар #52 от "hater":
Отивай да си пиеш хапчетата!! Абсолютно неграмотни глупости пишеш!!22:31 20.05.2018
62 Гост
До коментар #53 от "ТМВ":
Ти първо си избърши пяната от устата, пък тогава говори за хвърчила.Кой ти говори за АУДИ?
А като не вярваш, ела да видиш как 2.5 прави за 6 секунди до 100 км/ч.
22:40 20.05.2018
63 Митьо
Ти да не имаш Трабант или Запорожец случайно...?! Те ускоряват за толкова..!😁😂
Коментиран от #68
22:56 20.05.2018
64 Геро
До коментар #4 от "Нафарфорий":
Този дизел е без турбо и от тамнатоварванията не са същите. Задачата му е просто да придвижва колата напред а не да изпреварва.Като знаеш че не може, не го и натискаш.
Двигателите с трубина просто те предизвикват.
00:09 21.05.2018
65 Карач
До коментар #11 от "Mandingo":
Човече...Как по довялите караш??
00:11 21.05.2018
66 Шкода е N1
00:35 21.05.2018
67 АЛФА Q4
Коментиран от #70
01:19 21.05.2018
68 Гост
До коментар #63 от "Митьо":
Тъй ли? По-голяма тъмня не можа ли да родиш?07:34 21.05.2018
69 гощо
07:45 21.05.2018
70 Гост
До коментар #67 от "АЛФА Q4":
Ама вие с италианските бараки сте много зле!И моята 2,5 нито е велика, нито съм тръгнал да се хваля - просто е обикновено Субару Форестър 2,5 турбобензин, което ще отвее всяка една тъпа италианка!
Тръгнали да си хвалят италианки, че били здрави моторите им - хахахахахахахха
VW може да са всякакви, но последните години правят много мощни мотори, което разбира се е за сметка на издържливостта. Такива са тенденциите, защото на никой не му пука за нас, които караме дъртите бангии.
Коментиран от #88, #93
07:54 21.05.2018
71 С миризма на цървули
Коментиран от #75
08:54 21.05.2018
72 Петър Николов
Помпа-дюзата са по-капризни и не издържат толкова.Износват валове и пукат блока.Не издържат по толкова км.
Но ТДИ с роторна помпа са супер.
09:00 21.05.2018
73 гост
До коментар #11 от "Mandingo":
Само един двигател не прави колата. Колата е съвкупност от много повече неща от това да ти е здрав и да изкара 500х.км, което е абсурден довод ако годишно караш по 5-10х.км.10:01 21.05.2018
74 Бобо
10:14 21.05.2018
75 Гост
До коментар #71 от "С миризма на цървули":
Бай Ганьо, ти си пълна гротеска - тръгнал да се хвали, че кара нова кола и обижда хората, че са бедни.Хората много добре са го казали: "Пази боже, сляпо да прогледа".
Хора с много повече пари от теб, карат и ги возят в доста стари коли.
Меркел доскоро я возиха в 15 годишна А8-ца. Кралица Елизабет караше 10 годишен Jaguar X-type. И двете коли на тези доста по-богати от теб жени, струват под 10 бона.
Аман от комплексарщина на самозабравили се селяндури като теб!
10:14 21.05.2018
76 гост
Вижте им новите дизели, че ежегодно влизат в авариен режим и се ходи на сервиз. Или пък алуминиевото окачване, какво като има здрав двигател като на всеки 20х.км трябва да даваш стотици левове за ремонти на окачване. За екология да не говорим.
10:25 21.05.2018
77 GTE
11:48 21.05.2018
78 ;) кукуруку
11:58 21.05.2018
79 Ммм
До коментар #23 от "иванчо":
Точно в какво състояние го купи,защото на баща ми на 1.9 ТДИ-то му се скъса румънката за водната помпа и колата не можеше да се охлажда и вдигна 110 градуса температура и така кара 20 километра,после си мислеше,че двигателят е заминал или ще харчи много масло,но след като го смени завъртя на стартер и веднага запали без проблем,после я форсира до 5000 оборота.Сега колата е на почти 300000 километра и нето пуши нито харчи масло.1.9 ТДИ е много здрав мотор,който иска безпроблеменергия мотор да си го купи 1.9 ТДИ.12:07 21.05.2018
80 Анти VW
12:50 21.05.2018
81 PlimP
До коментар #12 от "VAG fanboy":
не са 20-годишните, пона 10,12 са, колкото и д ане ти е приятно13:21 21.05.2018
82 АДизелар
Виж, 1.9 атмосферният дизел, 29-50кW, е практически неубиваем !
Коментиран от #101, #102
15:19 21.05.2018
83 СССР
17:10 21.05.2018
84 Мунчо
18:00 21.05.2018
85 bobo
19:29 21.05.2018
86 Spec b
19:58 21.05.2018
87 МАК разбирач
21:55 21.05.2018
88 АЛФА Q4
До коментар #70 от "Гост":
ЧИЧКА много уважавам японските,МА не и такива великани.Карам по тежка италианка от ТВОЙТА японска.Кубатурата е бая по малко.А и конете са бая по малко,заводските ускорения са на светлинни години от уважаваният от мен субару .Що ненаправиме малко цирк на джумбурето МА без никакви извинения22:45 21.05.2018
89 АЛФА Q4
22:51 21.05.2018
90 Golf
Отговор - 1.9 TDI -- Само я миришем ...
22:53 21.05.2018
91 АЛФА Q4
23:02 21.05.2018
92 Alfa Romeo 156 TI
До коментар #49 от "Sliven":
Много добре си направил! Аз карам този двигател на 156-ца. Брутален мотор, тегли като влак! Със здраве да си я караш! Внимавай само със скоростите и маховика, че са на Опел /ако е с ръчни скорости де/!Коментиран от #100
11:38 23.05.2018
93 Alfa Romeo 156 TI
До коментар #70 от "Гост":
Карай си Субарото и не се заяждай, като те гледам как пишеш, виждам по-сериозни проблеми имаш! Иначе сигурно си навъртял поне 20К километри на такъв Тезис или на този двигател!Коментиран от #94
11:47 23.05.2018
94 Гост
До коментар #93 от "Alfa Romeo 156 TI":
Пиша без правописни грешки, явно това е доста непонятно и неразбираемо за теб.Та ти не знаеш как се пише СубарУ, пък акъл даваш кой как пише - пълна гротеска!
Пък да си хвалите смешните италианки в тема за VW, показва що за стока сте всички с такива коли!
Коментиран от #95
18:11 23.05.2018
95 Alfa Romeo 156 TI
До коментар #94 от "Гост":
Ами всъщност ти започна да плюеш италианките в тема за VW, явно намери удобен момент. Лошото в случая е, че вероятността да не си карал и поддържал италианка е много голям /може и да греша/, но се пускаш по инерцията от това което си чул на седянката. Както и да е, разводнихме темата. За правописната грешка си прав, беше от бързане! Адмирирам такива забележки!Коментиран от #96
21:57 23.05.2018
96 Гост
До коментар #95 от "Alfa Romeo 156 TI":
Ок, извинявам се.09:19 24.05.2018
97 Japoneze
10:30 24.05.2018
98 АЛФА Q4
21:30 24.05.2018
99 АЛФА Q4
ВЪВ вариант юмз с гнп
21:44 24.05.2018
100 АЛФА Q4
До коментар #92 от "Alfa Romeo 156 TI":
Невнимание с нищо.Като служебно бачкане я карам.Ама държи гадта22:01 24.05.2018
101 ауууууууууууу
До коментар #82 от "АДизелар":
Турбо на старо за 3 000 лв? Кво си пил? На коя планета живееш?16:26 25.05.2018
102 ауууууууууууу
До коментар #82 от "АДизелар":
Брато ,ти знаеш ли колко са 150 000 км? средния бъгарин ги прави за над 10 години. Айде па едно турбо умрело ще сменя след 12 години каране.Коментиран от #103, #106, #107
16:33 25.05.2018
103 Баце
До коментар #102 от "ауууууууууууу":
Е да ама аз с мойто 1.9 тди правя по 550км на седмица, има -няма 26 000км на година като не смятам разходки до море и на село а само от вкъщи до работа и по работа. За тия три години и половина съм сменил маслото и филтрите само.23:18 28.05.2018
104 Чобака
08:52 14.09.2019
105 Хайл
До коментар #12 от "VAG fanboy":
Дреме ми на тура за софия.софия не е България20:25 15.09.2019
106 Хайл
До коментар #102 от "ауууууууууууу":
А ти ако правиш по 10 000 месечно аз ги въртя за 2 месеца,така че година са 60 000 а за 10 колко стават-добре че не карам фолксваген,щеше да ме е разорил от ремонти20:31 15.09.2019
107 Хайл
До коментар #102 от "ауууууууууууу":
10 000 км годишно20:32 15.09.2019
108 Милко
До коментар #30 от "КАМАЗА":
Те на запад взимат големи заплати ,копуват ги чисто нови карат ги докъто им изтече гаранцията и после като усетят нещо да им се разваля ги пращат за продажба в България.Караме боклуци09:07 09.12.2020