Last news in Fakti

11 Юни, 2018 11:50 44 246 34

Колко коня остават на Octavia след 700 хил. км?

  • skoda-
  • octavia-
  • tdi-
  • динамометричен стенд-
  • мощност
Колко коня остават на Octavia след 700 хил. км? - 1

Експериментите на момчетата от британския сайт Car Throttle с любимата им 20-годишна Skoda Octavia продължават. След като разглобиха 1.9-литровия турбодизел на 431 000 мили (693 479 км), за да го разгледат отвътре, а след това успяха да изминат 1 300 км с един резервоар, сега ентусиастите са решили да проверят колко от заводските 66 кВт/90 к.с. са останали на чешкия лифтбек.

Синята Octavia стъпва на динанометричния стенд с километраж, който вече сочи 433 000 мили (696 697 км). Измерването точната загуба в мощността обаче се оказва невъзможно, защото преди 10-11 години старият собственик подлага двигателя на лек чип тунинг.

Колко коня остават на Octavia след 700 хил. км?

Доработките включват препрограмиране на управляващия електронен модул, увеличаване на налягането на турбокомпресора и пренастройване на горивната система. Резултатите не са особено впечатляващи, но отзивчивостта на мотора, демаражът и разходът са подобрени.

Повече от 220 000 мили (354 000 км) и 10 години след тунинговането на двигателя динамометричният стенд измерва мощност от 79.6 кВт/106.8 к.с. и въртящ момент от 245.45 Нм на колелата. По всичко изглежда, че Майлс, както са кръстили "шкодето" от Car Throttle, заслужава напълно името си.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Инкогнито

    40 3 Отговор
    10 коня на паша си направо ОК!

    Коментиран от #17

  • 2 Японеца

    26 134 Отговор
    Германците не могат да правят дизели !

    Коментиран от #9, #14, #31

  • 3 К.К.

    62 5 Отговор
    Лек чип-тунинг, резултатите не са впечатляващи, а от 90кс станала 106кс и то след 600х.км.
  • 4 гггг

    48 13 Отговор
    Чипната е до 131, 8 са си заминали, 15% загуби в СК/диф и нещата са точно 105 кончета.

    Браво на шкодичката - днешните 2.0 и 1.6 на Фау-Ве не могат да изкарат толкова км. Особено 1.6

    Коментиран от #16

  • 5 Марко

    101 6 Отговор
    Конете са пряко зависими от магарето което седи зад волана.
  • 6 Верният Отговор

    6 5 Отговор
    Малко.
  • 7 hmhmhm

    14 1 Отговор
    Само че тези 90кс на кое ги дава производителя а сега до колкото гледам се мерят на гуми.
  • 8 колянов вал

    16 1 Отговор
    Добре де, последно, когато една кола излиза от завода, конете на коляновия вал ли се водят или на колелата, че винаги ще има такива статии, колко коня са останали от 100, но ако завода дава конете от коляновия вал, а после някой ги мери на колелата - ми на никой няма да му излезе сметката .... ТА - ОТ ЗАВОДА КОНЕТЕ НА КАКВО ГИ ДАВАТ - КОЛЯНОВ ВАЛИ ИЛИ КОЛЕЛА?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 smeh

    29 1 Отговор
    Всички мощности обявени от производители СА САМО И ЕДИНСТВЕНО НА КОЛЯНОВ ВАЛ.

    При положение, че едни и същи двигатели се слагат в РАЗЛИЧНИ купета, някои на предно, други на 4х4 вариант, с различни скоростни кутии и т.н.
    Можете ли да си представите при толкова възможни модификации, как щеше да се настройва софтуера на мотора за да даде "ОБЯВЕНАТА" мощност ако беше на колела?

    Така, че спете спокойно, Октавията я е загубила 5 коня, я не. Пък като имат такива съмнения да й върнат заводския софтуер и да слагат на дино. Да калкулират загубите и така пак да смятат.

    Отделно ДРУГО много важно нещо - 700 000км, 350к без чип, 350к с друг софтуер. Колата все още върви. Обобщение - читав чиптунинг по никакъв начин не влияе толкова фрапантно на живота на ДВГ, стига да е написан адекватно.

    Коментиран от #12, #15

  • 11 Даймлер

    13 3 Отговор
    За всички разбирачи.На стенда се мери въртящ момент,не мощност.Мощността/к.с./ е функция на въртящия момент спрямо оборотите.Това се учи в първи курс в механо техникумите.

    Коментиран от #34

  • 12 СубаруЛеворгВарна

    9 6 Отговор

    До коментар #10 от "smeh":

    Чип тунинга влияе пагубно на двигателя - АКО е ВАГ 2.5 тди или 2.0 тди 140 коня...НО на най-качественото произведение на изкуствуното 1.9 ТДИ с ръчна ск.кутия никакъв тунинг не може да го убие 1 милион км....на 2.0 тди 2006-7 г. още на 320 000 км. ще умре напълно!

    Коментиран от #19, #23

  • 13 Disela

    11 0 Отговор
    Това един много здрав двигател и единствено някой мундарин. може да го убие .Това е чист трактор с турбо почти няма електроника непретенциозен към горивото.Отварял съм доста предимно от италия и то за почистване заради не сменяне на масло 400000 без смяна. само доливане ,това го убива не редовното обслужване.Аз самият карам с такъв само ,че 110 коня на друга марка кола.
  • 14 АЛФА Q4

    5 7 Отговор

    До коментар #2 от "Японеца":

    ААААААААА
    Я ПИТАЙ СЕЛЧЕТАТА С ГОЛФЧЕТА
    ДЕМЕК,, ЮМЗ
  • 15 АЛФА Q4

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "smeh":

    НА ВАГ ГРУПАТА НЕ СЕ ПРАВИ ЛЕСНО КОМПА.НЕСТАВА СЪС ДИРЕКТНА ИГРА НА СОФТУЕРА САМО ДЕМОНТАЖ НА КОМПА И ИНТЕРВЕНЦИЯ

    Коментиран от #25

  • 16 селянин от обеля

    11 0 Отговор

    До коментар #4 от "гггг":

    Как с лек чип се прави от 90 коня на 131

    Коментиран от #20, #24

  • 17 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Инкогнито":

    Опитай отново!
  • 18 Японеца

    0 3 Отговор
    Верно!?
  • 19 smeh

    10 0 Отговор

    До коментар #12 от "СубаруЛеворгВарна":

    Ако говорим за чиста механика, единственото което страда от чип при 2.0 тди е турбината. Реално самия мотор е със същия блок като 1.9/понеже говориш за 2006-7, а там са още старите ПД-та/, само, че с други глави, съответно 8 и 16 клапанови.

    Така, че ако имате нерви да правите по-често турбини смело и 2.0тди се ремапва добре. Ако нютоните ви дойдат в повече ще ви тракат и маховиците, ама реално по мотора нищо няма да уморите.

    Колегата по надолу сигурно има впредвид по старите ТДИ-та, там наистина се прави друго.
  • 20 Мани бегай

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "селянин от обеля":

    Може да се наложи и промяна по дюзите и турбото за 131, но 110 само с чип със сигурност може.
  • 21 Тутурутка

    3 1 Отговор
    Бързо за акции на Шкода :-) сега ще започнат едни митове и легенди за Шкодилаците..... :-)
  • 22 Alfa Romeo 156 TI

    2 0 Отговор
    АААААА ама когато писахте за теста с пробега, забравихте да ни споделите факта за чипчето! А какво пречи да се възстановят заводските настройки? Едва ли за този мотор няма откъде да се намери
  • 23 Random

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "СубаруЛеворгВарна":

    VW Touran 1.9 TDI 105 2007-8(VIN-а има 8-ца на мястото на годината, 7 няма никъде, обаче по документи е 2007)
    Реални 140 000 км и замина турбото, актуатора и маховика(маховика замалко да е*е всичко) - ремонти за 3000лв на кола която струва 10 000лв.

    На всичкото отгоре е и BXE, та го чакам всеки момент да счупи някоя биела и да се самоунищожи.

    Нещо да кажеш?

    Коментиран от #27, #30

  • 24 ГГГГ

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "селянин от обеля":

    105 спокойно ходи на 130 и дори на 150 само с чипосване.
  • 25 Силвестър Симеонов

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "АЛФА Q4":

    Зависи от коя година е колата

    Коментиран от #28

  • 26 Инженер

    4 0 Отговор
    Моите извинения към авторът на статията обаче директно ще му кажа че не разбира абсооооооолютно нищо от автомобили.
    Та значи всички резултати които се обевяват в клипа са на двигателят. Има два вида динота единият мери на двигателят другият на колелата е този мери на двигателят вижда се на диаграмата пише FLYWHEEL!!!!
    Та ето резултатите:
    1.Купена от завода: 90Hp и 210Nm
    2.След тунинга: 110Hp и 258Nm
    3.В момента: 107Hp и 244Nm

    А това в статоята 245.45 Нм на колелата аз ако бях средно грамотен човек щях да се застрелям директно в слепоочието.
  • 27 АЛФА Q4

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "Random":

    НЯМА ДА ИЗКОЧИ БИЕЛА.ЩЕ ЗАМИНАТ БАЛАНС ВАЛОВЕТЕ ТОТАЛНО.И НАНОВО ТУРБОТО.ОТ ТАМ И ЛАГЕРИТЕ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ.ЩЕ ЗАПОЧНЕ ДА ТЕЧЕ ОТЗАД НА ГЛАВАТА И НАФТА И АНТИФРИЗ.И ПАК ЩЕ ПОЧИНЕ АМБРЕАЖА И СТАРТЕРА ОТ ТЕЧОВЕТЕ. СЛЕД 20 К КИЛОМЕТРА.ПОСЛЕ ЩЕ БЛОКИРАТ ЗАДНИТЕ АПАРАТИ И СКОРО СЛЕД ТЯХ И ПРЕДНИТЕ СПИРАЧНИ АПАРАТИ.ВКЛЮЧИ И ВЕЧЕ ЩЕ Е ПОСТОЯНЕН ПРОБЛЕМА С ИЗГОРЕЛИ КРУШКИ НА ФАРОВЕТЕ И ГАБАРИТИ.ЩЕ СПРЕ ДА СВЕТИ И НА ЗАДНА.ЩЕ РАЗБИЕ БУРЕТАТА НА КЛИМАТИКА И ЩЕ ПОЧНЕ ДА ТРЕСКА.ДРОСЕЛА НА СЪЩИТЕ КИЛОМЕТРИ ЩЕ МЕТНЕ КОСТИ.ЕГР СЪЩО ЩЕ СЕ ПРЕДАДЕ ЩЕ ПРОТЕЧЕ ПОМПАТА НА СПИРАЧКИТЕ И ЩЕ НАПЪЛНИ СЕРВОТО ЩЕ СМЕНИТЕ ШАЙБАТА НА ХИДРАВЛИКАТА ЩОТО ПОЧВА ДА СВИРИ.ОООЩЕ КАМАРА ИМА И ВСИЧКО ДО 180 К.СУПЕР ТРОШКИ И МНОООГО СКЪПИ ЗА ПОДДЪРЖАНЕ.ОСВЕН ТОВА ШУМНИ И ИМА ДОСТА ВИБРАЦИЙ
  • 28 АЛФА Q4

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Силвестър Симеонов":

    ДАЙ ПРИМЕР НА КОЯ МОЖЕ БЕЗ ДЕМОНТАЖ
  • 29 АЛФА Q4

    0 1 Отговор
    А ЩО НЕМОЖЕТЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ ЧЕ ТАЯ КОРУБА Е ЧИПНАТА ПРЕДИ МЕРЕНЕТО
  • 30 АЛФА Q4

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Random":

    ПИЧ ИЗВИНЯВАЙ ОБЪРКАХ ТЕ С ДРУГ

    Коментиран от #32

  • 31 Vag

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Японеца":

    Германските дизели са най здравите мой човек.
  • 32 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "АЛФА Q4":

    Ей го как става:
    https://bxeenginefailures.wordpress.com

    На някакви смешни за нашите ширини километри без предупреждение биелата решава да огледа заобикалащия я свят...
  • 33 Гекче

    1 1 Отговор
    Че мщността пада с времето - това са остарели виждания от времето на карбураторни двигатели и износени цилиндри. Почти няма съвременен автомобил, на който мощността да пада с километрите. Таратайки в предсмъртно състояние съм карал - мощността им си е като на чисто нови.
  • 34 Реалист

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Даймлер":

    Взе ми думите от "устата", в случая от пръстите... Естествено, че се мери само и единствено въртящият момент, само той е величината, която реално е измерима. Мощността се пресмята след това по формула, която отчита и оборотите на двигателя. Много от пишещите тук не са наясно, че мощността е производна величина и показва работата на двигателя за единица време. Силата, която задвижва колата е въртящият момент.