Американското сп. The National Interest публикува класация на най-лошите изтребители в историята на бойната авиация. Позорният списък е съставен от военни журналисти и експерти, които наричат избраните машини "летящи гробове" и "по-опасни за пилотите, отколкото за врага". В антикласацията са включени само самолети, участвали в реални бойни действия, а не проекти, които са прекратени след неуспешни изпитания.
Първо място печели двуплощникът Royal B.E.2 от Първата световна война. Този самолет се произвежда между 1912 и 1918 г. и олицетворява "всички недостатъци, от които може да страда един изтребител": лоша видимост, ненадеждност, ниска скорост и сложно управление. От The National Interest все пак уточняват, че Royal B.E.2 е един от първите европейски бойни самолети.
От американските изтребители в антикласацията попадат Brewster F2А Buffalo от Втората световна война и самолетите от серията Century, произвеждана през 50-те години на миналия век. Buffalo търпи критики заради прекалено високото си тегло и отчайващата маневреност, от които се възползват японските пилоти в боевете в Югоизточна Азия.
Според експертите серията Century (F-101 (807), F-102 (1000), F-104 (2578), F-105 (833)) е "низ от неудачни експерименти и безплодни опити да се обединят в един самолет качествата на бомбардировач и изтребител.
Място в антикласацията намират и съветски самолети. МиГ-23 попада сред "летящите гробове" заради катастрофалната си надеждност и постоянната необходимост от ремонти. Особено проблемни са двигателите, заради които според The National Interest моделът неслучайно е изведен от експлоатация по-рано от предшественика си МиГ-21.
Изтребителят ЛаГГ-3 на конструкторското бюро "Лавочкин-Горбунов-Гудков", който се оказва толкова безпомощен пред немските и финландски Messerschmitt Bf 109, че самите руснаци го кръщават "Лакированный Гарантированный Гроб", завършва "селекцията".