Мартин Дражик, продуктов мениджър на Nokian Tyres дава някои познати, но много полезни съвети при смяната на летните гуми със зимни.
• Направете тест с монета: Поставете монета от два лева в жлеба на протектора. Ако сребърният външен ръб остава видим над блока на протектора, е нужно да замените гумите. Сребърната част на монетата е 4 милиметра широка. Минималната дълбочина на протектора по закон в България също е 4 мм.
• Уверете се, че разполагате с гаечен ключ, компресор или помпа, манометър и добър крик.
• Проверете упътването на колата за правилните точки за повдигане и препоръчителните нива на налягане. Зимните гуми е нужно да бъдат напомпани с до 0.2 bar над нивото за летните гуми.
• При смяна на гумите имате нужда от стабилна повърхност, която да бъде твърда и равна.
• Ако автомобилът ви има алуминиеви джанти, натегнете отново гайките след като шофирате 100-200 километра.
• На всеки 6000 до 8000 километра, е препоръчително да разменяте местата на гумите, между водещите и свободно движещите се колела. Затова е нужно да отбелязвате разположението на гумите при поставяне за съхранение.