Какво не трябва да правим при привеждането в движение на двигателя с вътрешно горене през зимата е въпрос, който си задават много от нас и не всички знаят отговора. Сега ще ви разкажем за най-често допусканите грешки при паленето на колата през студените дни от годината.
Много от водачите на моторни превозни средства нямат навика да изчакват няколко секунди при включване на режим ON и направо преминават към втората фаза за задействане на стартера. А това трябва да се прави и то не само при дизеловите автомобили, при които през това време се подгряват свещите. След като завъртите ключа на първото положение (ако колата ви не е с бутон за палене), то изчакайте 2-3 секунди докато лампите на арматурното табло не изгаснат. Така ще дадете възможност на горивната помпа да подкачи гориво.
Друга често допускана грешка е свързана с водачите на автомобили с механична скоростна кутия. Много от шофьорите завъртат ключа, без да са натиснали съединителя. Натискането на левия педал е силно препоръчително, защото по този начин облекчавате двигателя отделяйки скоростната кутия от него. В противен случай натоварването на стартера е много по-голямо, защото му се налага да върти, освен коляновия вал и валовете и зъбните колела в трансмисията, а там маслото, особено през зимата е доста гъсто.
Не въртете стартера прекалено дълго. Ако колата не може да запали, потърсете причината. Стартерът не трябва да върти повече от десет секунди, като опитите трябва да се ограничат до 4-5 пъти. Иначе заливате излишно свещите с гориво и те могат да откажат да дават искра.
След като приведете двигателя в действие не е нужно колата да работи много време на едно място. Дори и при много студено време на мотора му трябват две минути да поработи на празен ход и след това можете спокойно да потегляте. Пожелаваме ви лек и безавариен път по време на новогодишните празници.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Meganoob BG
Коментиран от #8, #55, #58, #59, #70, #71
09:06 28.12.2018
2 мадеИнЧина
09:11 28.12.2018
3 Скаут
Коментиран от #79
09:12 28.12.2018
4 Дам
09:16 28.12.2018
5 Японеца
Коментиран от #6, #60, #84
09:18 28.12.2018
6 Хахото
До коментар #5 от "Японеца":
А пък ти се научи да пишеш.09:28 28.12.2018
7 САП
Коментиран от #13, #17
09:38 28.12.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Коко55
Коментиран от #27, #96
09:51 28.12.2018
10 Onq s konq
Коментиран от #18
09:52 28.12.2018
11 Знайко
По темата: част от нещата са написанио горе долу вярно има неточности, които ще опиша отдолу:
1во: При завуртане на ключа от нулево положение до светване на контролните лампи на таблото бензиновата помпа ако е в изправно състояние при получаване на захранване в рамките на около секунда вдига налягане необходимо да запали автомобила. Не е нужно да се чака ЗА Дизела е ЯСНО. Тук особено вазно е след запалване да се изчкат 10-20 секунди и тогава да потеглим. А не палим и веднага тъгваме с мръсна газ. Зелателно е в студено време авотмобила да не се форсира на повече от 2000 оборота докато загрее.
2ро: Относно съединителя при палене е хубвао автомобила да се запали на нулева с натисната само спирачката ако е необходимо за авотматици на положение N.
Това е достатъчно и изпитано с години и работи.
Коментиран от #35
09:54 28.12.2018
12 Гостенин
Коментиран от #25
09:58 28.12.2018
13 незнайко
До коментар #7 от "САП":
Стана ми интересно като прочетох Вашия пост. Ако не е тайна каква кола карате ?Коментиран от #31
09:58 28.12.2018
14 госхо
С новата 2010 гледай как за 1 минута е загряла като хората и вече и климатика е затоплен.
Коментиран от #37
10:02 28.12.2018
15 OБ4
До коментар #8 от "майстора":
И аз имах преди много години опел астра 92г.с лавато агу зимата заливах изпарителя с гореща вода и палеше от раз.Беше ми писнало да сменям бензинови помпи и я карах само на газКоментиран от #22
10:03 28.12.2018
16 Питане
Коментиран от #20
10:14 28.12.2018
17 hmhmhm
До коментар #7 от "САП":
Интересно моят производител така е направил че ако не натисна съединителя колата не пали. Я си провери производителя отново. Имай предвид че на борд компютъра пише прес клънч то старт ендиин.Коментиран от #32
10:15 28.12.2018
18 Ицо Циганина
До коментар #10 от "Onq s konq":
Боже прости му, той не е виновен, че е толкова прост.Коментиран от #19
10:18 28.12.2018
19 onq s konq
До коментар #18 от "Ицо Циганина":
Що па да съм прос?Тва е истина - ела да мидиш къ рипа коня кога го шибнем изотзаде !10:45 28.12.2018
20 арогантен
До коментар #16 от "Питане":
Колега палиш си на P. Загряваш си две минути и ако е зима си потегляш лекичко , без много да я натискаш. След 4-5 минути маслото в кутията вече се е раздвижило по каналите и може спокойно да си караш , както си искаш.В началото при студен автоматик е възможно да ти почустваш малко по грубо превключване , при спиране. Това се получава, защото кутията сваля предавките от втора на първа, а маслото е все още студено. След 4-5 минути би трябвало да се оправи.Коментиран от #21
10:57 28.12.2018
21 арогантен
До коментар #20 от "арогантен":
Извинявай че започнах да пиша глупости.В началото при студен автоматик е възможно да почустваш малко по грубо превключване при спиране.
11:00 28.12.2018
22 майстора
До коментар #15 от "OБ4":
Не ти трябва топла вода даже .. въпроса е като запали да не я изтървеш да загасне ... Тогава се получава това обледеняване на изпарителя дето после да трябва да се топли ...според теб какво нецензурно написъх в предния коментар че да бъде изтрит или администратурата ми се заяжда вече ?11:06 28.12.2018
23 арогантен
Имам бърз подгрев на свещите, но при минусови температури подгрявам поне три пъти. След това въртя и паля. Изчаквам две три минути и потеглям. Колата е автомат, затова първите три четири минути не я карам много бързо. След това всичко е нормално. За да върти и пали по лесно използвам масло Мobill 5W30. Решил съм при следващата смяна да ползвам масло 0W30. Така с по - тънко масло ще върти и пали по- лесно. Това обаче е само за двигатели, които не са износени.
Коментиран от #76, #97
11:08 28.12.2018
24 Бай Иван
Коментиран от #40
11:16 28.12.2018
25 Dremev
До коментар #12 от "Гостенин":
Че то и на бащата Лада-та от '86г. е с бутон!Всичко е до модел, марка, година, инструкций на производител...
11:17 28.12.2018
26 Радо
Коментиран от #74, #85
11:26 28.12.2018
27 Гост
До коментар #9 от "Коко55":
Много коли имат фарове с функция "посрещни ме" / "изпрати ме до вкъщи". Не знам дали това помога, но съм активирал тази функция и 30 секунди при отключване фаровете, стоповете, и лампите на рег. номер светят. Освен, че изглежда ефектно, в гадната зима като се стъмни в 5 осветява всичко около колата. Ако помага и при запалването значи идеално.11:58 28.12.2018
28 LDS4
12:19 28.12.2018
29 LDS4
12:26 28.12.2018
30 бмв
Коментиран от #68
12:27 28.12.2018
31 САП
До коментар #13 от "незнайко":
Стара е VW Sharan с двигател 2.0 ADY пълен инжекцион12:59 28.12.2018
32 САП
До коментар #17 от "hmhmhm":
Много често защити, които описваш са на базата на законодателство на конкретна държава за, която е предназначена колата. Но целта е при тях да се предвиди, човешкия идиотизъм. В случая с педала на съединителя е да не потеглиш докато палиш колата. Както на колите с автоматците да си на неутрална или да си натиснал педала на спирачката и тогава да палиш. Има коли, които искат да си седнал на седалката(датчик за тежест на седалката дете не може да го задейства и не може да запали) и да сложиш колана и тогава да палиш. А в инструкцията на моята пише точно това да не пипаш нищо и да не натискаш педалите докато палиш, само даваш на контакт за 3-4 секунди и палиш. В 99% от случаите пали от първия път. Компютрите са настроени да отчитат нужните промените от тези действия за да запалят двигателя.13:16 28.12.2018
33 onq s konq
Коментиран от #46
13:34 28.12.2018
34 бензино наполони
Коментиран от #38, #78
13:50 28.12.2018
35 Автомат
До коментар #11 от "Знайко":
Че каква е разликата между неутрална и Р? В ръководството пише да се пали само на Р.Коментиран от #80
13:53 28.12.2018
36 хди
Коментиран от #57, #82
14:01 28.12.2018
37 Язе
До коментар #14 от "госхо":
Как затопляш климатика,че ми стана интересно?14:19 28.12.2018
38 Пробвал
До коментар #34 от "бензино наполони":
Аз имам КИА спортидж и без натиснат съединител не пали. Ако ръчната спирачка е бутон също мисля че не пали без да се освободи. За автомата на Д и Р със сигурност не пали, не съм пробвал Н но почти съм сигурен че няма да запали тоест трябва да е П.14:28 28.12.2018
39 Dobi
14:29 28.12.2018
40 _6$_4&-_#35&&
До коментар #24 от "Бай Иван":
И ако запалиш цигара да не се взривил.14:32 28.12.2018
41 Умен писател
Коментиран от #42, #86
14:33 28.12.2018
42 Тъпи въпроси
До коментар #41 от "Умен писател":
Статията не е за тебе, стига се правете на тъпи. В такъв случай компютърът прави точно това което са написали в статията включително и гасене на дневните светлини.14:43 28.12.2018
43 vasik atanasova
ТОВА Е ПОЛЕЗНО ДА СЕ ЗНАЕ
ДРУГО КОЕТО МЕ ВЪЛНУВА И Е ИНТЕРЕСНО
ДА ГО НАПИШЕШ Е
ДАЛИ КОЛАТА ХАРЧИ ПО МАЛКО ГОРИВО КОГАТО ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ ИЗКЛЮЧИМ ОТ СКОРОСТ С ЦЕЛ ДА НЕ СЕ ТОВАРИ ДВИГАТЕЛЯ
ИЛИ Е ПО ДОБРЕ ПОСТОЯННО ДА СМЕ НА СКОРОСТ
ГОВОРЯ ЗА РЪЧНИ СКОРОСТИ ЕСТЕСТВЕНО
Коментиран от #44
15:23 28.12.2018
44 Различно
До коментар #43 от "vasik atanasova":
Различно е но в 90% от случайте що се отнася до икономия по добре е на скорост.Коментиран от #75
15:31 28.12.2018
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Опел!
До коментар #33 от "onq s konq":
Как точно се прецаква аксиалния лагер при положение че въртиш мотора на стартер с максимум 450 оборота за 3-4 до 10 секунди? Че на светофара като включваш на скорост при обороти 850- 900 какво ли става???Коментиран от #47, #90
16:27 28.12.2018
47 onq s konq
До коментар #46 от "Опел!":
Не знам!Това прочетох,това цитирам.Ако не ми беше направило впечатление,нямаше да го запомня.Направи справка със специалисти,ако те вълнува естествено-аз винаги съм палил през зимата с натиснат съединител:)16:43 28.12.2018
48 LDS4
17:00 28.12.2018
49 Skoda
17:25 28.12.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Джордж
17:52 28.12.2018
52 Джордж
17:55 28.12.2018
53 гост
Коментиран от #66
18:07 28.12.2018
54 Николай
18:42 28.12.2018
55 Смях
До коментар #1 от "Meganoob BG":
С. Такъв турски изпарител който споменаеаш минах 50000км без никакви проблеми!18:43 28.12.2018
56 Николай
До коментар #45 от "Динго":
Ако е свободно от скорост не е проблем. Но е факт има автомобили които са конструирани така, че ако не си натиснал съединителя изобщо не завъртат стартера.18:46 28.12.2018
57 Бай Шиле
До коментар #36 от "хди":
А БЕ НА ТЕБ И ЗА ЛУНАТА ДА ТИ ПИШАТ ,ТИ ВСЕ ЗА РУСИЯ СЕ СЕЩАШ ДА ПЛЮЕШ.ЗАЩО БЕ МИЛИЧЪК?18:46 28.12.2018
58 Моя
До коментар #1 от "Meganoob BG":
Моя изпарител е български,сменил 2 коли и е на 100 000 км19:18 28.12.2018
59 хитеp
До коментар #1 от "Meganoob BG":
По написаното от теб съдя а и съм напълно сигурен че си собственик на ОПЕЛ КАДЕТ ЕКС-ТАКСИ от 90-тте години юбилеен милионник по километраж които го глезиш като новородено бебе и си въобразяваш че ще те надживее!19:39 28.12.2018
60 Онзи
До коментар #5 от "Японеца":
Има автомобили произведени '94година с OBD2.Коментиран от #83
19:40 28.12.2018
61 умно
19:58 28.12.2018
62 Даммм
Коментиран от #88
20:00 28.12.2018
63 пандора
20:02 28.12.2018
64 lll
20:18 28.12.2018
65 бай х
Коментиран от #67, #69
20:37 28.12.2018
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 ХХХ
До коментар #65 от "бай х":
Бай хой т.е. коньо ти още 23г.си кола на газ ли я караш?21:22 28.12.2018
68 АLFA Q 4
До коментар #30 от "бмв":
СТАРИТЕ ПАЛЯТ СТО ПЪТИ ПО ЛЕСНО21:55 28.12.2018
69 АLFA Q 4
До коментар #65 от "бай х":
ЗНАЕШ ЛИ ПРАВ СИ ЗА ДИЗЕЛА.. АЗ СЪЩО НЕ ИСКАХ ДА Е ДИЗЕЛ. МАКАР И ДА Е С НЕУБИВАЕМ ДВИГАТЕЛ И НАИСТИНА НЕХАРЧИ НИЩОИСКАХ ЗАДВИЖВАНЕТО НА ТАЗИ АЛФА
А НАИСТИНА СЕ ДРАЗНЯ ЧЕ Е ДИЗЕЛ
НОООО НЯМА С БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ
А НАИСТИНА ДИЗЕЛА Е ДРЪВНИК ОТРОВЕН...
22:01 28.12.2018
70 да бе
До коментар #1 от "Meganoob BG":
Старото ми прогнило фордче беше с турски изпарител и изобщо не можеше да работи на бензин. Много хора с нови автомобили биха му завидели, ако можеха да видят как на -25 градуса тази 30 годишна развалина си палеше от раз на газ, че и вървеше след това без такива глезотии да седи и да загрява. Купих го, за да се науча да карам кола. Взех го за 800лв. и го продадох за 350лв., като за 5 години дори едно масло не му смених.22:05 28.12.2018
71 Антонн
До коментар #1 от "Meganoob BG":
Това не е проблем защото няма никакво значение какъв е изпаритела.Важното е да са читави мембраните,и запалителната система на колата.
Ако ще да е на 50г.колата ти гарантирам че ще я запаля и при -30 директно на газ без проблем.Няма нужда и с топла вода да се полива изпаритела.По голям проблем е на новите кошове пълни с електроника,особено дизелчетата.
Тъкмо си дал парички за нов акумулатор,подгревни свещи,защо не и реле + добавка за нафтата.И в голям студ не палиии,ако запали се радваш.След 5мин.потегляш след 15-20км каране парното лекооо затопля съндъка.И тъкмо радоста е пълна и нафтата замръзнеее.
Не знам колко пътуваш няма зима няма лято,по магистралите репатраците гледам все хубави и нови коли возят.
Коментиран от #94
22:28 28.12.2018
72 Ай стига ве
22:31 28.12.2018
73 серйожа
22:47 28.12.2018
74 Хайл
До коментар #26 от "Радо":
Къде живееш-нося домашни луканки 😉23:36 28.12.2018
75 vasik atanasova
До коментар #44 от "Различно":
АЗ СЪЩО МИСЛЯ ЧЕ Е РАЗЛИЧНООТ ТОВА ДАЛИ КОЛАТА ТИ Е ОТ ПО НОВИТЕ ИЛИ Е ОТ ПО СТАРИТЕ
МОДЕЛИ
МИСЛЯ ЧЕ ПРИ ПО СТАРИТЕ МОДЕЛИ Е ДОБРЕ НА СКОРОСТ
00:18 29.12.2018
76 Ухгннлшщ
До коментар #23 от "арогантен":
Абе хора този които го писал това нещо е имал предвид руускии автомобили онези от войната първо на повечето автомобили след 90те скоростната кутия е с хидравлично масло то не се сгъстява00:29 29.12.2018
77 Va60
00:43 29.12.2018
78 кольо
До коментар #34 от "бензино наполони":
в почти всички коли правени за америка. дори и в селика с ръчни скорости американка, ми се е случвало00:48 29.12.2018
79 Крали Марко
До коментар #3 от "Скаут":
Привеждам- докарвам до някакво състояние нещо."Привьеждам"- на сьелскомайнишки превеждам
Привеждам и се че си грамотен!?
Коментиран от #87
01:50 29.12.2018
80 Крали Марко
До коментар #35 от "Автомат":
Р - паркинг т.е. колата е на "ръчна" спирачка и може да запалиш.N- неутрална т.е. нулева или пали с натиснат педал на спирачката или не пали и трябва тоягата/бутона/ да се сложи на Р
02:14 29.12.2018
81 238
04:14 29.12.2018
82 Стрелата
До коментар #36 от "хди":
Еми чакай краварската до тогава купи си конь.09:01 29.12.2018
83 Гад
До коментар #60 от "Онзи":
И коя е тази кола произведена 1994 с OBD-II? През 1994 в Калифорния вземат решение от 1996 всички коли продавани в щата да са с OBD-II09:17 29.12.2018
84 илон
До коментар #5 от "Японеца":
Ти бягай! И тези с газовите уредби сме хора. Даже пазим околната среда повече. И най-важното - пазим портфейла и хляба си! Това е достойно!09:33 29.12.2018
85 оазя
До коментар #26 от "Радо":
Много си ценен за икномиката и бвп-то на България09:34 29.12.2018
86 Бинго
До коментар #41 от "Умен писател":
Ти, приятелче, не трябва да въртиш нищо. Ти трябва да извикаш репатрак да ти закара аудито в сервиза, че дойде време за месечния ремонт за няколко бона.09:36 29.12.2018
87 Скаут
До коментар #79 от "Крали Марко":
Привеждам в : състояние на дебилност; в действие; в покой... Превеждам на Български език.09:53 29.12.2018
88 Азии
До коментар #62 от "Даммм":
"Има много клипчета в Ютуб на руски където обясняват че колата зимата трябва да загрява над пет минути Защото на студено металите и маслото губят своите свойства и работят перфектно единствено и само когато са загряти над 20 градуса, особено за Тези с автоматици"Те руснаците каквото кажат е вярно. Така беше преди така е и сега. Мдааа. "Металите губят свойствата си.????????? Как и кои свойства губят? Превръщат се в дърво? Стават течни?? Какво се променя??? Маслото губи свойствата си???? Кое масло??? Диона М10Д??? За него съм съгласен.всичко друго ала-бала.
Коментиран от #89, #92
11:01 29.12.2018
89 САП
До коментар #88 от "Азии":
В зимата Русия е друга бира. Ти не се бъркай там. При тях има ежедневни минусови температури, които ние смятаме за температурни рекорди. И маслата, металите, гумите, пластмасите и др. материали си променят характеристиките. Металите стават крехки, гумите и пластмасите чупливи, маслото заприличва на петмез. За да разбереш за какво става въпрос пъхни една бутилка масло във фризер за дълбоко замразяване -40 градуса(домашните са до -20 градуса) по целзии и се опитай да го изсипеш може и да не успееш15:41 29.12.2018
90 niki
До коментар #46 от "Опел!":
Еми прецаква се защото е сух. И му трябват години, но се прецаква жестоко. И тогава се надявай лагера да е на пластини, а не комбиниран аксиално-радиален.На празен ход всички лагери работят на маслен клин, тогава можеш да си натискаш докато те заболи кракът.
18:53 29.12.2018
91 ТОЧКАТА
19:49 29.12.2018
92 Хайл
До коментар #88 от "Азии":
Явно не си запознат с металите...има толкова много и различни метали в един двигател че си нямаш представа...но не мисля да ти обяснявам защо чугунения блок е по издържлив от алуминиевия или защо картера на мотора и главата които са алуминиеви нямат нищо общо като свойства на метала...алуминия за теб не знам дали е метал изобщоКоментиран от #93
20:50 29.12.2018
93 Чугунена глава
До коментар #92 от "Хайл":
Чугунена ти е главата, вече не само буталата но и блоковете се правят от алуминиеви сплави и причините са очевадни много по лек и по добра топлопроводимост но е по-скъп.22:39 29.12.2018
94 Ааа
До коментар #71 от "Антонн":
Не си карал дизел. 6 г. пали както лятото така и зимата ,гараж нямам .10:21 30.12.2018
95 Именно
11:26 04.01.2019
96 Донко
До коментар #9 от "Коко55":
Евалата Коко😀15:15 06.01.2019
97 Мечо
До коментар #23 от "арогантен":
Какво ти е мнението за Кастрол 5w30 edge10:55 08.12.2019