Отидете към основна версия

2 643 3

Facebook даде достъп до личните съобщения на потребителите в Netflix и Spotify

  • facebook-
  • netflix-
  • spotify-
  • лични данни

Учудващ е фактът, че Facebook "потвърди" доклада и добави, че "има повече работа за възстановяване на доверието на потребителите".

Излезе нов доклад, който разкрива някои тревожни подробности относно практиките за обмен на данни във Facebook. Социалният медиен гигант съобщи, че е предоставил достъп до своите потребителски данни на "повече от 150 компании", включително Apple, Microsoft, Amazon, Spotify и Netflix. Докладът посочва, че тези компании включват технологични гиганти, производители на автомобили, както и медийни организации. Това означава, че всички тези фирми имат достъп до "стотици милиони" потребители на Facebook всеки месец. Най-старите сделки за обмен на данни започнаха от 2010 г. и продължиха до 2017 г. Някои от сделките все още бяха активни тази година.

Проблема при всички тези сделки е фактът, че нито Facebook, нито компаниите, които получават данните, изрично са поискали от потребителите разрешение. Според доклад на Ню Йорк Таймс част от примерите за споделянето на данни включват специални привилегии, дадени на някои компании. Например Facebook е дал достъп до контакти и календарни записи на своите потребители на Apple и партньорството все още съществува. Оттогава насам Apple опровергава, че има специален достъп до всякакви данни във Facebook, а данните няма да "напускат" устройството на своите потребители.

Други примери включват даване на достъп до имена и контакти на потребителите на Amazon, партньорство, което се изключва сега. Преминавайки към сделката с Microsoft, Facebook даде на Бинг достъп до "имена и друга информация за профила" на приятелите на потребителите на Facebook. В доклада се добавя, че Microsoft е изтрил данните оттогава, а Facebook твърди, че е дала достъп само до информацията, която вече е била определена като "публична" от потребителите на Facebook. Въпреки че един от най-тревожните примери тук е фактът, че Facebook даде достъп до частни съобщения на Spotify, Netflix и Royal Bank of Canada.

Споразумения за споделяне на данни
Докладът класифицира сделките в три категории, като първата е интеграция, в която Facebook направи потребителско приложение за производители на мобилни телефони като BlackBerry. Втората е известна като партньорства, включващи сделката за обмен на данни с Bing като част от минала програма, известна като "незабавна персонализация". Тази програма бе пусната през 2010 г., а Facebook по подразбиране включи всичките си потребители в програмата. Това означава, че няма опции или избор, въпреки че беше премахната през 2014 г.

Третият вид сделки е известен като "еднократни" сделки, които включват примерите на Netflix, Spotify и Royal Bank of Canada, където тези компании получиха достъп както до четените, така и до писаните съобщения. Това бе използвано, за да се даде възможност за функционалност, при която Spotify успя да се закачи към прозореца за чат на Facebook на потребителите и след това да изпрати песни на приятелите си. Учудващо е фактът, че Facebook "потвърди" доклада и добави, че "има повече работа за възстановяване на доверието на потребителите".

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини