Китайските специалисти завършиха проектирането и първият етап от стендовите изпитания на перспективен комбиниран хиперзвуков двигател. По информация на Global Times, сага започва втори етап, който е свързан с интегрирането на двигателя в летателен апарат.
След това ще бъдат проведени и летателни тестове. Подробности около изпитанията на новия двигател не се уточняват, но се знае, че те се правят от 2017 година. Летателните тестове пък ще започнат най-рано през 2025 година. Разработката на новия двигател е наричана от китайските медии TBCC (Turbine-Based Combined Cycle, комбиниран цикъл на основата на турбини) или TRRE (Turbo-aided Rocket-augmented Ram/scramjet Engine).
Според китайците този двигател може да ускорява до 10 числа на Мах. Числото на Мах (или само мах, означава се с M) е отношението на скоростта на дадено тяло към скоростта на звука в средата, в която то се движи. В TRRE под един корпус са разположени турбореактивен, ракетен и въздушно реактивен двигатели. Те имат общ въздухозаборник, а в ракетния двигател, в качеството на окислител за керосина, се използва течен кислород.