Евентуални усложнения по границите на Обединеното кралство след Брекзит могат да блокират напълно производството в завода на Rolls-Royce в Гудууд, споделя изпълнителният директор на компанията в интервю за Automotive News Europe. Според Торстен Мюлер-Йотвьос липсата дори на един компонент е в състояние да спре работата във фабриката.
Подобно на почти всеки голям съвременен производител, Rolls-Royce използва логистичната система "Just in time" ("Точно навреме"), при която на склад се държат само компоненти, необходими за работата през следващите няколко дни. Очакваните сътресения след Брекзит могат лесно да прекъснат веригата от доставки.
Rolls-Royce работи с 600 доставчици по цял свят, които произвеждат 32 000 различни части за автомобилите на компанията. Въпреки че марката се води британска, едва 8% от компонентите са местни. В резултат на това ритмичността на доставките се поддържа с 35 пресичания на Ламанша дневно.
"Може да планираш каквото си искаш, но не можеш да складираш части за седмици напред и ако веригата от доставки се скъса, производството спира", казва Мюлер-Йотвьос. "Дори да липсва един-единствен компонент, колата не може да бъде завършена".