Ще започнем с основното. С факта, че тягата на атмосферните двигатели с голям работен обем е отлична от самото начало на оборотния режим. Това осигурява добра еластичност и елиминира необходимостта от превключване на по-ниска предавка при изпреварване.
При ускорение такъв двигател също ще се опъне на модерен малък турбомотор, тъй като двигателите с турбокомпресор имат т. нар. турбо дупка. Проявява се в зоната на ниски обороти, когато при натискане на педала за газ се усеща характерно забавяне и след това се наблюдава рязък преход към работата с турбо.
Сега инженерите са се научили да изглаждат ефекта от турбо дупката, но въпреки това работата на "охлюва" зависи от много фактори. Да кажем за качеството на горивото и околната температура. Колкото по-горещо е навън, толкова по-изразен е ефектът на турбо дупка.
В допълнение ще кажем, че малките двигатели с турбо са взискателни към качеството на маслото и това на охладителната течност. Ако обемът на масления отвор е малък и охлаждащите радиатори са задръстени от мръсотия, маслото в такъв двигател ще бъде горещо през цялото време.
В резултат на това то бързо се окислява, прави неразтворима утайка и всичко това води до скъп ремонт на уреда. Да не забравяме и, че двигателите с турбокомпресор често харчат и повечко масло.
И накрая, те се характеризират с по-малък малък ресурс (150 000-200 000 км) и понякога не подлежат на ремонт. Атмосферните изкарват до 500 000 км без основен ремонт, че и много повече, но дори в случай на сериозна повреда, атмосферният двигател е ремонтопригоден.
Факт е също така, че многолитровият мотор има повече въртящ момент, предаващ се в по-широк диапазон. Това води до управление на колата с по-ниски обороти при една и съща скорост с автомобил с турбомотор, а оттам и незначителна разлика в разхода на гориво.