Консорциум от 22 университета, изследователски института и производители на компоненти за автомобилната промишленост представи на автосалона в Токио експериментален автомобил с каросерия от целулоза. Прототипът е създаден в рамките на проекта NCV (Nano Cellulose Vehicle), който цели намаляване на теглото на колите с 10% до 2020 г.
В конструкцията на NCV е използван материал, наречен целулозно нановлакно (cellulose nanofiber или CNF), композитни пластмаси и свързващи смоли. Самите нишки са получени след химическа обработка на дървесина.
CNF е пет пъти по-лек и здрав от стоманата и има нисък коефициент на топлинно разширяване. Според японците това са достатъчни условия за намаляване на масата на автомобила и вредните емисии.
Целулозното нановлакно и композитите на негова основа могат да бъдат алтернатива на детайлите от метал, обикновената пластмаса и дори стъклото. CNF може да се използва също в строителството и битовите прибори.