В хода на последните тестове от F1 експерти забелязт, че в един от завоите на пистата състезателите от Red Bull сякаш не ускоряват докрай. Става дума за десети завой на пистата "Каталуния", който е най-бавния завой на това трасе. Обикновено пилотите го преодоляват на трета предавка, със скорост под 100 км/ч. Именно там може да се чуят разлики в двигателите Honda на болидите Red Bull RB16. По звука няма съмнение, че Адриан Нюи и японските инженери изглежда са намерили някакъв нов начин да се възползват от изгорелите газове. Какво може да бъде?
Да започнем с фактите: ако всички останали пилоти спират по права линия преди десетия завой и известно време се движат с напълно освободена газ, при Макс Верстапен сякаш чифт цилиндри все още продължават да работят. Разбира се, споменът за "духащия" дифузьор на Red Bull веднага излиза на преден план. Сега обаче е невъзможно да се приложи такава схема. Първо, FIA строго регулира местоположението на изпускателната тръба, така че да повлияе минимално на дифузьора. Второ, преходът към хибридни трактове доведе до факта, че по-голямата част от енергията от продуктите на горенето се отнема от турбината.
Какво измислиха Red Bull и Honda? Както знаете, Ferrari и Renault вече са се опитали да използват ауспуха за повишаване на аеродинамичната ефективност. Основният инструмент, с който си служат, са двете "звукови" тръби с малък диаметър, въведени с правилата през 2016 година. Поставяйки ги по-специален начин, наистина е възможно да се увеличи свързаността на дифузьора със задното крило, особено при ниска скорост.
Очевидно обаче Red Bull и Honda правят друго. Компресорът изпомпва повече въздух в цилиндрите, буталото го компресира, след което го пренасочва към изпускателния канал, където потокът върти турбината, и компресора. Въздухът се консумира активно, попадайки в изпускателната тръба с голяма енергия. И всичко това се случва без разход на гориво! Самият ускорител е напълно затворен и не са необходими допълнителни трикове от страна на пилота. След първоначалното активиране от MGU-H „системата за ускоряване на въздуха“ започва да работи сама, добавяйки аеродинамична ефективност на болида.
И поради това моторът Honda издава различен звук от този на съперниците. Разбира се, в действителност всичко е много по-сложно, отколкото в нашето описание. Необходимо е точно да се изчисли т.нар. картографията на електромотора, така че мощността да не страда, и да се вземат предвид много различни фактори. Но този пример ясно показва какво могат да постигнат екип от отбор и моторни специалисти с общи усилия, ако между тях възникнат правилните взаимоотношения.