Съвсем наскоро Apple изиска от разработчиците на приложения да посочат настройките на политиката за поверителност със съобщение за данните, изисквани от клиентите за контрол на тяхната дейност. Използвайки тази информация, предоставена в App Store и Mac App Store, анализаторите на pCloud съставиха списък с програми и ги подредиха по ред в зависимост от процента на събраните поверителни данни, които лесно могат да попаднат в ръцете на трети страни.
Начело на антирейтинга на най-любопитните програми е приложението Instagram, което събира 79% от личните данни на потребителите. Facebook, пък „се нуждае“ само от 57% от информацията за клиентите. Linkedin се нарежда на трето място сред „крадците на данни“ с 50%. Uber Eats, Trainline, YouTube, YouTube Music, Deliveroo, Duolingo и eBay са сред останалите най-активни приложения, търсещи лични данни на клиентите.