Германската компания за дизайн на мотоциклети Hookie смята, че новият луноход може да действа и с половината колела, което със сигурност спестява много тегло в сравнение със стандартен луноход.
Базираните в Дрезден дизайнери построиха първия прототип Tardigrade, име, което според тях черпи вдъхновение от оцеляването на микроорганизмите.
В допълнение към намаляването на теглото, електрическият мотоциклет, съобразен с пространството, ще намали значително изискванията за размер на всеки лунен апарат, който го пренася до повърхността на Луната.
Tardigrade използва лазерно изрязани алуминиеви елементи за рамката, които са с покритие от кевлар, предоставено от Dupont, за да предпази конструкцията от радиация извън земната атмосфера.
Задвижването е предоставено от CAKE, шведски производител на електрически мотоциклети. Компанията използва 10 kW двигатели в повечето си електрически мотоциклети . Ако приемем, че е използван същият задвижващ механизъм, това би било огромно подобрение на мощността в сравнение с четирите 190 W двигателя на оригиналния луноход.
Докато задвижването е направено сравнително лесно, големите балонни гуми без въздух изискват повече креативност при проектирането. Те са отпечатани 3D принтер, използвайки 12 полиуретанови модула на протектора, закрепени върху джантите на мотора. Безвъздушните гуми са проектирани така, че да се ремонтират лесно, ако се повредят на лунната повърхност и се нуждаят от смяна.
Идеята за електрически лунен мотоциклет може да звучи странно, но НАСА всъщност експериментира с идеята през 60-те години на миналия век.