Преди няколко години Volkswagen представи 1.2-литровия си TDI. Този агрегат с мощност 75 к.с. се монтира основно на Polo и се радва на сериозен успех. FIAT е другата марка, която обръща внимание на малките дизелови мотори. Италианците пък залагат много на своя 1.3-литров дизелов агрегат. В това отношение японците от Honda до скоро бяха доста скептични, като бяха заявили, че няма да разработват дизелови мотори с малък работен обем. Сега обаче явно са преосмислили политиката си, което се дължи най-вече на успеха на новия им 1.6-литров дизелов двигател i-DTEC, който се интегрира в новото поколение на Civic.
В интервю за портала SmartInvestor японците недвусмислено казват, че в заводите на Honda тече усилена разработка на дизели с малък обем. По-конкретно става дума за мотори с обем от 1 литър и 1.2 литра. Те ще бъдат предназначени за субкомпактните модели на компанията от рода на Jazz/Fit. В момента малолитражките на Honda се продават най-вече с 1.4-литровия VTEC мотор на компанията, но според инженерите новите малки дизели ще обърнат нещата в полза на нафтовите предложения, защото ще са значително по-икономични, като в същото време ще предлагат аналогична динамика.