Отидете към основна версия

7 682 6

Как да отворим магазин за авточасти?

  • магазин-
  • авточасти

Базови насоки за по-доходоносен бизнес

Снимки: Shutterstock

Добре известен факт е, че конкуренцията в този бизнес у нас е доста голяма, като тук говорим, както за употребявани стоки, така и за нови. За да има толкова много подобни магазини обаче, това означава, че този бизнес е доходоносен и ако сте решили и вие да се впуснете в тази сфера, сега ви предоставяме няколко базови съвета за това как да отворите магазин за авточасти.

Първото което е от особена важност е местоположението. трябва да огледате добре предлаганите помещения и да изберете такова на място, където наоколо няма такива магазини. Другият вариант е точно противоположен - да се "настаните" на улица, където тези шоуруми изобилстват.

Другото, което трябва да проучите е какви резервни части се търсят, но са дефицит по останалите места. Така ще профилирате стоките, които ще продавате. За целта трябва да съберете информация за доставчици на едро и на какви цени предлагат въпросните стоки. Можете да търсите авточасти и от онлайн платформи от типа на bazar.bg, например.

Добре е помещението да е в близост до големи автомобилни сервизи, да има място пред него за паркиране на клиентските коли, както и да има складово помещение, където да съхранявате частите. Рекламата на самия магазин също е задължителна.

Естествено, за целта трябва да имате фирма ЕООД или ООД. Това, какъв вид авточасти ще продавате, зависи от доставчиците, на които сте се спрели. По-добре е да се профилирате върху някоя масова марка автомобили или пък на няколко (например японски, френски и т.н.). Много по-трудно ще ви е ако магазинът е мултибрандов.

Много по-важно е да имате голямо складово помещение, а не голям шоурум. Този вид стока, резервните части, не са подходящи за излагане по витрини и стелажи, така че помещението може и да е с площ от 30 - 40 квадратни метра, които са достатъчни за най-популярните резервни части и за клиентите.

Оборудването, което ви е нужно не представлява нещо специално. Трябват ви стелажи, и най-важното компютър с нужните програми за търсене на резервни части. Служителите и най-вече продавач-консултантът трябва да е техническо грамотно лице и да е запознато със спецификата на предлаганите от вас авточасти.

Ако организирате добре този бизнес за авточасти, то според различни изследвания, първоначалните финанси или инвестициите ще ви се възвърнат за период от година, година и половина. но всичко зависи от асортимента и цените.

Иначе, трябва да знаете, че автомобилите винаги ще са търсени, както разбира се и частите за тях. При отварянето на магазин трябва да сте гъвкави и да предлагате на пазара, това, което се търси. Не е лошо да имате и лекотоварна кола с шофьор, който да разкарва поръчваните при вас авточасти директно до сервизите.

Що се отнася до последната препоръка, трябва задължително да предвидите отстъпка за сервизи - те са ваши основни клиенти и ако не им предоставите отстъпка, то трудно ще ги привлечете. Другото, което е важно да не давате въпросната отстъпка на единични клиенти, които посещават магазина.

Ако имате място в помещението на вашия магазин, можете да разширите асортимента с различни аксесоари, автомобилна химия и т.н. Повечето такива стоки се дават от официалните вносители на консигнация, така, че не изискват финансиране от ваша страна. Същото важи и за авточастите. Търсете такива, които можете да върнете и най-добре - да ги платите на официалния вносител, след като сте ги продали.

Свързвайте се предимно с официални вносители, защото така ще постигнете най-ниската възможна цена. А по темата на какви цени ще продавате вие, то трябва да направите обстойно проучване на пазара. Съветът ни е да разчитате основно на по-голям оборот с по-малко печалба за основните и най-масови авточасти. Други, които са по-дефицитни и по-екзотични, могат да са с завишена цена.

И не на последно място стои препоръката за помещението. Дори и да имате пари не го купувайте. Мястото може да изглежда перфектно, но всъщност да не се окаже такова за вашия бизнес. Добре е да сте гъвкави - наемайте помещенията.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 12 гласа.

Свързани новини