Общите загуби на световните автомобилни марки, които напуснаха руския пазар или преустановиха дейността си в Русия, възлизат на около 38.5 милиарда долара. Това заключение направи списание Avto.ru въз основа на публични съобщения за въпросните загуби. Крайният резултат отчита загубите както на производителите на автомобили, така и на други марки, свързани с автомобилната индустрия като компаниите за горива и гуми.
Първата голяма вълна от съобщения за загуби на компании дойде в края на лятото. Най-големи загуби обяви British Petroleum, която не само имаше мрежа от бензиностанции в Русия, но и участваше в големи нефтени и газови проекти. Според източници BP е загубила около 24.4 млрд. долара. Техните колеги от Shell оцениха загубите си на до 5 милиарда долара. Shell обаче ще компенсира част от тази сума, защото продаде своите бензиностанции на Лукойл: сделката беше завършена в края на пролетта, но сумата не беше разкрита.
Първият автомобилен производител, който официално напусна руския пазар през 2022 г., Renault загуби 2.3 милиарда евро - френската компания прехвърли активите си, включително завода в Москва, на руските власти срещу символичната сума от 1 рубла. Освен това сериозни загуби от спирането на дейностите си в Русия обявиха Mercedes-Benz и Michelin .
През есента загуби отчетоха Toyota и Nissan. В случая с Toyota, до 660 милиона долара загуби са причинени от спирането на руския завод: в продължение на няколко месеца концернът трябваше да поддържа предприятието и да плаща данъци, без да получава приходи. Nissan, който напусна руския пазар по същия сценарий на Renault, отчете загуби от над 680 милиона долара.
Други 550 милиона евро може да бъдат загубени от Traton Group, която включва марките камиони MAN и Scania. Компанията ще прехвърли активите си на нови собственици в началото на следващата година.
В края на октомври Mercedes-Benz обяви продажбата на руската собственост на дилърската мрежа Avtodom. Подробностите за сделката не бяха разкрити, но според експерти, ако в този случай е използван сценарият Renault / Nissan, тогава германската компания може да загуби до 2 милиарда евро.
В края на октомври компанията за гуми Nokian Tyres обяви намерението си да се раздели с руския завод . Продажната стойност на активите и в този случай не е официално обявена, но тя ще бъде приблизително 400 милиона евро. Самата компания все още не е разкрила размера на загубите си. Volkswagen Group също планира да продаде завода за сглобяване на автомобили в Калуга, като и там се очакат сериозни загуби.