Nissan, в сътрудничество с JVCKenwood Corp. и 4R Energy Corp., са разработили преносими батерии, които използват рециклирани модули от стари електрически автомобили – Leaf. В опит да предложи втори живот на използвани високоволтови батерии за електрически превозни средства, компанията ще продава тези устройства в Китай.
32-килограмовата преносима батерия включва два модула от първо поколение Leaf и се продава за 1170 долара (170 500 йени) в Япония, но подробности за капацитета не са публикувани. Плановете за продажба на източника на енергия в чужбина също не са известни. На пръв поглед устройството има два изхода с висока мощност, два USB-A и два USB-C изхода и 12V гнездо.
Батерийният модул от първото поколение на Nissan Leaf е с капацитет 64 амперчаса (Ah), което означава, че теоретично конфигурацията от два модула може да доведе до общ капацитет от 128 Ah. Това е 28 160 ватчаса (или 28,1 киловатчаса) при номинално напрежение 220 V или 14 080 Wh (14 kWh) при напрежение 110 V. С други думи, уред, който консумира 1 kW енергия при 110 V, ще изчерпи акумулатора за 14 часа.