5 Септември, 2023 18:33 2 207 12

Nissan ще продава преносими батерии направени от стари електромобили

  • nissan-
  • leaf-
  • модул-
  • батерии

За целта са използвани части от Leaf

Nissan ще продава преносими батерии направени от стари електромобили - 1

Nissan, в сътрудничество с JVCKenwood Corp. и 4R Energy Corp., са разработили преносими батерии, които използват рециклирани модули от стари електрически автомобили – Leaf. В опит да предложи втори живот на използвани високоволтови батерии за електрически превозни средства, компанията ще продава тези устройства в Китай.

32-килограмовата преносима батерия включва два модула от първо поколение Leaf и се продава за 1170 долара (170 500 йени) в Япония, но подробности за капацитета не са публикувани. Плановете за продажба на източника на енергия в чужбина също не са известни. На пръв поглед устройството има два изхода с висока мощност, два USB-A и два USB-C изхода и 12V гнездо.

Батерийният модул от първото поколение на Nissan Leaf е с капацитет 64 амперчаса (Ah), което означава, че теоретично конфигурацията от два модула може да доведе до общ капацитет от 128 Ah. Това е 28 160 ватчаса (или 28,1 киловатчаса) при номинално напрежение 220 V или 14 080 Wh (14 kWh) при напрежение 110 V. С други думи, уред, който консумира 1 kW енергия при 110 V, ще изчерпи акумулатора за 14 часа.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не точно

    6 10 Отговор
    Нали е износена тази батерия? Значи вече капацитетът не е такъв, а почти наполовина. Китайците са го измислили още преди да започнат да правят батериите, че могат да се използват до 10 години след първите 5-6 в електромобила.

    Коментиран от #3, #4

  • 2 нашия

    13 1 Отговор
    усетиха се ...или по-скоро успяха да реагират /големите компании са "трудно подвижни"/....на вторичния пазар дрбни частници вече 3-4 години направиха пари от тази "втора ръка" батерии.....нормалния клиент пак го закъса,защото сега ше почнат да ги продават ,като за нови ,че и отгоре....кой намазал филията намазал...това е положението...
  • 3 нашия

    13 4 Отговор

    До коментар #1 от "Не точно":

    те са "иносени" за потреба при автомобилите ,но като съхраняващи енергия за "цивилни" нужди са още доста добри....за съхранение и "цивилна" употреба не са нужни чак такива "динамични характеристики ,както за употреба при автомобил.....

    Коментиран от #5

  • 4 нашия

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "Не точно":

    Ако разгледаш модулите на батериите на Нисан и на другите ел.автомобили ще рабереш защо да преправяш батериите на другите марки "не се изплаща"/в индустриален мащаб/....а китайците първо да измислят как се правят батерии и след това да мислят за повторната им употреба....нали се сещаш ,че ако УОран Бъфет не беше им направил BYD фирмата още щяха да сричат думата ба-те-ри-я...
  • 5 Не точно

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "нашия":

    Айде пак помисли какво ти представя авторът и какво е написано от мен. Той смята капацитета на нова, а и ти и аз се съгласяваме, че е стара и с намален капацитет. Тоест неговите сметки са изначално погрешни. Аз не споря, че животът им след автомобила е възможен, дори повече от колкото в автомобила, дори съм го написал, единственото което не трябва да се прави е да се смята по този начин капацитета им. Че и от няколко места влезнал да си пише плюсове и минуси към мен. Айде със здраве.

    Коментиран от #6, #7

  • 6 нашия

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Не точно":

    за капацитета си прав....
  • 7 нашия

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "Не точно":

    но ,че китайците са измислили нещо не си....
  • 8 Защо?

    6 1 Отговор
    Защото е трудно да си возиш генератор в багажника ли?
  • 9 Гост

    2 2 Отговор
    Памперси,дамски превръзки и тоалетна хартия втора употреба няма ли да пуснат?
  • 10 Гост

    2 2 Отговор
    Батерия втора употреба никога няма да купя.
  • 11 Електричар

    1 1 Отговор
    Как пък никой не се усети, че в статията се твърди, че 28,1 киловатчаса батерия тежи 32 кг и струва 2000 лв. А дано ама надали! Това би означавало, че 84kWh като на най-голямата батерия на Тесла модел 3 тежи 96кг и струва 3500 долара.

    Като гледам как смятат капацитета, според списвачите на статията един 12 волта 100 амперчаса акумулатор ще има 24 киловатчаса ако черпим от него 240 волта.
  • 12 Тигона

    2 0 Отговор
    Ще си купя една такава батерия, а още по-добре две за да ми се уравновесява тежестта от двете страни. Две батерии по 32 кг. не е много, ще си ги нося с лекота навсякъде. А когато ми се разреди телефона ще си имам USB-C изход за да си го заредя.